Hog 1000

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banaanmakendoejezelf
    • Feb 2010
    • 1

    Hog 1000

    Hele goeden avond.
    (ben nieuwe bij het form dus weet niet precies hoe het werkt.)

    Ik heb een vraag over de hog1000.
    Over een paar weken moet ik een evenement draaie op de hog. heb hem al paar keer open gehaald op de zaak en hier en daar mee bezig geweest.

    Nu zit ik toch nog met aardig wat vragen over de hog,

    Stel: ik heb 6x Sunstrips (lossen channels)
    4x strobo's (lossen channels)
    mac250 krypton
    mac250 wash
    hier en daar nog wat fourbarren (lossen channels)
    en nog een rookdoos.

    mijn vraag luit als volg.
    1e: met de Sunstrips wil ik chance maken met het knopje effect. en dan zie ik allen maar de effecten die voor de movingheads zijn bedoelt en geen effect voor de channels waar kan ik een mooie fade in/fade uit effect vinden op de tafel.?

    2e als ik dit effect nou eenmaal heb waar kan ik die dan het beste programmeren ik bedoel ik heb maar 16 faders en dat is echt niet genoeg om alle maal van zulke dingen op te gooien.

    3e en hoe doen jullie dat met moves van de movinghead's de rate master ?
    maken jullie 2 Q-liste van 2 soorten snelheden van een move ?

    4e en dan een vraag over de strobo's
    Stel ik maak 5 Flas knoppen met als
    flas 1 strobo 1 ful
    flas 2 strobo 2 ful
    flas 3 strobo 3 ful
    flas 4 strobo 4 ful
    flas 5 alle strobo's full

    Waar programmeer jullie die op de hog? gooien je die B.v. ook onder een fader? Zoja Dan heb je toch echt te weinig Faders of niet ?

    en dan echt de laatsten vraag

    5e. de kleuren wisselen van de mac250's Stel ik heb Rood/Blauw die gooi je onder een flas knop Nog een flas knop met Blauw/Rood en die programmeer je er naast. Mijn vraag is weer WAAR op de tafel gooi je die flas knoppen?

    Of moet ik een Q-list maken met 2 cue's ? en die onder een fader gooien ? Hoe doen jullie dat

    Alvast bedankt ik hoop dat jullie een antwoorden hebben op mijn vragen. Bedankt.
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

    #2
    Beste Bananenteler,

    Waar jij om vraagt is een cursus Hog programmeren, die je prima kunt volgen bij bijv. Tenfeet BV. Het indelen van een tafel is zeer persoonlijk en het gaat te ver om een complete show-indeling hier op het forum te behandelen.

    Een effect is simpel uit te leggen:

    - Je kiest een parameter van een fixture
    - Je stelt min. waarde 1 in
    - Je stelt max. waarde 2 in
    - Je kiest een manier om van basiswaarde 1 naar 2 te gaan en weer terug

    Complexe effecten zijn combinaties van het beschrevene hierboven.

    DUS stel, je kiest ervoor om de parameter "Cyan" te bewerken, met als basis waarde "0" en als max. waarde "100". Vervolgens is je "manier" een sinus vorm. De tafel zal nu een Sinus laten lopen over de waarde van 0 tot 100. Antwoord op jouw vraag 1 is dus: kies een effect op de parameter Dimmer en probeer dat eerst eens met een sinus waarde.

    Dan heb ik nog 1 laatste tip die voor jou genoeg moet zijn om zelf onderzoek te doen naar een efficiƫnte indeling:

    Een CUE is simpel uit te leggen als een "lichtmoment" of "look" op het podium. Een Sequence of Cuelist, is een hele lijst met dergelijke looks, onder elkaar geprogrammeerd. Je kunt dus onder 1 knopje wel 1000 lichtstanden kwijt. Wanneer je 1 fader gebruikt, kun je daaronder 10 verschillende strobo loops zetten, de juiste selecteren en vervolgens met je flash-knopje activeren. Zo hoef je maar 1 fader af te staan aan je stroboscoop. Daarnaast beschik je over diverse pagina's, waardoor je ook nog tientallen indelingen kunt maken en gebruiken. Zo ook met effecten, kleuren etc.

    Have fun!



    PS Let een beetje op je Nederlands... Een B.V. is een Besloten Vennootschap, een luit is een snaarinstrument, evenementen "draaie" niet, en "lossen" is het uitladen van goederen...
    Last edited by AJB; 26-02-10, 11:36.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #3
      Gezien de aandacht die de onderwerpstarter aan zijn vraagstelling heeft besteed lijkt de reactie van AJB mij de meest complete die wenselijk is.

      Onderwerp afgesloten, wil je verdiepingsvragen stellen dan ben je van harte uitgenodigd om deze in de reeds lopende onderwerpen over Wholehog lichtcomputers te stellen.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      Working...