Showtec LED Operator 1

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erwin_melkert
    • Mar 2011
    • 4

    Showtec LED Operator 1

    Hallo,

    Ik ben behoorlijk nieuw op dit forum en heb geen verstand van dmx controllers of licht effecten, maar wil wel graag wat hiermee doen

    nu heb ik zitten kijken op op de shop pagina en zag een paar leuke apparaten dat dmx gestuurd kan worden

    Nu mijn vraag:
    Kan ik allerlei verschillende apparaten die een dmx aansluiting hebben verbinden met Showtec LED Operator 1
    Denk aan een laser of intelligent licht...
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

    #2
    led operator 1 stuurt 3 kanalen uit, niet patchbaar.

    Het is eigenlijk een dedicated (zeer simpele) ledpar controller

    RGB, en er zitten wat chases/strobe/presetkleuren in.

    Het ligt er dus aan welke lampen/fixtures je eraan wilt hangen, maar 3 kanaaltjes is ERG mager!

    Geef even wat je precies hebt, en wat je op (korte) termijn er nog bijwilt, dan kunnen we zeggen of de led operator volstaat (ik gok van niet!)
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

    Comment

    • erwin_melkert
      • Mar 2011
      • 4

      #3
      Ik heb zelf nog helemaal niets qua verlichting. het is enkel om mij een beetje te orienteren.
      zo wil ik bijvoorbeeld een scanner aansluiten
      American DJ DJ Scan 250 EX

      Eventueel meerdere met master/slave functie.


      als dit apparaat hem niet ondersteund, welke moet ik dan hebben om een scanner/stroboscoop of laser aan te sturen

      Comment

      • Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

        #4
        de scan gebruikt 5 DMX kanalen, de ledoperator 1 heeft er maar 3 !

        Mijn tip:

        pak je laptop, ga lekker buiten in het zonnetje zitten, en lees de komende uren/dagen/weken hier eens lekker op het forum.

        Als je ook je profiel wat verder invult, is er misschien wel iemand genijgd om even langs te komen (of jij gaat bij een forumlid langs) om je wat meer wegwijs te maken.

        Er is echt al heel veel over geschreven, en niets is zo leuk als zelf opzoeken wat je wilt leren...

        Lees ook vooral even het 'newbie' gedeelte, daar komt dit soort vragen/basisuitleg regelmatig voorbij.

        Have fun.

        tip om het nog draaglijker te maken in het zonnetje: POTJE BIER ERBIJ!!
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Ik begrijp dat je enthousiast bent en maar wat graag wat spullen in je handen zou hebben om te spelen (leren). Nu wil ik niet demotiveren maar toch net als Whitefarmer het advies geven voorlopig niks te kopen daar het er erg dik bovenop ligt, gezien je vraagstelling, jij totaal geen idee hebt wat DMX is, doet en inhoud. Als je deze kennis niet hebt kun je ook geen gedegen aanschaf doen welke gaat werken in onervaren handen.

          Op dit forum als ook daar buiten op internet is erg veel te vinden over DMX en hoe het werkt. Ga eerst lezen, lezen en nog eens lezen. Hierna ben je beter in staat een juiste vraag te stellen waar wij een antwoord op kunnen geven waar jij wat aan hebt. Als wij jou nu een controller gaan adviseren bij de scanner dan komt de volgende vraag hoe je DMX kanalen instelt en daarop meer vervolgvragen welke hier allemaal al eens behandeld zijn.

          Succes.

          Comment

          • erwin_melkert
            • Mar 2011
            • 4

            #6
            Oke, dank je

            Ik heb zitten even zitten lezen en snap nu heel wat meer van dmx besturing.

            dit paneel is inderdaad iets wat ik niet kan gebruiken... heb een paneel met meer kanalen nodig

            Hier kan wel een slotje op...

            Comment

            Working...