Mistmachine

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vosken
    • Jan 2008
    • 34

    Mistmachine

    [FONT=Calibri]Beste forumleden[/FONT]

    [FONT=Calibri]Ik zit met het volgende probleem:[/FONT]

    [FONT=Calibri]Ik heb donderdag een productie waarbij ik een aantal scans en movingheads wil inzetten in combinatie met een rookmachine. Jammer genoeg zal ik mijn rookmachine niet kunnen gebruiken, aangezien de rookmelders in de zaal hierop reageren. Het brandalarm mag in deze zaal niet uitgezet worden en er mogen ook geen kapjes over de rookmelders gehangen worden.[/FONT]

    [FONT=Calibri]Nu vroeg ik me af of er andere opties zijn om de lichteffecten wat beter te laten uitkomen? In mijn zoektocht kwam ik bijvoorbeeld een mistmachine tegen? Eerst en vooral vraag ik me af wat het verschil is tussen een mistmachine en een rookmachine. Verder zou ik graag willen weten of de rookmelders ook op een mistmachine zullen reageren?[/FONT]

    [FONT=Calibri]Bedankt voor jullie hulp![/FONT]

    [FONT=Calibri]Dieter[/FONT]
  • mrVazil
    • Mar 2010
    • 330

    #2
    als je met mistmachine een hazer bedoeld dan kan ik je uit ervaring zeggen dat rookmelders daar ook op af gaan!

    Comment

    • vosken
      • Jan 2008
      • 34

      #3
      Zijn er andere opties ter vervanging van een rookmachine/hazer?

      Comment

      • Lala
        • Sep 2008
        • 370

        #4
        Nee. Ik ben bang dat je een hoop moeite voor niets gaat doen. Je gaat er gewoon heel weinig van zien.

        Comment

        • renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

          #5
          Wat voor rookmelders zijn het? Optische? Chemische? Hitte?
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

          Comment

          • vosken
            • Jan 2008
            • 34

            #6
            Eerst en vooral bedankt voor jullie reacties en hulp.

            Ik heb geen idee wat voor rookmelders het zijn, maar de uitbater van de zaal vertelde me dat ze 2 weken terug nog problemen hadden met de rookmachines en het brandalarm.

            Wat is dan juist het verschil tussen een rookmachine en mistmachine? En mag ik er van uit gaan dat het brandalarm ook zal afgaan bij de mistmachine?

            Comment

            • Lala
              • Sep 2008
              • 370

              #7
              Zolang het rookmelders zijn, en geen brandmelders, gaan ze altijd af als er een bepaalde dikte qua rook is. En aangezien sommigen al afgaan als er gerookt word kun je er dus van uit gaan dat ze een rookdoos of hazer al helemaal niet leuk gaan vinden.

              Comment

              • mvdwerff
                • Sep 2010
                • 144

                #8
                Wellicht een oilcracker? Deze produceren een veel mindere dichtheid en daarom reageren rookmelders hierop minder stressvol.
                Mark van der Werff
                Eventpower mobiele stroomvoorziening

                Comment

                • AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

                  #9
                  Mijn ervaring is dat uiteindelijk OVERAL de rookmelders uitkunnen. Mensen die zeggen dat dit niet mag, weten over het algemeen gewoon niet hoe het moet. Overleg met de brandweer en een melding voldoen overal. Enige uitzondering is bijvoorbeeld een kerncentrale...

                  Duidelijker standpunt innemen en beheerst met rook omgaan: komt het best goed!
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

                  Comment

                  • Lala
                    • Sep 2008
                    • 370

                    #10
                    Tja, Arvid. Het probleem is ook dat mensen het vaak niet aandurven, want stel dat er wat gebeurt... Als je ergens aankomt met een grote naam, en je zegt dat zolang de rookmelders niet uitgaan er geen show is, dan doen ze alles wel. Maar kom je met een of ander coverbandje, of drive in showtje op een locatie, dan kun je bij hoog en laag springen wat je wilt, maar er zijn genoeg anderen die dan wel komen zonder een rookdoos...

                    Comment

                    • Turboke
                      • Oct 2006
                      • 463

                      #11
                      En hoe zet je dan van die rookmelders van uit de een of andere hobbywinkel uit die op batterij werken?
                      Heb het ook al meegemaakt in een cultureel centrum dat ze er zo hadden hangen.

                      Comment

                      • mrVazil
                        • Mar 2010
                        • 330

                        #12
                        dat was een sporthal, en volgend jaar met de windbuks

                        Comment

                        • renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

                          #13
                          Meestal batterij eruit en knop ingedrukt houden. Stukje gaffa met iets er onder werkt dan prima
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                          Comment

                          • R. den Ridder
                            • Sep 2000
                            • 1500

                            #14
                            hoi,

                            Mistmachine is een soort foute benaming; een mondegreen.. hetzelfde apparaat, maar door een persoon verkeerd benoemd, zie je bij evenemententechniek vaker:

                            - stroboscoop: flikkerlicht
                            - spiegelbol: glitter of discobol
                            - moving head; lazerlamp
                            - skytracer: zo'n batmanlamp die tegen de wolken schijnt

                            Maar om je vraag echt te beantwoorden, de gebruiker dient brandveiligheid te garanderen. dus als de rookmelders uitgaan met er vervanging voor komen; Brandwachten dus!
                            als iemand zegt dat ze niet uit kunnen bedoelen ze onbewust eigenlijk; ik heb er de ballen verstand van, en heb ook geen tijd en zin om het te regelen.

                            neem aan dat je in je rider hebt gespecificeerd dat rook/haze deel uitmaakt van je aanbod en dat de organisatie verantwoordelijk is voor het mogelijk maken van deze functionaliteit? zo niet... ik zou je lichtplan gaan herschrijven want een beheerder ompraten voor een enkele klus is een klein wonder wil het lukken.

                            Comment

                            • Turboke
                              • Oct 2006
                              • 463

                              #15
                              @ mrVazil, sorry dacht dat het cultureel centrum was.

                              @ renevahn, hoe haal je die daar in ***snaam uit als de hal een 6 a 7 meter hoogte heeft?

                              Comment

                              Working...