effect maken "nagloeien" op GrandMA

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

    effect maken "nagloeien" op GrandMA

    Hallo allemaal,

    Sinds een paar maanden ben ik stukje bij beetje dingen aan het leren op de GrandMA Ultra-light 1. Ik kom zelf al een heel eind al zeg ik het zelf, maar nu loop ik tegen een probleem aan waarbij ook de vaste lichtman op deze tafel geen antwoord had ondanks het feit dat hij een keurige cursus gevolgd heeft voor deze tafel.

    Het gaat om de volgende situatie:
    1 showtec sunstrip (10ch mode)
    Een standaard Dimmer Chase als built-in effect (groups=10) werkt prima om de lampen om en om aan te laten gaan.

    Echter lijkt het mij mooi om een effect te maken waarbij lampje 1 nog blijft "nagloeien" als lampje 2 is aangegaan.

    Met een kleinere show is het nog wel te doen om hier een sequence voor te schrijven, maar het moet mogelijk zijn om dit met een modulation te doen misschien? Wie helpt mij?
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

    #2
    Ik denk dat wat jij wilt perfect werkt door een "SIN" (o.t. sinus) op je DIM parameter te zetten. Dit kan middels een effect en/of modulator.

    suc7
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

    Comment

    • stainz
      • Sep 2009
      • 609

      #3
      @AJB
      Misschien had ik wat duidelijk mogen/moeten zijn, het is de bedoeling dat de lamp wel in 1x van 0 > 100% gaat en dan langzaam terug terwijl de volgende lamp(en) al aan gaan.

      Als ik een Sinus gebruik dan heb je een tijdsduur van 2pi waarbij eerst tot 0,5pi de lamp aan gaat met een maximum op 0,5pi (100%) en dan langzaam gaat dimmen tot hij 0% bij 1pi dan blijft het hele stuk tot 2pi de lamp uit. (0% > -100% is bij een dimmer uit)

      Dan begint de cyclus opnieuw bij de 2e lamp.

      Als ik het als sequence zou moeten schrijven zou het dus bijna zo zijn:
      - lamp 1 DIM=100%
      - lamp 2 DIM=100% lamp 1 DIM 100>0%
      - etc. etc.

      Comment

      • JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

        #4
        Dan pak je een RAMP / inverted RAMP en speel je even met je offset en tijden.
        Creating shows beyond Imagination

        Comment

        • AJB
          • Jul 2003
          • 2289

          #5
          Originally posted by JeroenVDV
          Dan pak je een RAMP / inverted RAMP en speel je even met je offset en tijden.
          Nou zo dus...
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

          Comment

          • _Qwerty_
            • Nov 2008
            • 15

            #6
            Kun je niet je eigen curves maken? Ik ben meer een Hog operator... Zal er eens naar kijken hoe ik het zou doen op een MA.
            Last edited by _Qwerty_; 15-03-11, 17:00.

            Comment

            • JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

              #7
              Originally posted by _Qwerty_
              Kun je niet je eigen curves maken? Ik ben meer een Hog operator... Zal er eens naar kijken hoe ik het zou doen op een MA.
              Waarom zou je op een Hog een eigen curve maken voor een standaard-effect dat met de standaard tables prima te maken is?
              Creating shows beyond Imagination

              Comment

              • _Qwerty_
                • Nov 2008
                • 15

                #8
                Originally posted by JeroenVDV
                Waarom zou je op een Hog een eigen curve maken voor een standaard-effect dat met de standaard tables prima te maken is?
                Ik had het over op de MA Die effect engine is gewoon geniaal, daar komt Hog niet bij in de buurt vind ik..

                Comment

                • AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

                  #9
                  Ik zou in dit geval ook absoluut niet weten waarom, maar je kan ook zeker een eigen curve (form) aanmaken. Uiteindelijk moet je je nooit vergissen in het feit dat je met bijv. size, speed, offset etc. ook een "form" aanpast.
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

                  Comment

                  • _Qwerty_
                    • Nov 2008
                    • 15

                    #10
                    Ach, leerproces enzo? Nee grapje, je hebt gelijk!

