LED par56 keuze

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cheater
    • Jun 2010
    • 8

    LED par56 keuze

    Ik ben op zoek naar een 16-tal LED pars (56) om te gebruiken bij kleine feestjes.

    LED pars56
    Omdat de prijzen nogal uiteenlopend zijn (57 - 98 euro) wil ik jullie mening wel eens horen wat betreft de juiste keuze.
    De verschillende merken zijn: American DJ, Showtec, CLS ? en eventueel JB Systems (met hun specifieke 15º stralingshoek).

    Ook heeft Showtec een nieuw model van hun par56.
    HIGHLITE online - LED PAR 56 Short Pro RGB
    Deze heeft een digitaal menuutje achterop, maar belangrijker dan dat: een 27 watt vermogen aan licht. En ten opzichte van de goedkope showtec par56 (15º) een 20º stralingshoek.
  • bommen
    • Nov 2009
    • 37

    #2
    Misschien moet je eens kijken naar de Stairville LED PARs van thomann.de .. Kosten 35 euro, stralingshoek van 45 graden en als ze kapot gaan kost het je een prikkie om er eentje te vervangen!

    Comment

    • Cheater
      • Jun 2010
      • 8

      #3
      Kapot? LED pars gaan toch eigenlijk nooit kapot? (tenzij je ze misschien laat vallen). Daarbij is het verschil tussen 35 en 38 euro is eenvoudig te overbruggen. Maar toch bedankt voor de tip!

      Maar zijn er redenen bijvoorbeeld om voor de CLS pars te gaan? En dan heb ik het niet over de argumenten in dat verkoop-marketing gerelateerd praatje, wat bij de beschrijving van de CLS pars staat.

      En zijn de PARS van JB Systems daadwerkelijk zoveeeel beter? (gezien de prijs)
      Last edited by Cheater; 16-06-10, 15:00.

      Comment

      • Carl
        • Nov 2000
        • 907

        #4
        ALLES gaat een keer kapot! Goedkope spullen over het algemeen het eerst.
        Je zou de prijzen van de losse onderdelen van een LED spot eens moeten optellen.
        Dan zul je begrijpen dat je voor € 35,00 geen lamp kunt bouwen van hoge kwaliteit.
        Wees eerlijk, die goedkope handel van de laatste jaren komt voor een habbekrats uit China. Dat kan toch niet van zo'n hoge kwaliteit zijn dat het "nooit kapot gaat"
        Ik wil niet zeggen dat je het niet moet kopen, maar je verwacht toch ook niet dat je met een Kia 25 jaar zorgeloos kunt rijden?
        Goedkope LED parren zullen vaker sneuvelen dan die van de A-merken, uitvallende LED's, falende sturing, raar gedrag, etc. De prijs is zo laag dat reparatie economisch ondoenlijk is, dus in voorkomend geval wegknikkeren en vervangen is beslist geen onredelijke optie in mijn ogen.
        Last edited by Carl; 16-06-10, 22:44.

        Comment

        • mhsounds
          • Sep 2009
          • 933

          #5
          [LEFT]Heb nu de CLS parren, ben er niet ontevreden over
          24 stuks, en met nog geen enkele problemen gehad.
          [/LEFT]
          Freelance Light and Video |
          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Mag ik hopen, ze zijn een pak duurder dan de Chinatroep. Van een merk als CLS verwacht je dan ook iets meer dan zomaar het 100ste merk in rij te zijn dat een LEDpar verkoopt. Op hun site schrijven ze dat ze vanaf 30 cm een egale kleurmenging zouden hebben. Als dat waar is (en liegen is niet goed voor de reputatie toch?) dan is dit de eerste par met losse leds in verschillende kleuren die niet enkel als kermisverlichting dienst kan doen.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • Cheater
              • Jun 2010
              • 8

              #7
              Originally posted by laserguy
              ... Op hun site schrijven ze dat ze vanaf 30 cm een egale kleurmenging zouden hebben. Als dat waar is ... dan is dit de eerste par met losse leds in verschillende kleuren die niet enkel als kermisverlichting dienst kan doen.
              Altijd een diffusion-filtertje ervoor gooien toch? Naar mijn idee zie je vrij snel dat er verschillende led-kleuren gebruikt worden. (behalve van ruime afstand)

