Chamsys - MA - Spark

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bobwouters
    • May 2010
    • 3

    Chamsys - MA - Spark

    Wij zijn een middelgroot cultureel centrum en op zoek naar nieuwe lichttafel.
    Wij werken nu met ADB Phoenix, ISIS software uit ver vervlogen tijden.

    Doel?? nu zowel conventioneel licht als moving heads (mac600) kunnen sturen en dit op termijn uitbreiden met nog meer bewegend licht, maar wel zonder aandacht te verliezen voor conventioneel licht

    Voor wie?? Zowel te ervaren rotten die al 100 jaar "on the road" zijn en bij ons binnen komen over ervaren huistechniekers als leken uit het amateurgezelchappencircuit.

    Budget??? Zo goedkoop mogelijk, zonder aan kwaliteit in te boeten

    Onze voorlopige opties : Chamsys MQ50 of MQ 100, GrandMA light of ultralight, Compulite sparktop of spark 4D....


    Graag een kleine mening
  • Lala
    • Sep 2008
    • 370

    #2
    Tja, als ik zou moeten kiezen voor een tafel waar iedereen op kan werken, dan zou ik zeggen een Pearl, en dan (als het budgetair kan) een Expert. Dit is namelijk een tafel die eigenlijk iedereen kan bedienen en perfect voor live situaties.

    Comment

    • jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

      #3
      Compulite zie je veel in theaters. Nadeel is dat de leek er minder makkelijk mee uit de voeten kan. Bij MA en ChamSys werkt het een stuk intuïtiever (en dan heeft de MA nog een stapje voor op de ChamSys wat mij betreft). RoadHog Full Boar past hier ook mooi tussen, werkt behoorlijk lekker, maar heeft bij mij toch behoorlijk wat vastlopers gehad (gelukkig enkel in de programmeerfase).

      Avolites heb ik niets mee. Is mee herhaaldelijk uitgelegd, heb er wat uren mee zitten experimenteren, maar ik kan er niet wegwijs in worden.

      Comment

      • PeterZwart
        • Jan 2008
        • 402

        #4
        Avolites Pearl Expert met Titan V3...
        Groeten fan 'n gek ut Fryslan

        Comment

        • mhsounds
          • Sep 2009
          • 933

          #5
          De nieuwe Tiger Touch is mij erg goed bevallen.
          Al ben ik een Avolite fan.

          Als er meer gebeurd dan gewone live optredens kun je denk ik wel beter kijken naar HOG, ik heb er zelf geen ervaring mee maar word veel ingezet voor zowel theater als live.

          Grand MA is erg goed maar daar betaal je ook het meeste voor.
          Freelance Light and Video |
          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

          Comment

          • lucken
            • Sep 2002
            • 342

            #6
            In België is ChamSys meer en meer te vinden in Culturele Centra en er zijn ook heel veel freelancers en operators die ChamSys gebruiken/kennen.

            Comment

            • MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

              #7
              Bij voorkeur zal ik dan kiezen voor een MA tafel. Platform waarmee bijna iedereen binnen enkele seconden overweg kan, algemeen zeer gerespecteerd en gewoon super veel mogelijkheden!

              Compulite is meer voor theater doeleinden geschikt..
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

              Comment

              • lucken
                • Sep 2002
                • 342

                #8
                Ik denk dat u dan nog nooit met een ChamSys gewerkt hebt ! MA is qua mogelijkheden te vergelijken met ChamSys, maar qua leercurve kies ik dan toch voor ChamSys.

                Compulite is inderdaad veel gebruikt in theaters in Nederland, maar in Belgie weinig voorkomend.

                Comment

                • DJ nn
                  • Jun 2006
                  • 489

                  #9
                  MA is denk ik toch uitgebreider dan chamsys...
                  Chamsys is (persoonlijke mening) makkelijker.

                  Ik zou voor chamsys gaan, kun je thuis makkelijk proggen, makkelijk focusen via wifi met gsm/laptop. Bij grotere producties kun je makkelijk een wing er aan hangen,...
                  En dat voor (zover ik op de hoogte ben) minder geld dan een MA.

                  Grtzz
                  ... the sound of silence...

                  Comment

                  • rene.derksen
                    • Feb 2004
                    • 649

                    #10
                    Als het om zo goedkoop mogelijk gaat, valt een MA eigenlijk al af.. Maar ik zou tóch voor die MA gaan. Opzich ga je met een Ultralight t.o.v. een Light niet achteruit qua kwaliteit, enkel qua luxes, terwijl je wel een hoop geld bespaard.
                    Ook met creatief patchen en programmeren kun je makkelijk een hoop dimmers sturen.
                    Licht is altijd zwaar.

