SGM Pilot 2000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ludo
    • Aug 2000
    • 31

    SGM Pilot 2000

    Hoi allemaal,

    Wat vinden jullie van de SGM Pilot 2000? Wij willen deze misschien gaan aanschaffen. Maar kan ik er het volgende op aansluiten?;
    - 4x Martin Pro 518
    - 4x Martin Pro 812
    - 2 dimmers á 6 kanalen (drie groepen van 4 dus)

    Graag jullie reacties èn ervaringen!

    Ludo

    Atomix Drive-in show
  • _Jasper
    • Jan 2001
    • 330

    #2


    Seee ya
    Jasper
    Seeeeeeee ya
    Jasper

    Comment

    • Willem Loman
      • Apr 2001
      • 7

      #3
      Bij ons in de Bar/Dancing waar ik nog wel 's draai hebben ze nu 2 van deze controllers en voor het doel waar ze voor gekocht zijn, voorgeprogrammeerde programma's oproepen door dj's die verder niks van de lichttafel weten, zijn 't leuke handige dingen.
      Intelli en Parren kunnen alleen niet samen in 1 programma en ook het het snel handmatig van kleur of gobo wisselen van verschillende soorten intelli fixtures tegelijk kan niet omdat er geen groepen van dmx kanalen te maken zijn onder de extra functie.

      Dus als je live wilt kunne ingrijpen is ie niet echt geschikt maar voor een discotheek is ie wel handig als je er eerst een stel programma's in stopt.

      Groeten,

      Willem

      Comment

      • Rodan
        • Jan 2002
        • 72

        #4
        Wat is jullie mening over een SMG studio 12/24 scancontroller???? Lijkt mij wel een leuke tafel voor zijn geld, ook direct acces en overzichtelijk.

        Comment

        • Mark Vermeulen
          • Feb 2002
          • 98

          #5
          Persoonlijk ken ik hem niet,

          Maar voor als je ik je een tip mag geven kijk eerst wat je wilt met een tafel en wat je er op aan wilt gaan sturen, ga dan kijken wat je budget is en dan kijken welke tafels er over blijven na die filtering.

          Groetjes Mark Vermeulen
          maar mijn baas heeft AD en EAW.
          Groetjes Mark Vermeulen
          maar mijn baas heeft AD en EAW.

          Comment

          • _Jasper
            • Jan 2001
            • 330

            #6
            Mag ik dan ook nog een tip geven? Bij deze:
            Natuurlijk kijk je neem ik aan ook een klein beetje in de toekomst. Je kunt immers over komend jaar al een klein beeld vormen wat je inkomsten zullen zijn ---> Dus welke aanschaf er dit jaar nog meer zal volgen.
            Ik neem aan dat de meesten wel een 'plan' hebben wat ze, in welke volgorde allemaal willen koopen.
            Voldoet een lichttafeltje dan volgend jaar ook nog steeds na verdere investeringen? Of is er al (relatief) snel een andere stuurtafel nodig? Ik denk dat de SGM Pilot 2000 op een gegeven moment zijn beperkingen kent, afhankelijk van je wensen van nu, en binnenkort.

            Ja, dat was weer even een mooie preek,


            Seeeeeee ya
            Jasper
            Seeeeeeee ya
            Jasper

            Comment

            • Ludo
              • Aug 2000
              • 31

              #7
              Begrijp ik dus goed dat ik als ik live bezig ben, niet direct 4 scans tegelijk kan selecteren en van kleur kan laten veranderen of gobo of macro's? En color-chases dan? kan ik die niet gelijk onder 1 chase programmeren? dus ik gebruik kleuren van de dimmer en van de scans.

              Please help me...

              Dit leek mij de ideale oplossing deze tafel maar begin toch wel twijfels te krijgen nu.

              Ludo

              Comment

              • Rudy Vorstenbosch
                • Jun 2001
                • 1429

                #8
                Als je dan toch een redelijke gebruiks-vriendelijke tafel zoekt in de wat lagere prijs-klasses..

                Ga dan eens kijken naar de SGM Studio12/24 tafels.



                Hiermee is het wel mogelijk real-time in te grijpen in je show!
                Preset fader's...
                Enkele nadelen:

                * Geen Floppy Back-up
                * 12 Seperate Unit's
                wel de 512 Parameter DMX vrij weg te patchen onder je faders! (soft-patch)

                SGM >>>> Echte aanrader!

