Aanschaf nieuwe PAR64 armaturen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Svartrose
    • Apr 2008
    • 229

    Aanschaf nieuwe PAR64 armaturen

    Onze zaal beschikt over 40 PAR64 Long nose aramaturen op het podium. Ze zijn (ernstig) aan vervanging toe. Maar welke voldoet aan onze eisen?

    - Parsafe's/G-haken/Bars/lampen zijn nog oke, dus alleen de behuizing is voldoende.
    - Het budget is 1000,- ex btw (dus 25,- ex btw per armatuur) Over iets meer kan gesproken worden.
    - Moet voldoen aan huidige wetgeving
    - Moet goed te stellen en vast te zetten zijn
    - Filterraam inbegrepen
    - Kleur: zwart

    Mocht ik belangrijke dingen vergeten zijn, dan hoor ik het graag.

    Alvast bedankt voor de reacties.
  • Svartrose
    • Apr 2008
    • 229

    #2
    Ik zie bijvoorbeeld ergens DTS PAR64 CLASSIC PRO armaturen. Wat maakt deze beter dan de goedkopere showtec's? (als ze beter zijn...)

    Verder kom ik nog het merk Admiral tegen, klinkt 'stoer', maar is het dat ook?

    Comment

    • MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

      #3
      De PAR64's van Thomann's huismerk Stairville zijn erg okey te noemen; degelijk en goedkoop in verhouding tot de duurdere merken:

      STAIRVILLE PAR 64 SCHWARZ LANG - Dutch International Cyberstore

      Zit een filterraam bij en een safety en binnenin de par zit alles met safety's aan elkaar vast. Echt een nette armatuur!
      d&b Audiotechnik

      Comment

      • sjoerd
        • Apr 2004
        • 341

        #4
        wij gebruiken de genoemde DTS parren. Deze zijn toch wel wat degelijker dan de Showtec parren, volgens mij oa door dikker aluminium. Al is dat wellicht van minder belang bij een vaste installatie.

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          Voor een podium is het altijd fijn om de achterkant open te hebben, zodat je de lamp kan draaien. De Thoman-parren vallen dan af. De DTS heeft dat wel (helaas slechts 1 bron ervoor kunnen vinden, een andere NL webshop).

          Thomas heeft het zeker weten, maar (volgens mij) zijn die een slag duurder.

          Comment

          • jaksev
            • Jul 2007
            • 365

            #6
            Ik wil ook nieuwe parren aanschaffen. We hebben nu Eurolite parren, des tijds gekocht bij mediazeroshop. De kwaliteit van deze parren zijn ronduit zeer slecht. Een klein tikje op de parren betekend al dat de verf los laat.

            Nu weet ik dat er ook Beglec parren zijn en Showtec parren, die wel echt goed zijn. Maar nu heb ik dus ook gelezen dat er Stairville parren zijn. Hoe zit het daarmee?

            Comment

            • hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

              #7
              Wij hebben hier de eerder genoemde 'Stairville' parren van Thomann. Zijn érg nette en degelijke parren met alles d'r op en d'r aan (filterraam, fitting, degelijke kabel, gaasje binnenin en safety-kabel). De verf is zeer degelijk, maar als je er 1000 Watt lampen in stopt dan roken ze de eerste paar uurtjes dat ze in gebruik zijn wel wat (denk dat het de nieuwigheid van de verf is onder invloed van hitte). Na 1 of 2 uurtjes 'inbranden' heb je nergens last meer van.

              Ik denk dat dit de meest complete par voor de laagste prijs is. Bovendien: als je er 40 besteld krijg je nog een beetje korting ook (wel even een mailtje sturen om ze een dealprijs te laten maken).

              Enige nadeel is inderdaad dat de achterkant met een gaasje wordt afgedekt. Zelf gebruik ik voornamelijk NSP lampen (CP61) dus dan valt er weinig te draaien aan de achterkant.

              Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

              "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

              Comment

              • hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

                #8
                Originally posted by jurjen_barel
                Voor een podium is het altijd fijn om de achterkant open te hebben, zodat je de lamp kan draaien. De Thoman-parren vallen dan af. De DTS heeft dat wel (helaas slechts 1 bron ervoor kunnen vinden, een andere NL webshop).

