Welke par balken?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stephan12345
    • Aug 2008
    • 99

    Welke par balken?

    Hallo,

    We willen nu gaan investeren in par balken. stuk of 20 sets.
    we hebben nu keuze uit 3 mogelijkheden (als ik het goed zeg!)

    [LIST][*]maar je hebt dmx gestuurde, waar dus de dimmer in de balk zit gebouwd.[/LIST]
    [LIST][*]balken met harting in + out met losse dimmerpacks[/LIST]
    [LIST][*]maar je hebt ook nog dimmerpacks waar je zelf doormiddel van kabbels kunt bepalen wat er op welk kanaal komt. (toch?)[/LIST]
    of klopt er hier nu iets niet wat ik zeg!

    We willen ze voor verschillende doeleinde gebruiken.
    Leuke house feestjes, tenten, podiums, bands en voor los verhuur.

    Wat raden jullie ons nu aan.
    Zelf denken we aan dmx balken. en dat is alleen om de rede dat je niet voor iedere balk een harting kabel moet leggen en dat redelijk veel tijd kan schele. en de koste is minder, omdat we de xlr kabels toch al hebben. en we niet speciaal harting kabels hoeven aan te schaffen.

    Groeten stephan.
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

    #2
    en jij gaat dus nu een aanschaf doen van 20 bars, zonder dat je er echt iets vanaf weet?

    of klopt er hier nu iets niet wat ik zeg!
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

    Comment

    • remco_k
      • Sep 2002
      • 325

      #3
      Originally posted by stephan12345
      ... stuk of 20 sets.

      ....of klopt er hier nu iets niet wat ik zeg!

      ...Wat raden jullie ons nu aan.
      Mijn adviezen:
      1. Snap wat je doet en hoe het werkt VOOR dat je iets koopt.
      2. Koop eerst 1 balk, niet meteen 20
      3. PAR balken met ingebouwde dimmer packs vind ik persoonlijk het makkelijkst. Ik weet jouw toepassingen niet goed dus voor jouw kan dat anders zijn.
      4. Kijk eens naar LED parren.

      Maar het aller, aller belangrijkste zijn de puntjes 1 en 2.
      De manier waarop je de vraag stelt spreekt boekdelen over wat je over het onderwerp DMX en dimmers weet. En dat is niet genoeg om meteen maar 20 van die setjes te kopen. Ik voorspel je een grote teleurstelling. Verdiep je eerst eens in de materie, probeer te snappen hoe het werkt. Kijk rond wat er beschikbaar is in webshops en koop er dan 1. Niet 20.
      Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
      Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

      Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

      Comment

      • tha_dj
        • Jan 2004
        • 375

        #4
        Juist, eerst eens zelf bekijken WAT je er mee wilt gaan doen, en dan eventueel kijken bij concullega's om alvorens over te gaan tot aankoop

        20 setjes zijn een hoop centjes voor ff aanschaffen, en meestal kun je ergens ook wat regelen met een bedrijf wat grotere voorraden hanteert !!!

        Maar goed, extra optie is inderdaad LED parren op een balk ( DMX )

        Maar goed, wat zijn je toepassingen ( Disco, Bands, Standbouw, enz )
        your light !

        Comment

        • chippie
          • Jul 2006
          • 528

          #5
          En als je dimmerbalken koopt voor PAR64 of 56 koop er dan ook nieuwe TRIAC's bij. Want die dingen gaan kapot. De LED balken zijn pover. Geen 3-in-1 LED's dus effect is niet mooi.
          Je kunt dan beter LED pars aanschaffen van bvb ADJ of Showtec als het budget laag is en dan zeker de 3-in-1 LED's nemen.
          IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

          Comment

          • @lex
            • Jul 2006
            • 1087

            #6
            Aantal zeer nuttige adviezen. Maar gaat Stephan nog reageren?

            @lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

            Comment

            • Gitarist 62
              • May 2006
              • 278

              #7
              Originally posted by chippie
              En als je dimmerbalken koopt voor PAR64 of 56 koop er dan ook nieuwe TRIAC's bij. Want die dingen gaan kapot.
              beetje off-topic misschien, maar wat is jullie ervaring met kapotte dimmers (vooral triacs). Mijn ervaring is dat ze met par56 gewoon heel blijven. En dan heb ik het over de gewone goedkope multidim en botex/showtec balkjes. Of heb ik tot nu toe gewoon geluk gehad? Balkjes gaat 1 par 56 /kanaal, multidims 2 par 56/kanaal op. En voor frontlicht bovendien balkjes met 2x1000 en 2x500 PC's
              ~Clearsound~

              Comment

              • chippie
                • Jul 2006
                • 528

                #8
                De T4 bar's met een lamp die stuk gaat geeft ook als resultaat dat de triac kapot gaat vanwege de korte kortsluitingstroom......zie mijn verhaal over triacs op dit forum.........en de vervanging. Tot op heden niks meer kapot gehad van triacs.
                IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  als je nu PAR balken wil kopen is het toch echt tijd om tweedehands te kijken. op Marktplaats of musicasions.nl staan er hele meatracks te koop voor een absoluut prikkie.