                <h5>Showtechniek</h5>

                Comment

                • Willem Loman
                  • Apr 2001
                  • 7

                  #9
                  Je kunt met de pilot 2000 groepen maken van dezelfde fixtures dus bv 4 scans van 't zelfde type, van deze groep kun je dan de kleur en gobo enz wel tegelijk veranderen maar je kunt niet een groep maken van bv 4 scans en 2 movingheads. Dan geeft ie geen effect opties weer, dus als je dan ineens alles stil wilt zetten in 't wit ofzo dan moet je eerst die andere groep weer selecteren en die ook stil zetten en dat werkt dus niet snel.

                  Je dimmers zijn allemaal ander de chase functie te programmeren en daarbij geldt het zelfde nadeel dat je deze niet bij je intelli kan mee programmeren en dus moet je als je alle intelli stil wil zetten of van kleur wil wisselen en meteen je parren wil uit zetten eerst weer van het program memory naar het chase mamory en dat kost tijd en gaat dus niet echt lekker vlot

                  Als je er dus echt live mee wil gaan werken zou ik 't zeker niet doen

                  Groeten,

                  Willem

                  Comment

                  • Rudy Vorstenbosch
                    • Jun 2001
                    • 1429

                    #10
                    Dat is het geval bij bijna alle tafels!!!!



                    <h5>Showtechniek</h5>

                    Comment

                    • movinghead
                      • Aug 2001
                      • 559

                      #11
                      Ik was gevraagt om even wat programma's te schrijven op deze tafel in een kroegje in Groningen... Ik kende de controller niet... Maar na een half uur pielen was ik er wel uit...

                      Ik heb nu nog 1 probleempje...
                      Ik krijg hem wel op sound to light in de program functie... Dus dat jeje scans op geluid kunt laten rageren... Maar dit werkt alleen als ik het geluid erg hard aan zit... Is dit ook af te regelen ergens?
                      Het lijkt me wel vrij normaal dat dat kan maar ik kan het niet vinden...

                      Wie helpt mij?

                      Gegroet
                      MOV!NGHEAD

                      <center>----------When technology is master, disaster comes faster----------</center>
                      <center>----------- Click for profile -----------</center>
                      [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

                      Comment

                      • SpaceyDeeJ
                        • Sep 2001
                        • 876

                        #12
                        ??? HOe laat je hem dan reageren op het geluid ?

                        dmv de ingebouwde microfoon of dmv een kabeltje direct vanaf de mengtafel, de audio line in van de sgm ?

                        Zowel bij de eerste als de tweede optie heb ik niet echt problemen !

                        cheers

                        DeeJ

                        cheers,

                        DeeJ

                        zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

                        Comment

                        • Pipo
                          • Nov 2002
                          • 24

                          #13
                          citaat: Ik heb nu nog 1 probleempje...
                          Ik krijg hem wel op sound to light in de program functie... Dus dat jeje scans op geluid kunt laten rageren... Maar dit werkt alleen als ik het geluid erg hard aan zit... Is dit ook af te regelen ergens?
                          Het lijkt me wel vrij normaal dat dat kan maar ik kan het niet vinden...

                          Wie helpt mij?

                          Gegroet
                          MOV!NGHEAD
                          Zit een knopje op (level of times, weet het niet juist) daarmee zou het moeten lukken. Best gewoon audiosignaal laten toekomen van menger.

                          Den Pipo
                          Den Pipo

                          Comment

                          • movinghead
                            • Aug 2001
                            • 559

                            #14
                            Hij is aangesloten dmv van een out van de mixer... Maar dat werkt dus alleen als ik hem hard uitstuur... Vandaar...
                            Als ik op times druk kom ik wel in een menuutje zodat ik hem op de audio of clocktrigger kan zetten... Volgens mij kun je hem echter niet afregelen?
                            Is er verder niemand die mij hierover kan helpen?

                            <center>----------When technology is master, disaster comes faster----------</center>
                            <center>----------- Click for profile -----------</center>
                            [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

                            Comment

                            • Pipo
                              • Nov 2002
                              • 24

                              #15
                              Heb je geen master2 of monitor fader vrij? Dan kan je het zo een beetje regelen.

                              Den Pipo
                              Den Pipo

                              Comment

                              Working...