Duurzame moving heads

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MennoSWP
    • Apr 2011
    • 103

    Duurzame moving heads

    Hallo iedereen,

    De laatste tijd doen wij steeds meer werk voor een coverbandje in de stijl van crazy piano's. De frontman van deze band wil uiteindelijk ook een hele lichtshow erbij hebben.
    Nu heb ik een tijd geleden moving headjes gehad (X-move, 20w LEDjes), deze waren wel okay, maar ik vond ze een beetje veel herrie maken, de bundel was iets te strak, ze waren net iets te klein en ik had het idee dat ze niet heel stevig waren.
    Qua prijsklasse heb ik nog niet heel erg een goed idee, ik ga altijd voor een hoge prijs-kwaliteit verhouding (heb bijvoorbeeld het idee dat je bij Martin vaak ook voor de naam betaalt) ze moeten wel tegen "on the road" werk kunnen, en het liefste LED gezien de stroom. Ze worden gebruikt tussen sunstrips, fresnellen en 36W LED parren.
    Locaties waar ik ze zou willen gebruiken verschillen heel erg, zo spelen we met het coverbandje vaak in restaurants, maar ben ik laatst gevraagd weer het lichtplan te maken voor een studentenfestivalletje waar dit jaar de Handsome Poets (3FM serious talent bandje) gaan spelen...

    Wie kan hier advies geven? Of is het misschien beter even te wachten totdat de LEDs meer ingeburgerd zijn? (PS de titel moest zijn: "duurzame moving heads")
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

    #2
    Er is tegenwoordig al genoeg te verkrijgen voor leuke prijzen, Kijk eens bijvoorbeeld naar de GLP (of Elation) Impression serie, leuke movingheads waar goede kleuren en veel licht uitkomt, al dan niet met zoom etc. Uiteraard niet erg geschikt om te BElichten, maar wel om te VERlichten (lekker als tegenlichtje bijvoorbeeld)
    Licht is altijd zwaar.

    Comment

    • MennoSWP
      • Apr 2011
      • 103

      #3
      Originally posted by rene.derksen
      Er is tegenwoordig al genoeg te verkrijgen voor leuke prijzen, Kijk eens bijvoorbeeld naar de GLP (of Elation) Impression serie, leuke movingheads waar goede kleuren en veel licht uitkomt, al dan niet met zoom etc. Uiteraard niet erg geschikt om te BElichten, maar wel om te VERlichten (lekker als tegenlichtje bijvoorbeeld)
      Zien er heel degelijk uit! Kan alleen niet zo veel dealers vinden?

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Ik weet niet of een paar duizend euro voor 1 MH een "leuke prijs" is...
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

          #5
          Die showtec Indiego (en dat met namen de beam) kan goed mee met 1kw parren, echter is het een beam, dus....

          de gewone heb ik geen ervaring mee. waarom geen gewone msd250 spotjes? die vreten ook niet al teveel stroom.
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

          Comment

          • oxidizer
            • Feb 2011
            • 30

            #6
            Kijk eens anders bij Briteq

            verschillende led movingheads, ook washes, prijzen ken ik niet.

            Comment

            • Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

              #7
              Ook futurelight heeft voor weinig LED washes, met trileds (kleurenmenging voor de lens). Geen hands-on ervaringen, maar erg duur zijn ze niet voor wat je er voor krijgt.
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

              Comment

              • Drumvogel
                • Nov 2004
                • 175

                #8
                Kijk eens bij Chauvetlighting.com. Hebben ook ledbeampjes en washes. Misschien zit er wat tussen.

                Comment

                • salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

                  #9
                  Wij hebben van Chauvet de Intimidator Scanner en een movinghead met LED, puist licht maar meer te vergelijken met een Mac250 kwa licht opbrengst.
                  Lekker licht en lange levensduur!!

                  Aanraderrrr..Chauvet!
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                  Comment

                  • Danny Middelburg
                    • May 2007
                    • 17

                    #10
                    Ik zou eens als ik jou was bij martin naar de Mac 101 gaan kijken...
                    komt een bak licht uit, super mooie strakke bundels, mooie kleuren, voor +- 800 p/s
                    en niet te vergeten een super degelijke standaard case bij te bestellen!
                    Mag het donker uit?

                    Comment

                    • mvdmeulen
                      • Aug 2007
                      • 137

                      #11
                      Het grote nadeel van die Mac 101's is dat de kleurmenging niet achter de lens gebeurd wat er dus voor zorgt dat je de individuele kleuren in je bundel blijft zien, beetje jammer
                      Met vriendelijke groet,
                      Mark van der Meulen

                      Comment

                      • stainz
                        • Sep 2009
                        • 609

                        #12
                        mac 350 is erg mooi, maar wel meteen duurder dan de andere LED-producten.

                        Comment

                        • Dj Gino V
                          • Feb 2009
                          • 237

                          #13
                          Hey

                          ik heb juist gelezen dat showtec een 6500 indigo heeft uitgebracht met 3x 60Watt led maar van duurzaamheid ken ik het merk niet echt
                          maar de vizi spot r5 is wel een redelijk headje voor zijn geld en de licht opbrengst gaat ver over een gewone 250 msd
                          en nog een leuke prijs ook
                          maar daar is nu ook en led versie van de vizi led pro maar daar kan ik ook niet genoeg over zegen

                          mvg Gino V

                          Comment

                          • MennoSWP
                            • Apr 2011
                            • 103

                            #14
                            Martin 101 klinkt in principe wel goed (indien hij al voor 800 te krijgen is), alleen heb ik het idee dat hij het beste werkt als je er heel veel hebt, als je op youtube alle demo's ziet. Ook het ontbreken van de zoom en dat hij geen tri leds heeft is een beetje jammer, zo zie je duidelijk alle LEDs als ze van kleur wisselen.
                            Misschien maakt dat hem daardoor minder geschikt voor kleine podia, wat denken jullie?

                            Comment

                            • chippie
                              • Jul 2006
                              • 528

                              #15
                              Als je geen tri led's wil maar toch zoom is er de nieuwe Briteq BT-91L3 Zoom en denk dat hij betaalbaar is.
                              Heeft RGBW met de mogelijkheid om de kleurentemperatuur te veranderen. Incl. 22Witte LED's van 3W.
                              Last edited by chippie; 25-04-11, 13:43.
                              IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                              Comment

                              Working...