                  Die dingen zijn in werkende staat vrij onverwoestbaar. Dus je hoeft slechts te kijken of ze het doen en er niet te afgeragd uitzien. Het type laat je gewoon afhangen van de aanbieder zijn aanbod... dan ben je het goedkoopste uit.

                  my two cents.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by dj-wojcik
                    en jij gaat dus nu een aanschaf doen van 20 bars, zonder dat je er echt iets vanaf weet?
                    Volgens mij is dat precies de reden dat TS dit topic is begonnen....
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • stephan12345
                      • Aug 2008
                      • 99

                      #11
                      sorry dat ik nu pas reageer,
                      van wegen een pc crash een tijdje niet achter de pc geweest.

                      er werd al gezegd led parren, dat valt zoiezo af!

                      en we willen ook eerst een aantal parren sets huren voordat we iets gaan kopen, maar dan komen we zelf tot de conclusie dat t4 balken veel fijner zijn met aansluiten etc. geen dikke harting kabels, nee gewoon een xlr kabeltje en een stroom puntje. Maar ik vind persoonlijk t4 balken niks.
                      maar waarom kiezen bedrijven dan toch veel voor losse dimmers?
                      Meer kabels, losse dimmers, het is duurder..
                      en ik ben zelf aan het twijfelen tussen:

                      balken met harting in + out met losse dimmerpacks
                      of balken met harting in + out met losse dimmerpacks en patch panel.

                      en we zijn ook al aan het kijken naar tweede handse balken omdat dat gewoon veel geld scheelt. (en er moet ook nog een leuke lichttafel bij komen)

                      en waar het voor gebruikt word, is verschillend.
                      in de toekomst word het voor alle doeleinden.
                      kleine in- en outdoor festivals, bands, dj's, etc.

                      Groeten.

                      Comment

                      • Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

                        #12
                        Beide soort balken zou je kunnen gebruiken.

                        Harting in out is een makkelijke MAAR dure optie vanwege de kabels en losse dimmerrack.

                        Voordeel van dit systeem is dat als alles op hoogte is en er een fout onbtstaan in je DMX lijn kun je het van de grond aanpassen.

                        Echter met T4 balken (ideale uitkomst voor drive in en kleine huur klusjes ) moet je bij een storing naar boven klimmen.

                        Voordeel van T4 balkjes is dat je ze ook stand alone kunt gebruiken.

                        Stel dat je alleen Harting heb en je moet een klusje doen waarmee je 2 4barretjes moet hebben is het lastig om er een dimmerrack ervoor neer te zzetten met bv 32A aansluiting.

                        Voor dit soort dingen zijn de T4 balkjes wel makkelijk.

                        Plug en play !

                        Dat verhaal van triacs snel kapot in T4 balken is een oud verhaal ( in het begin van deze baljen ) kwam het regelmatig voor dat ze stuk gingen maar bij de huidige T4 balken heb je daar geen last van ( tenminste niet bij de DAP balken ) dit zijn ook de bekendste balken en de meest betrouwbare ( heb ze zelf jaren in gebruik zonder problemen maar andere merken zoals Eurolite en JB systems hebben me een hoop stress gegeven.

                        plus zien deze balken er heel anders uit dan de DAPs en hebben ze een andere maat.
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                        Comment

                        • stephan12345
                          • Aug 2008
                          • 99

                          #13
                          Originally posted by Rolandino
                          Beide soort balken zou je kunnen gebruiken.

                          Harting in out is een makkelijke MAAR dure optie vanwege de kabels en losse dimmerrack.

                          Voordeel van dit systeem is dat als alles op hoogte is en er een fout onbtstaan in je DMX lijn kun je het van de grond aanpassen.

                          Echter met T4 balken (ideale uitkomst voor drive in en kleine huur klusjes ) moet je bij een storing naar boven klimmen.

                          Voordeel van T4 balkjes is dat je ze ook stand alone kunt gebruiken.

                          Stel dat je alleen Harting heb en je moet een klusje doen waarmee je 2 4barretjes moet hebben is het lastig om er een dimmerrack ervoor neer te zzetten met bv 32A aansluiting.

                          Voor dit soort dingen zijn de T4 balkjes wel makkelijk.

                          Plug en play !

                          Dat verhaal van triacs snel kapot in T4 balken is een oud verhaal ( in het begin van deze baljen ) kwam het regelmatig voor dat ze stuk gingen maar bij de huidige T4 balken heb je daar geen last van ( tenminste niet bij de DAP balken ) dit zijn ook de bekendste balken en de meest betrouwbare ( heb ze zelf jaren in gebruik zonder problemen maar andere merken zoals Eurolite en JB systems hebben me een hoop stress gegeven.

                          plus zien deze balken er heel anders uit dan de DAPs en hebben ze een andere maat.
                          dankje voor de PERFECTE! uitleg.

                          ik ben er nu van overtuigt, dat we voor de harting gaan, en 4/6 t4 sets in de toekomst bij gaan kopen voor de kleinere dingen.

                          topic mag dicht! bedankt voor de uitleg iedereen.

                          Comment

                          Working...