probleem dmx interface Martin Magnum Pro2000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

    probleem dmx interface Martin Magnum Pro2000

    probleem dmx interface Martin Magnum Pro2000,

    Goedendag,

    ik heb vanmiddag een Martin Magnum Pro2000 (rookmachine), willen aansluiten in mijn dmx lijn die gestuurd word door martin light jockey,

    DMX interface gekocht voor de rookmachine,adres ingesteld, kabels erin, Fixture in Martin lightjockey gezet,
    nu viel mij op dat de lampjes achterop de rookmachine gaan knipperen als ik mijn movingheads laat bewegen..

    soms geeft de DMX interface van de rook machine aan: dmx signal, en soms niet..

    de rook machine zit tussen movingheads in, dus een draadbreuk is het niet want de rest werkt ook.

    toen heb ik de rookmachine afgekoppeld en als Laatste Fixture in mijn dmx lijn gezet.

    nu was het probleem nog steeds niet verholpen, en de rookmachine 'spuit' ook niet, en als ik hem via de handmatige bediening doe via een xlr kabel dan werkt het wel.

    ook heb ik een aparte kabel getrokken naar de rook machine, en deze rechtstreeks aan martin lightjockey gekoppelt, ook dit mocht niet baten.

    wat gaat hier fout?

    in de handleiding stond dat als de rookmachine hiervoor gebruikt is met een handmatige bediening, alle dip switches minimaal 5 seconden op 'off' moesten staan.. dit allemaal gedaan en niks werkt,

    ook stond er een verhaal beschreven hoe je de 'hot' en 'cold' pin met elkaar omwisselt, maar dit lijkt mij niet nodig toch???

    in de licht instal word geen gebruik gemaakt van 'stops', wel van een Booster. maar het probleem doet zich ook voor als de rookmachine als Enigste Fixture direct word gekoppeld aan martin light jockey, dan gebeurt er ook niks.

    (ik wil hier een rookmachine die in een discotheek altijd bediend werd vanuit de dj cabine, nu in de zaal hebben hangen met aansturing via dmx,)
    Last edited by Tummy; 21-04-10, 19:28.
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    100% zekerheid kan ik je niet geven, maar wanneer deze Pro2000 al wat ouder is (ruim tien jaar oud) dan kan het zo zijn dat de + en - zitten omgedraaid. Martin heeft ooit een eigen handigheidje op het dmx protocol op de markt gebracht. Na tal van jaren van onpraktisch gepruts met verloopjes in de DMX kring werd ook door Martin de handdoek in de ring gegooid en zijn ze zich gaan conformeren aan het DMX protocol.

    Meten is weten in dit geval.
    Gelet op de recente aankoop van de dmx module lijkt het me een mooie gelegenheid om de dealersupport van je Martin dealer te gebruiken voor een werkende oplossing!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • Tummy
      • Nov 2008
      • 324

      #3
      aangezien de roest en slijtage al flink op deze martin zit, lijkt dit mij inderdaad het logische geval,

      ik zal morgen middag eens de 'hot' en 'cold' eens omdraaien,
      proberen is gratis denk ik altijd maar ,
      bedankt voor uw antwoord
      Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

      Comment

      • Tummy
        • Nov 2008
        • 324

        #4
        heb ik het dan ook goed dat als ik de rest van de dmx lijn die nu goed werkt ook wil blijven laten werken..


        niet alleen de INPUT moet omdraaien(+ en -) maar natuurlijk ook de OUTPUT?

        zodat alleen de rookmachine de + en - andersom binnenkrijgt?

        (dit zou mij heeeel veel werk besparen, als ik niet genoodzaakt ben de rookmachine als laatste fixture te hangen)
        Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          JUUSTUM!
          Wel eerst ff proberen lijkt me...anders sta je voor jan doedel te solderen...
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • esound
            • Oct 2004
            • 193

            #6
            Als het goed is zit erin de dmx unit twee headers die je kunt omsteken
            hoef je niks te solderen staat meen ik op de print

            Comment

            • marciano
              • Feb 2006
              • 164

              #7
              Klopt inderdaad als die DMX module zelfde is als ik aantal maanden terug in mijn handen heb gehad kan je hem open schroeven en een DIP switch verplaatsen. Staat ook in de handleiding van de dmx module

              Manual DMX module

              veel succes

              Comment

              • Tummy
                • Nov 2008
                • 324

                #8
                klopt, ik las dit ook in de handleiding..

                maar ik was die 'storing' zo enorm zat, dat ik had voorgenomen even rustig te slapen en dag later weer verder te gaan, en ondertussen hier het probleem even te posten
                Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

                Comment

                • chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

                  #9
                  Rare jongens die van Martin. na enkele jaren kampen we nog altijd met dat probleem. Altijd omzettertje bij en regelmatig maken we er gebruik van doordat er groepjes zijn met eigen oude martin lampjes...en die dan ook wil gebruiken tijdens de show.
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                  Comment

                  • Tummy
                    • Nov 2008
                    • 324

                    #10
                    heb de + en - omgedraaid, en nu werkt het prima,

                    bedankt!
                    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

                    Comment

                    Working...