Lichtplots EML

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

    Lichtplots EML

    Hallo,

    Op de website http://plots.eml-productions.com/ worden de tekeningen niet gemaakt met wysiwyg denk ik... ? Welk ontwerpprogramma is dat eigelijk ???

    Graag wat reacties
  • axys
    • Aug 2006
    • 107

    #2
    Zoals ik eruit kan halen gebruiken zij MSD (Martin Showdesigner).
    JP/PA Geluid & Licht

    Comment

    • jordyvandenhurk
      • Jul 2011
      • 2

      #3
      het zijn dwgbestanden... dus is het toch gewoon autocad??

      Comment

      • Yves
        • Jun 2007
        • 40

        #4
        In WYSIWYG kun je ook gewoon exporteren naar DWG, dus dit zegt weinig over het tekenprogramma.
        [LEFT]Vedi Vidi Velcro (Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken)[/LEFT]

        Comment

        • Liweb
          • Nov 2008
          • 7

          #5
          Volgens mij werken ze daar met Vectorworks Spotlight.

          Empowering your design daar staat Design Express voor. Bekijk de producten Vectorworks, Enscape en vergemakkkelijk, versnel en verbeter zo je ontwerpen.


          Op deze link met info gebruiken ze zelfs een afbeelding van een EML plot.
          Liweb Freelance lichttechnicus/operator!!!

          Comment

          • Lala
            • Sep 2008
            • 370

            #6
            Op Pukkelpop kun je op een MSD systeem programmeren, zo te zien. Ik weet niet hoe makkelijk alles te importeren is met elkaar?

            Comment

            • Harmen
              • Sep 2003
              • 379

              #7
              Vectorworks met spotlt/lamplt plugins

              www.spotlt-lamplt.nl

              Comment

              • ljanton
                • Sep 2003
                • 373

                #8
                Pipping, deze link is eigenlijk niet bedoeld voor open op een forum te zetten...

                Comment

                • Lala
                  • Sep 2008
                  • 370

                  #9
                  Originally posted by ljanton
                  Pipping, deze link is eigenlijk niet bedoeld voor open op een forum te zetten...
                  Dan moet EML het ook niet in hun links zetten

                  Comment

                  • ljanton
                    • Sep 2003
                    • 373

                    #10
                    Dat is dan nieuw... voorheen was de link niet echt beschikbaar voor het grote publiek zeg maar...

                    Comment

                    • Lala
                      • Sep 2008
                      • 370

                      #11
                      Originally posted by ljanton
                      Dat is dan nieuw... voorheen was de link niet echt beschikbaar voor het grote publiek zeg maar...
                      Ik kijk er al een jaar of 3 op, en altijd via de links van EML Belgie

                      Comment

                      • ljanton
                        • Sep 2003
                        • 373

                        #12
                        5 of 6 jaar geleden kreeg ik toevallig de link via dit forum in handen en deze werd daarna verwijderd door een Mod geloof ik of iemand anders omdat dit niet echt bedoeld was voor iedereen. Men vertelde mij er ook voorzichtig mee om te springen (niet zomaar dingen kopieren en dan je eigen naam onder zetten als zijnde je eigen licht ontwerp etc of naar buiten te brengen)... En geef eerlijk toe... wat moet een hobbyist of iemand die niet betrokken is bij de productie met die informatie? iemand die creatief is kan dergelijke ontwerpen ook zelf uittekenen of willen ze gewoon weten wat er hangt?

                        Comment

                        • Lala
                          • Sep 2008
                          • 370

                          #13
                          Originally posted by ljanton
                          5 of 6 jaar geleden kreeg ik toevallig de link via dit forum in handen en deze werd daarna verwijderd door een Mod geloof ik of iemand anders omdat dit niet echt bedoeld was voor iedereen. Men vertelde mij er ook voorzichtig mee om te springen (niet zomaar dingen kopieren en dan je eigen naam onder zetten als zijnde je eigen licht ontwerp etc of naar buiten te brengen)... En geef eerlijk toe... wat moet een hobbyist of iemand die niet betrokken is bij de productie met die informatie? iemand die creatief is kan dergelijke ontwerpen ook zelf uittekenen of willen ze gewoon weten wat er hangt?
                          Ikzelf ben altijd wel benieuwd naar hoe anderen tekenen, welke materialen ze gebruiken en hoeveel

                          Comment

                          • AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

                            #14
                            Een 2D tekening is nog niet bepaald "HET" lichtontwerp... Lampen ophangen kan iedereen, dus daar zit het unicum vaak niet in. Als een amateur een dergelijke tekening kopieert en zijn/haar naam er onder zet, is dat voor elk bedrijf dat die tekening ook feitelijk kan uitvoeren, een grote alarmbel. Da's namelijk totaal ongeloofwaardig. Los hiervan kun je aan de tekening vaak al zien of het een EML, Flash of wat voor productie dan ook is. Al deze mensen hebben een intern vakmanschap dat niet kan worden overgedragen door het kopiƫren van een papieren tekening...
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

                            Comment

                            Working...