Avolites Pearl Tiger

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrlightandsound
    • Nov 2010
    • 7

    Avolites Pearl Tiger

    hallo allemaal

    Ik heb een aantal vraagjes over de tiger

    Ik las op het internet dat iemand een usb keyboard had aangesloten op de tiger maar waar word deze voor gebruikt ?

    ik heb in Februari een feest georganiseerd waarbij ik zelf het licht ga doen en daarbij gebruik ik een pearl tiger en dan wou ik de lichttafel 4 weken voor het feest een weekend huren en dan thuis gaan programmeren en vervolgens opslaan op een usb stick.

    maar moet ik dan alleen de moving heads patchen of ook gelijk gaan programmeren ?


    mvg matthijs
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

    #2
    RTFM?!?!

    +10 tekens
    Hold on a second, relax and listen...

    Comment

    • JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

      #3
      Als je het verschil tussen patchen en programmeren niet weet, kun je vast op de avond zelf wel even zo'n setje programmeren.

      Ik weet niet wat voor feest je organiseert, en wat voor licht je hebt hangen, maar bij het lezen van je vraag verwonder ik me zeer dat je uberhaupt een Pearl hebt gehuurd.
      Creating shows beyond Imagination

      Comment

      • mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

        #4
        Originally posted by mrlightandsound
        hallo allemaal

        maar moet ik dan alleen de moving heads patchen of ook gelijk gaan programmeren ?
        Basis dingen thuis programmeren, opslaan en op de locatie de palletjes en shapes aanmaken voor je pos.

        Tip, huur gewoon een freelancer in om het licht te doen, ga je veel gelukkiger van worden...
        Als organisator wil je je hier niet druk om hoeven te maken, jij wilt iemand die dit voor je doet zodat jij je bezig kan houden met andere zaken en meer rust hebt.

        mvg Mark
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

        Comment

        • mrlightandsound
          • Nov 2010
          • 7

          #5
          jeroen het zit dus zo dat ik bezig ben met het leren hoe de tiger werkt
          en dat lukt ook aardig goed maar ik had een paar vraagjes over de tiger
          om het leren makkelijker te maken
          s
          en ja ik weet wat het verschil tussen Patchen en Programmeren

          wat ik heb hangen :

          48x Par 56 short
          4x profielspot
          4x Martin mac 250 Wash
          4x Martin mac 250 Krypton
          6x Martin MX-1
          1x martin atomic 3000
          1x Martin jem zr-12
          8x Octostrip + voeding

          en uiteraard een tigertje als controller

          hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel

          dankje voor de reactie

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #6
            Originally posted by mrlightandsound
            en uiteraard een tigertje als controller
            Ach wat mooi: een amicale verkleining... Prachtig! Getuigt enorm van kunde en kwaliteit...

            Als jij serieus op weg was op de Avolites consoles, weet je dat het patchen op zo'n apparaat nog geen kwartier in beslag neemt voor jouw setje (een pro doet dit in 5 minuten). Waarom zou je dan de hele machine een dag huren???

            Wanneer wij dit lezen, vermoeden wij dat het weinig verstandig is om van een echte show, een soort studie-project te maken. Dat heet amateuristisch gedrag. Doorgaans oefen je in een loods met wat lampen, of volg je een gedegen training. DAN pas ga je op locatie shows draaien. Een ieder die dit ongeschreven protocol niet volgt, wordt aangemerkt als amateur, of heeft dusdanig veel talent dat dit forum geen uitkomst biedt...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

              #7
              Als je voor 4 verschillende soorten lampen een kwartier nodig hebt ben je wel heel omslachtig bezig me dunkt... maar zoals ik al zei de handleiding kan hier al veel soelaas brengen... En voor de rest is het een kwestie van hoe je zelf het makkelijkst programmeert en dat verschilt van persoon tot persoon...
              Hold on a second, relax and listen...

              Comment

              • ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

                #8
                Wat een hautaine reacties lees ik terug in dit draadje, zo jammer en misplaatst!

                Pearl leent zich er heel goed voor om samen met wat lampen en wat wappers een middagje te stoeien, presetfocus/[allets aanmaken, editen, shapes aanmaken in memories.
                Zo heb je voor een heleboel optredens al een simpele maar degelijke ondergrond om mee te gaan werken.

                Uit den oude doosch:
                Nog nooit op een pearl getikt, handleiding doorgelezen en meegenomen. Samen met een goede vriendin een avond doorgetikt en de tafel had geen geheimen meer.
                resultaat:


                Oke, ik had al wel ervaring op andere consoles, maar mijn punt: laat je niet afschrikken door de wijze woorden van zeer ervaren operators die de lat enorm hoog leggen.
                Je moet een keer beginnen!