                Thomas heeft het zeker weten, maar (volgens mij) zijn die een slag duurder.
                Ik heb vroeger ook DTS parren in gebruik gehad, maar deze waren ook allemaal voorzien van een gesloten achterkant. Als ik op de website van DTS kijk (is erg moeilijk te zien op die foto's) en ik vergelijk dat met de parren die ik van DTS had dan lijkt het erop dat die ook dicht zijn aan de achterkant...
                Volgens mij zijn tegenwoordig de meeste parren waar standaard geen parsafe wordt meegeleverd aan de achterkant afgesloten...


                De parren van Thomas (uitvinder van de par-can) kosten het viervoudige van de Thomann parren en zijn een stuk 'kaler'.

                Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                Comment

                • marciano
                  • Feb 2006
                  • 164

                  #9
                  De DTS classic Pro zijn er zeker met open achterkant heb er een hoop in mijn handen gehad en zit een open achterkant in. Zou kunnen zijn dat ze beide modellen hebben open en gesloten achterkant maar dat is kwestie van je DTS leverancier bellen.

                  Comment

                  • rolanddeg
                    • Nov 2004
                    • 337

                    #10
                    Ik zou ook zeker even naar Admiral parren kijken... Die zijn prijs/kwalitatief ook gewoon goed te noemen. Rolight is importeur/ dealer van Admiral, dus goede service is ook verzekerd. Het heeft altijd mijn voorkeur om dergelijke dingen gewoon in Nederland te bestellen, ipv. het buitenland...

                    Comment

                    • @lex
                      • Jul 2006
                      • 1087

                      #11
                      Originally posted by rolanddeg
                      Ik zou ook zeker even naar Admiral parren kijken... Die zijn prijs/kwalitatief ook gewoon goed te noemen. Rolight is importeur/ dealer van Admiral, dus goede service is ook verzekerd. Het heeft altijd mijn voorkeur om dergelijke dingen gewoon in Nederland te bestellen, ipv. het buitenland...
                      Ik heb u diverse bronnen binnen verschillende theaters gehoord dat Rolight de laatste tijd qua service nogal wat steken laat liggen... Het is maar dat je het weet!

                      @lex
                      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                      Comment

                      • maranta
                        • Sep 2002
                        • 113

                        #12
                        Wij hebben na een uitgebreide zoektocht voor nieuwe Par armaturen voor de admiral gekozen ipv DTS en eurolite, gewoon langsgaan bij de desbetreffende leveranciers en zelf voelen en vergelijken bracht bij ons de beste keuze naar voren.
                        Voor de ACL uitvoering heb ik voor de BEGLEC par gekozen juist vanwege de dichte achterkant.

                        Wat betreft de service van rolight heb ik precies het tegenoverstelde ervaren, gastvrij, open instelling, veel kennis aanwezig en de after sales is super.
                        Tel wat je hebt, niet wat je mist

                        Comment

                        • daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

                          #13
                          Originally posted by rolanddeg
                          Ik zou ook zeker even naar Admiral parren kijken... Die zijn prijs/kwalitatief ook gewoon goed te noemen. Rolight is importeur/ dealer van Admiral, dus goede service is ook verzekerd. Het heeft altijd mijn voorkeur om dergelijke dingen gewoon in Nederland te bestellen, ipv. het buitenland...
                          volledig mee eens, bestel ook altijd parren,reserve lampen,gaffatape enz bij rolight, echt super service en niet duur, admiral parren zijn echt degelijk en voorzien van een parsafe en veeel goedkoper dan showpech ofzo
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                          Comment

                          • Svartrose
                            • Apr 2008
                            • 229

                            #14
                            Dank voor alle reacties! Hier kan ik wat mee.

                            Wat ik me nog afvraag, als ik naar de een afbeelding van Stairville parren kijk, dan lijkt het erop dat de manier van locken (ik bedoel vastzetten van de 'tilt' van de par) een niet al te doordacht mechanisme heeft. Maar hoe is dat in de praktijk? De DTS ziet er bijvoorbeeld veel degelijker uit.
                            Degelijkheid is bij ons belangrijk, de service die je bij een PAR krijgt, is niet zo belangrijk

                            Ik denk dat we binnenkort maar eens een aantal verschillende parren moeten bestellen/bekijken en vergelijken... Uiteindelijk zal het daar wel op neer komen.

                            Comment

                            • Svartrose
                              • Apr 2008
                              • 229

                              #15
                              En wat is naar jullie mening de manier om de par aan de fourbar/G-haak te maken? Het is natuurlijk de bedoeling dat hij stroef de pan beweging kan maken en het liefst na een aantal jaren nog....

                              Comment

                              Working...