DMX Startadres aanpassen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpecialFX
    • Feb 2010
    • 3

    DMX Startadres aanpassen

    Hallo allemaal,

    Ik heb een DMX apparaat staan, waarvan het startadres alleen aan te passen is door middel van een speciale adres changer. Dit apparaatje is weer net zo duur als het apparaat zelf, daarom hoopte ik het een en ander te kunnen omzeilen.

    Weet iemand of er tools of apparaatjes bestaan die je voor het DMX te sturen apparaat in je DMX lijn plaatst, en die je bijv. kan instellen op een ander start adres? Zodat de lichttafel bijvoorbeeld adres 100 aanstuurt, dit kastje dit opvangt, converteert naar het werkelijke startadres van het apparaat, waardoor je dus eigenlijk verschillende apparaten met eenzelfde startadres toch verschillend kan aansturen.

    Het is misschien een beetje een onsamenhangend verhaal, dus als er vragen zijn of dingen niet duidelijk hoor ik het graag.

    Met meer lijnen werken is geen optie, natuurlijk kunnen we altijd nog die adres changer kopen maar ik vroeg me af of dit ook anders op te lossen is.

    Het gaat in dit geval om een jumping jet van oase, we hebben er 4 en staan allemaal standaard op adres 1

    zie hier OASE Water Gardens - Jumping Jet

    Wat doet deze vraag in het lichtforum? Ik ontwikkel o.a. shows met fonteinen, daarvoor gebruiken we dezelfde materialen die bij lichtshows worden gebruikt.

    Alvast bedankt voor de reacties!
  • remco_k
    • Sep 2002
    • 325

    #2
    Leuk speelgoed.

    Ik denk dat je hier misschien iets aan kunt hebben: DMX Address module
    Geen idee of het gaat werken zoals beloofd, maar voor die paar tientjes, is het de moeite waard. Natuurlijk wel de uitslag laten weten.
    Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
    Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

    Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

    Comment

    • SpecialFX
      • Feb 2010
      • 3

      #3
      Bedankt, dit ziet er idd veelbelovend uit! Ga ik morgen even bestellen

      Comment

      Working...