budged LED barren vs LED spots

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

    budged LED barren vs LED spots

    Hey,

    Ik gebruik momenteel al een 6-tal JB system PAR64 led-spots maar zou graag veranderen door minder ruimte en gewicht in nemende alternatieven.
    Er is de nieuwe plano led spot (die is gewoon plat) maar verder gelijk aan mijn huidige spots. Ofwel Eurolite (of HQ power) led balkjes (wash) waarbij je direct beschikt over 8 verschillende partaties per ledbalk. Dus dan is er nog keuze tussen een lange 82cm of een iets meer rechthoekige 42 op 21cm.

    YouTube - Final state of mind - Festicert 2009


    YouTube - EUROLITE LED-Fluter 648/5 RGB


    Voordel van led spot is dat ik dan 8 of 10 losse spots heb die ik naar gelang ik wens kan ophangen aan een statief (heb klemmen gekocht daarvor). Met maar 4 ledbars is dan iets minder flexibel. Maar dan kan je wel ooit 4 in een kader hangen en heb je al een matrix van euh...4 op 8...veel is da ook nie

    Advies is welkom.
    Last edited by drummerke; 16-02-10, 17:06.
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

    #2
    hey,

    ik heb nu al bijna een jaar de dj led4bar van JB system
    beglec.com
    en deze hebben een zeer goede lichtopbrengst
    heb al tot 500man met deze pars gedaan samen met 4 movingheads 250 msd
    dus wel een aanrader voor vervanging van pars en kleine opberg ruimte

    mvg Gino

    Comment

    • rick1993
      • Nov 2007
      • 209

      #3
      Wat dacht je van een eurolite KLS-800? 4 platte led spots met elk 7 stuks 3x1 Watt leds, hierdoor heb je een hele goede kleurmenging! Kosten: voor 460 euro heb je al een complete balk met 4 led spots.
      Last edited by rick1993; 16-02-10, 19:27.
      licht dat licht mij wel

      Comment

      • drummerke
        • Oct 2006
        • 432

        #4
        wel ik zoek compacte dingen ..en dan ook los zodat ik vb kan kiezen of ik ze horizontaal of al dan niet verticaal monteer op losse statieven (met of zonder T bar).

        bij grotere producties huur ik gewoon bij.

        Comment

        • mhsounds
          • Sep 2009
          • 933

          #5
          Nou als je bij wilt huren zou ik kijken wat bedrijven in de buurt hebben... is wel zo netjes
          Freelance Light and Video |
          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Dank voor de tip van die KLS-800! EINDELIJK is er dan een platte spot waar je niet onnozel wordt van al die gekleurde kermispuntjes. Hopelijk komt JB ook snel met zoiets want de huidige dingen zijn arsielelijk.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              toch is het handig om te blijven rekenen. Ik ben toevallig nu aan het overstappen van conventioneel naar LED en er intensief mee bezig.

              Die LED behuizingen is het gewoon een kwestie van "pixels tellen"

              In deze vier behuizingen zitten net zo veel tri-led's als in een PAR-versie van bijna half zoveel geld. (overigens ook verkrijgbaar als : STAIRVILLE STAGE TRI LED. Die lijkt compacter maar zwaarder van gewicht)

              Ik zou dan liever twee PARren kopen met het dubbele aantal led's. Minder sjouwen, meer output.

              Ditzelfde geldt voor 1W of 3W vergelijking tussen 56 en 64 imitatiebehuizingen. Het prijsverschil is meestal zeer interessant als je aantallen LED's versus aanschafprijs doet.

              OK. ik zit ook niet te wachten op LED parren die meer dan 100Watt verbruiken, dus dat moet je ook even meetellen.
              Last edited by showband; 17-02-10, 10:11.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • DeMennooos
                • Aug 2000
                • 1416

                #8
                @drummerke

                Zou de i-Pix BB1 niet iets zijn?
                Losse units, verschillende montage frames en een 4-way of 6-way powerbar met Wifi. Ze zijn ook via een accu aan te sturen en branden 8 uur op vol vermogen.