              Comment

              • Cheater
                • Jun 2010
                • 8

                #8
                Originally posted by Carl
                ALLES gaat een keer kapot! Goedkope spullen over het algemeen het eerst.
                Je zou de prijzen van de losse onderdelen van een LED spot eens moeten optellen.
                Dan zul je begrijpen dat je voor € 35,00 geen lamp kunt bouwen van hoge kwaliteit.
                Ik ben het met al je stellingen eens. Maar soms verbazen die goedkope spullen toch echt wel eens... (Denk aan bijv. spullen van de LIDL. Erg goedkoop en mits je het niet inzet voor professioneel gebruik, erg goed vaak).

                Comment

                • Dj Yves
                  • Sep 2008
                  • 72

                  #9
                  ik weet niet of het iemand anders is opgevallen maar, die starville led par 56's hebben maar 8 dip switches, dus je kan ze maar adresseren tot 255.
                  If brute force doesn't work, you're not using enough!

                  Comment

                  • laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

                    #10
                    Altijd een diffusion-filtertje ervoor gooien toch?
                    Dan ben je de bundel + een pak licht kwijt. Geen oplossing dus.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                    Comment

                    • rick1993
                      • Nov 2007
                      • 209

                      #11
                      Frostfilters nemen een heel deel van de lichtopbrengst weg, is eigenlijk alleen mooi als je er echt de hele avond tegenin zit te kijken.

                      Wil je egale kleuren dan zou ik toch zeker voor trileds gaan!
                      Bijv. de KLS-800, een barretje met 4 'pannekoeken'.
                      licht dat licht mij wel

                      Comment

                      • Big Bang
                        • Apr 2008
                        • 652

                        #12
                        Originally posted by Cheater
                        Ik ben op zoek naar een 16-tal LED pars (56) om te gebruiken bij kleine feestjes.
                        Ik zou even wachten en dan voor deze set gaan:

                        HIGHLITE online - Compact Power Lightset

                        Of eventueel de eurolite variant, de kls-800

                        - Geen kleurensoep (3-in-1 leds
                        - waarschijnlijk toch nog een stukje meer output dan die jb-systems dingen
                        - Slechts 1 keer per 4-bar het dmx adres instellen.

                        De eurolite versie heeft er geen statief bij, maar wel een (veel handigere) TV-spigot en wordt geleverd inclusief "case" (Lees: draagtas). Dat zou voor mij reden genoeg zijn om voor de eurolite variant te kiezen..
                        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                        Comment

                        • Cheater
                          • Jun 2010
                          • 8

                          #13
                          Ik wil echt niet zeiken, maar bij zulke verlichting heb ik niet meer het gevoel wat ik bij een al bekende PAR-behuizing wel heb.

                          Als ik zo'n lamp zie, dan denk ik, cool, welke effecten kan die allemaal?
                          Zie: Tri-Phase Led

                          Comment

                          • moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

                            #14
                            Nou, ik kan wel ff inhaken over wat die triphase kan...
                            en ook wat over Showtec LED RGB parren.

                            Veel feesten doe ik niet meer, maar onderstaand een foto met led RGB parren en een filmpje met muziek uit mijn tijd (kuch) waarbij je tri-phases ziet wapperen.

                            Ik vind zo'n tri phase de logische opvolger voor flower effecten als mushrooms, destroyer en meer van die grappen.

                            Last edited by moderator; 17-06-10, 20:00.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                            Comment

                            • DeMennooos
                              • Aug 2000
                              • 1416

                              #15
                              Altijd een diffusion-filtertje ervoor gooien toch?
                              Als het een light shaping diffuser is kan het prima, maar dan is het nut van een el cheapo LED PAR weer weg want het filtertje kost meer dan een budget LED PAR.

                              Bedoel je een frost, nah niet doen. Kost je teveel lichtopbrengst en is nog lelijk ook.
                              En als je het gebruikt omdat al die losse puntjes zo lelijk zijn neem dan of tri color LEDs of (in de volksmond genoemd) een single RGB LED unit, maar die laatste overstijgen het budget zeker.
                              Greetz,

                              DeMennooos

                              Stagehands are the infantry of show business

                              Comment

                              Working...