                    Comment

                    • JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

                      #11
                      Originally posted by _Qwerty_
                      Ik had het over op de MA Die effect engine is gewoon geniaal, daar komt Hog niet bij in de buurt vind ik..
                      MA1: Ik geloof je onmiddelijk. MA2: (Nog) teveel gedoe, rare copy/aanpas-fouten in effect-palettes en veel teveel touchscreen gebruik nodig.
                      Creating shows beyond Imagination

                      Comment

                      • _Qwerty_
                        • Nov 2008
                        • 15

                        #12
                        Originally posted by JeroenVDV
                        MA1: Ik geloof je onmiddelijk. MA2: (Nog) teveel gedoe, rare copy/aanpas-fouten in effect-palettes en veel teveel touchscreen gebruik nodig.
                        K heb maar een paar keer met de MA2 Light kunnen spelen... (Bedrijf waar ik werkte had er maar 1) dus daar kan ik niet echt goede uitspraken over doen. En de laatste tijd vinden de licht***en me wat minder aardig denk ik... Voornamelijk Hog's (III) en heel af en toe een Pearl (bah)

                        Maar o.t. MA raad toch nog steeds aan je brand new MA2 in MA1 mode te gebruiken? (deden ze wel iig..) Zegt denk ik genoeg. De software is nog niet af.

                        Comment

                        • JeroenVDV
                          • Mar 2004
                          • 963

                          #13
                          Originally posted by _Qwerty_
                          K heb maar een paar keer met de MA2 Light kunnen spelen... (Bedrijf waar ik werkte had er maar 1) dus daar kan ik niet echt goede uitspraken over doen. En de laatste tijd vinden de licht***en me wat minder aardig denk ik... Voornamelijk Hog's (III) en heel af en toe een Pearl (bah)
                          Offtopic: Die Hog3 is dan hartstikke prima, snelheid die je daarop kunt maken als goede operator blijft fijn. Pearl is natuurlijk Jammer met grote J, helemaal als er ook Hog3's en GrandMA's hadden kunnen staan


                          Maar o.t. MA raad toch nog steeds aan je brand new MA2 in MA1 mode te gebruiken? (deden ze wel iig..) Zegt denk ik genoeg. De software is nog niet af.
                          Jep. Vorige week heeft een collega de worst nightmare meegemaakt: Corrupte showfile. Niet meer te laden, niets meer mee te beginnen. Oudere backup erbij moeten pakken.
                          Creating shows beyond Imagination

                          Comment

                          • stainz
                            • Sep 2009
                            • 609

                            #14
                            het gaat in mijn geval (misschien wel gelukkig) om een MA1, heb nog niet de tijd gehad om te experimenteren met de sunstrips+MA kwam een showtje tussen door waar veel moois was voor mij maar geen sunstrips dus wordt even een dagje in de loods/op kantoor prikken om rustig op m'n gemak te stoeien met die effecten.

                            Is dat scherm trouwens een touchscreen? ik gebruik altijd die ronde knoppen om dingen in te stellen en/of aan te passen.

                            Comment

                            • _Qwerty_
                              • Nov 2008
                              • 15

                              #15
                              Vooral als de operator van de main dan zegt "Ik heb een spare HOGIII, als degene die ik nu heb stabieler zou zijn had je die wel kunnen gebruiken!" Grrrrmmmbbbllrrr

                              Hmm das rot idd.. MA-share.net wil nog wel eens uitkomst bieden... Dr zitten veel gasten van MA daar die je echt goed helpen... We hebben een keer support moeten geven aan iemand met een kapotte MA light in Spanje en maar ik kwam er ook niet uit (kapotte HD ofzoiets met hele vage klachten geloof ik...) Maar binnen een uur hadden ze uitgevogeld waar de dichtstbijzijnde dealer zat... Toch wel bijzonder voor een niet-officieel forum...

                              ON TOPIC: Lukt het met het effect TS?

                              Comment

                              Working...