                    Comment

                    • FLS
                      • Aug 2008
                      • 72

                      #11
                      Originally posted by bobwouters
                      Wij zijn een middelgroot cultureel centrum en op zoek naar nieuwe lichttafel.
                      Wij werken nu met ADB Phoenix, ISIS software uit ver vervlogen tijden.

                      Doel?? nu zowel conventioneel licht als moving heads (mac600) kunnen sturen en dit op termijn uitbreiden met nog meer bewegend licht, maar wel zonder aandacht te verliezen voor conventioneel licht

                      Voor wie?? Zowel te ervaren rotten die al 100 jaar "on the road" zijn en bij ons binnen komen over ervaren huistechniekers als leken uit het amateurgezelchappencircuit.

                      Budget??? Zo goedkoop mogelijk, zonder aan kwaliteit in te boeten

                      Onze voorlopige opties : Chamsys MQ50 of MQ 100, GrandMA light of ultralight, Compulite sparktop of spark 4D....


                      Graag een kleine mening
                      Grand ma light en ultra light zijn nu ook 20% goedkoper tot eind deze maand.

                      Dus mocht je voor 1 van deze kiezen dan bespaar je toch al een 20% als je voor eind deze maand gaat beslissen.

                      Groet

                      Comment

                      • JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

                        #12
                        Originally posted by DJ nn
                        MA is denk ik toch uitgebreider dan chamsys...
                        Chamsys is (persoonlijke mening) makkelijker.

                        Ik zou voor chamsys gaan, kun je thuis makkelijk proggen, makkelijk focusen via wifi met gsm/laptop. Bij grotere producties kun je makkelijk een wing er aan hangen,...
                        En dat voor (zover ik op de hoogte ben) minder geld dan een MA.

                        Grtzz
                        Je roept nou niet bepaald unieke dingen aan Chamsys. Wellicht ben je eigenlijk niet zo bekend met GrandMA (2)?
                        Creating shows beyond Imagination

                        Comment

                        • AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

                          #13
                          Het lijstje klopt niet, omdat een Compulite absoluut ongeschikt is voor een cultureel centrum met moving light.

                          Je (redelijke) opties zouden moeten zijn:

                          - GrandMA Light (voor een Centrum met veel live werk zijn motorized faders een aanrader, en de Light heeft ook een dimmer-wheel etc. voor conventioneel, Ultra-Light zou af moeten vallen)
                          - RoadHog (werkt uitstekend, maar blijft af en toe hangen)
                          - ETC Ion (uitstekend voor conventioneel, ETC is niet voor niets erg bekend in theaters. Ook moving werkt perfect en het is de goedkoopste van de set, dus mag niet ontbreken in je lijstje)
                          - Zero 88 Orb (Theatertafel in zelfde categorie als de ETC met zeer intuïtief werkende software)
                          - Chamsys is een optie, maar juist weer geschikt voor echte programmeurs en niet bepaald voor theater. Staat wel erg goed bekend en is qua prijs misschien interessant.

                          Mijn persoonlijke voorkeur zou afhangen van jullie exacte situatie en team. Je moet niet onderschatten wat het gebruikersniveau nog bepaald in deze situaties. Van bovenstaand lijstje kun je het beste een demo aanvragen en lekker op jullie setje proberen. Vergeet ook niet om bij aanschaf van je tafel een degelijke training te bestellen. Elke dag worden apparaten complexer en investeren in kennis bij aanschaf, levert je veel plezier op in de toekomst.

                          Viel Spass !
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

                          Comment

                          • lucken
                            • Sep 2002
                            • 342

                            #14
                            Waarom is een ChamSys niet geschikt voor theater?

                            Conventioneel licht programmeren en editeren is zeer makkelijk, zelfs voor iemand met enkel kennis van kleine analoge tafels.

                            Comment

                            • JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

                              #15
                              Originally posted by AJB
                              Het lijstje klopt niet, omdat een Compulite absoluut ongeschikt is voor een cultureel centrum met moving light.
                              Ooit met een Vector gewerkt? Werkt als een trein, prima ook voor bandjes-shows. Wel even (die experimentele) tracking uitzetten. Vind 'm ook best begrijpelijk na een korte demo-sessie. Kan er logischer mee programmeren dan met een Avolites (maargoed, wat zegt dat..)

                              Originally posted by lucken
                              Waarom is een ChamSys niet geschikt voor theater?

                              Conventioneel licht programmeren en editeren is zeer makkelijk, zelfs voor iemand met enkel kennis van kleine analoge tafels.
                              Een Chamsys heeft om te beginnen geen dedicated dimmer-wiel zoals een Compulite, een GrandMA2 vanaf de Light, zoals een ETC, zoals.....
                              Creating shows beyond Imagination

                              Comment

                              Working...