Expolite Tourled

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MennoSWP
    • Apr 2011
    • 103

    Expolite Tourled

    Hi,

    Heeft iemand ervaring met deze dingen? Zit er over te denken om mijn "goedkope" LED parren (36x1watt) te verkopen voor deze dingen, gezien de specs:

    EXPOLITE, TourLED 42 CM IP33. A novel type of mixing optic makes the TourLED 42cm the first choice when what is calles for is powerful and even colour mixing, The desired colours are mixed within the luminaire itself, thereby eliminating undesireable colour shadows. Thanks to the innovative dim4 technology, the TourLED can be dimmed in much the same way as a luminaire with a halogen light source and therefore mixes easily with luminaires of ther types in existing set-ups. Suitable for indoor use (IP33) Beamangle: 16°, width: 245mm, height: 205mm, depth: 245mm, weight: 4,8 kg, PowerCon In / Out.

    Is die dim technologie echt overtuigend? Kan niet echt filmpjes vinden...
    Showtec heeft nu geloof ik ook een Par voor de touring markt, wel voor een iets hogere prijs zover ik in webshops kan vinden. Zijn er nog meer van zulke parren?
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

    #2
    Hey Menno,

    Werk persoonlijk regelmatig met de Expolite Tourled's (eerst met de 36's nu met de 42's)
    Dat van dat dimmen is een groot voordeel, vraag me alleen af wat die gasten onder PowerCon IN/OUT verstaan, want de Expolite Tourled 42's die ik gebruik hebben een eigen 3p connector die wel iets weg heeft van XLR (maar het absoluut niet is) is handig door te koppelen en geheel waterdicht dus ook als je af en toe een gebouw beetje wilt uitlichten ideaal.

    Vind alleen de manier om de modus in te stellen beetje omslachtig, de eerste keren heb je daar echt de handleiding bij nodig (in tegenstelling tot de showtec ledparren)
    Maar als je ze altijd op DMX gebruikt hoef je natuurlijk maar 1x in te stellen.

    Weet overigens niet waar je in het Land ergens zit, als het in de buurt is kunnen we wel een "kijk-momentje" prikken wellicht..
    Veel verkooppunten (weet ik van Rolight iig zeker) hebben ze overigens ook vaak wel op voorraad dus daar zou je ook even langs kunnen gaan om te kijken.

    Comment

    • mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

      #3
      Hallo Menno,

      Als je die onhandige poweraansluitingen eraf haalt en er gewoon schuko opzet dan ben ik helemaal fan van die dingen.

      Vooral die terrorstrobe is voor af en toe wel leuk
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

      Comment

      • Max8bier
        • Jun 2007
        • 27

        #4
        Je hebt de IP33 versie en de IP67 uitvoering, IP33 heeft powercon en xlr in/uit. De andere heeft spatwaterdichte neutriks en een vaste stroomaansluiting (die ik ook vervangen heb voor rubber kabel met goede schukos). Armaturen bevallen er goed.

        Comment

        • MennoSWP
          • Apr 2011
          • 103

          #5
          Klinkt allemaal veelbelovend! IP67 (zonder powercon) versie is een tientje duurder, maar lijkt me wel de moeite waard als je hem daardoor buiten kan gebruiken.
          Ben op zich wel benieuwd om ze een keer te zien, zou ze wel graag willen vergelijken met de goedkope pars. Ik woon in Delft, PM anders even als dat in de buurt is!

          Comment

          • LJKEVIN
            • Dec 2005
            • 426

            #6
            Hebben sinds een maandje ook 16x tourled 42 ip33 hangen in een zaaltje in de discotheek waar ik werkzaam ben.

            Dingen geven echt een goede bak licht, mooie kleurmenging, mooie dimming.
            Echt benieuwd wat een stuk of 40 van die dingen op een podium doen..als vervanger voor de normale par 64's.(toekomst....)
            Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

            Comment

            Working...