                Comment

                • Drumvogel
                  • Nov 2004
                  • 175

                  #9
                  Ben ik het niet helemaal mee eens. Je pallets aanmaken kan maar zonder enige ervaring kun je blind niet de cmy van de washes instellen. En ook fx is niet altijd even makkelijk.

                  Koud oefenen is leuk en aardig maar je leert toch ook niet auto rijden zonder op de weg te komen en hoeveel je ook 'oefent' op je kamer, als er eenmaal een vrouw naast je in bed ligt heeft al het oefenen totaal geen zin gehad.

                  Wees verstandig en neem iemand mee die weet wat de tafel doet en eventuele beginnersfouten kan tackelen.

                  Comment

                  • @lex
                    • Jul 2006
                    • 1087

                    #10
                    Originally posted by ralph
                    Pearl leent zich er heel goed voor om samen met wat lampen en wat wappers een middagje te stoeien, presetfocus/pallets aanmaken, editen, shapes aanmaken in memories.
                    Zo heb je voor een heleboel optredens al een simpele maar degelijke ondergrond om mee te gaan werken.
                    Eh, staan daarom de bassist en de gitarist in het donker;-)

                    Ralph, ik denk dat jij hiermee precies aangeeft waar het verschil zit: 'samen met wat lampen en wappers'. Dit is dus al meer in de richting van wat AJB omschrijft als 'oefenen in een loods met wat lampen'. Deze tafel op je zolderkamertje aanzwengelen heeft (los van het patchen) volgens mij niet heel veel zin. Je zal toch moeten zien wat de lampen doen!

                    @lex
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                    Comment

                    • JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

                      #11
                      Originally posted by mrlightandsound
                      jeroen het zit dus zo dat ik bezig ben met het leren hoe de tiger werkt
                      en dat lukt ook aardig goed maar ik had een paar vraagjes over de tiger
                      om het leren makkelijker te maken
                      s
                      en ja ik weet wat het verschil tussen Patchen en Programmeren
                      Hoe kun je dan in vredesnaam vragen in je openingspost of je de tafel van tevoren moet huren om alleen een patch te maken of om te programmeren?!

                      En @Ralph natuurlijk heb ik ook (helaas..) op een Pearl leren werken door het gewoon te doen, mezelf in een tent (letterlijk) op te sluiten met een Pearl en een grid vol licht. Kost je wat nachtrust, maar dan ken je de tafel wel (3x Wipe All en opnieuw beginnen). Maar vind je het heel vreemd dat er dit soort reacties komen als iemand werkelijk van de ene naar de andere kant vliegt met z'n posts?
                      Creating shows beyond Imagination

                      Comment

                      • PeterZwart
                        • Jan 2008
                        • 402

                        #12
                        En de mooiste grap van dit hele topic is toch wel dat iedereen de moeite neemt om een serieus antwoord te geven waar ie uiteindelijk geen enkele f*ck aan heeft.

                        Als je de pearl huurt bij een bedrijf waar de lampjes ook weg komen, dan zou ik gewoon vragen of je daar de tafel erbij kan pakken met de lampjes en de MANUAL, vervolgens kijk je of je er qua pallets in kan krijgen wat je wil.. bewegingen en eventuele positie's zet je daar gewoon ter plaatse op locatie in de pearl.

                        of een andere oplossing: iemand met kennis inhuren
                        Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                        Comment

                        • RenéE
                          • Oct 2006
                          • 291

                          #13
                          Hoi Matthijs,

                          Heb je al ervaring met andere lichtsturingen opgedaan met betrekking tot programmeren en/of het draaien van een lichtshow? En zo ja, wat precies?

                          Wat ook nog een tip is als je besluit het wel te gaan doen: Zorg ervoor dat je een vangnet hebt in de vorm van iemand die kan bijspringen wanneer je er zelf niet meer uit komt. Want als je met zoiets onverwacht ergens op vastloopt en je hebt geen backup dan ga je flink op je bek. En vooral op een feestje wat je zelf organiseert is dat echt een héle flinke afrader!

                          Comment

                          • Noobie
                            • Dec 2007
                            • 223

                            #14
                            en zonder enige ervaring, ga je ZEKER op je bek. Al helemaal met een pearl....

                            Comment

                            • FLS
                              • Aug 2008
                              • 72

                              #15
                              Neem ipv dag zo`n ding huren gewoon bij iemand een basis cursus nemen.

                              Of wat iedereen al zegt gewoon een extra persoon inhuren kost je iets meer maar dan heb je zoiezo geen problemen.

                              Want het best een setje voor iemand die nog nooit op zon tafel heeft gespeelt.

                              En dan nog:
                              Is er wel iemand aanwezig die weet hoe je een kabel van een dimmerrek kan patchen? Endergelijke.

                              Groetjes

                              Frank

                              Comment

                              Working...