                Geen smarties effect meer, maar netjes achter lenzen.
                Ook niet geheel onbelangrijk, Europese kwaliteit.
                Bijkomend voordeel, de heads zijn zoutwater dicht en onderwater dicht.
                Greetz,

                DeMennooos

                Stagehands are the infantry of show business

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  prijs/watt..PAR 56..PAR 64..TRI-LED
                  1W LED's....4,54....3,47
                  3W LED's....nvt.....1,56....5,17
                  4-bar cpl...4,57....3,60....5,76

                  vergelijking prijs per watt bij LED armaturen. Aande hand van een site en een zelfde merk budget armaturen.

                  Dit zegt dus niets over kwaliteit en bruikbaarheid.
                  Maar wel dat je bijvoorbeeld in mijn ogen beter 4 PAR 64 dan 56 kunt kopen omdat je aanzienlijk minder per watt betaald.

                  En dat TRI-led nu nog erg duur is. Voor het kleine covercircuit zou ik voor 2 of 4 losse triled behuizingen kiezen. Echter voor een setup met tientallen lampen is de gewone rgb 3W LEDpar misschien prijstechnisch nog handiger.
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • drummerke
                    • Oct 2006
                    • 432

                    #10
                    Heb net even een test opstelling met 4 JB system LED spot 64 en 4x HQ power vdplw 2300 Led bar (wash).

                    Heb wel de indruk dat de spots feller licht afstralen (het is wel een smallere bundel 15° t.o.v. 25 vo de wash).

                    Die EUROLITE KLS 800 zouden die ook per losse spot op de markt komen of enkel per 4?

                    Ik zal na het wekend paar foto's posten.

                    Comment

                    • rick1993
                      • Nov 2007
                      • 209

                      #11
                      Ik vermoed dat de KLS-800 alleen per balkje van 4 verkrijgbaar is (en ook blijft), aangezien dit met de KLS-100, 200, 300, 400 ook het geval is. De lampen kun je volgensmij van de balk afschroeven (en de kabel er ook afhalen), dus misschien kun je de balk ergens neer leggen/hangen en dan speciale verlengkabels naar de 4 parren. Ik weet niet wat voor connectoren er aan die kabels zitten en of er verlengkabels te krijgen zijn, maar misschien kun je ze zelf maken.
                      licht dat licht mij wel

                      Comment

                      • showband
                        • May 2001
                        • 4524

                        #12
                        die KLS-100 lampen zijn ook wel los te krijgen. Onder een ander merk, dat wel.
                        "JB Systems Led Plano Spot".

                        Maar je krijgt wel dat je stuurelectronica bij elke lamp ruimte in gaat nemen. Dus je kunt dan net zo goed een PAR56 uitvoering gaan nemen. Die zijn immers een kwart van de aanschafprijs....
                        lekker belangrijk!

                        Comment

                        • rick1993
                          • Nov 2007
                          • 209

                          #13
                          Die plano spot is ongeveer hetzelfde als een KLS-100 / KLS-200 en bevat dus kleine ledjes. De KLS-800 bevat 7 stuks trileds (per module): 3x1 watt, waardoor je een hele goede kleurmenging hebt. Deze zijn nog niet per stuk in platte uitvoering verkrijgbaar voor zover ik weet. Showtec heeft wel een normale par 64 short behuizing met 18 trileds en met 21 trileds .

                          Maar om bij het onderwerp te blijven: Een KLS-200 setje (de KLS-100 is geen DMX) kost 280 euro. Voor 280 euro heb je geen 4 plano spots en een T-bar.
                          Last edited by rick1993; 19-02-10, 15:58.
                          licht dat licht mij wel

                          Comment

                          • Svartrose
                            • Apr 2008
                            • 229

                            #14
                            Hoe staat bet eigenlijk met de trillingsvrijheid (frequentie, manier van dimmen) van de KLS-serie? En de Plano?

                            Waarom wordt dit gegeven zo slecht aangegeven op sites? Het lijkt mij toch erg belangrijk...

                            Comment

                            • rick1993
                              • Nov 2007
                              • 209

                              #15
                              Het schijnt dat de KLS-100/200/300/400 erg flikkeren als ze gedimd staan, met de KLS-800 zou dit probleem verholpen moeten zijn. (ik heb zelf geen ervaringen met een KLS setje maar een andere webshop heeft ooit een vergelijkingsmiddag gehouden, maar ik denk niet dat ik hier de link mag posten...)
                              licht dat licht mij wel

                              Comment

                              Working...