roze tl verlichting

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spaarlamp
    • Feb 2010
    • 2

    roze tl verlichting

    [FONT=Tahoma]Ik heb tl lampen gekocht om in de woonkamer een warme verlichting te krijgen
    daarom heb ik gekozen voor het type T5 kleur 830. Ik heb hier verschillende
    lengtes van om een mooie rand langs de muur te krijgen. Nu blijkt dat de de
    35w een roze schijn heeft.
    [FONT=Verdana][/FONT]
    [FONT=Verdana]Ik ben al naar de handelaar geweest en heb verschillende lampen geprobeerd. Volgens hen heeft dit iets met de kwiknorm te maken. (er mag maximaal een x aantal % kwik in een lamp zijn en bij de 35w zou deze norm overschreden worden). Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er lampen gemaakt worden die de zelfde lichtkleur zouden moeten hebben en waar dit in de praktijk niet mogelijk is.[/FONT]

    [FONT=Tahoma]Kan dit opgelost worden?[/FONT]
    [/FONT]
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    mij lijkt gewoon een nieuwe halen en deze retour brengen ( neem aan dat dat geen probleem is ) ik bedoel ermee als je een x aantal lampen koopt van dezelfde kleur en in verschillende wattages zouden ze niet mogen afwijken, of heb ik het verkeerd.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • koentjes
      • Dec 2007
      • 333

      #3
      brrrr... TL-lampen en SFEER....

      maargoed, bij mijn weten is 830 nog steeds de gelige variant,
      verder verschillen de kleuren per merk nog wel eens bij tl of pl.
      kijk maar eens naar de specificaties van philips of osram.

      en verder.... dit heeft weinig met proff. licht te maken; en dat is wel waar dit forum voor bedoeld is.

      Comment

      • spaarlamp
        • Feb 2010
        • 2

        #4
        de 830 is inderdaad aan de gelige kant.

        enkel de 35w geeft een roze schijn. Ik heb deze lampen al vervangen en ook al andere merken geprobeerd (philips en Radium). ze geven allemaal een roze schijn.

        Wat betreft het professionele licht forum spijt het me als ik hier mijn vraag stel maar ik ben ten einde raad en hoop hier nog een oplossing te krijgen.

        Comment

        • ludwigvon
          • Jan 2009
          • 97

          #5
          Originally posted by spaarlamp
          de 830 is inderdaad aan de gelige kant.

          enkel de 35w geeft een roze schijn. Ik heb deze lampen al vervangen en ook al andere merken geprobeerd (philips en Radium). ze geven allemaal een roze schijn.

          Wat betreft het professionele licht forum spijt het me als ik hier mijn vraag stel maar ik ben ten einde raad en hoop hier nog een oplossing te krijgen.
          Corrigeren met filter, 206 is de meest aangewezen. En met 205 of 206 kan je zelfs starten vanaf kleur 33 of hoger, heb je meer licht.

          Je zal wel om de x maanden je filters moeten vervangen wegens doodgestraald door het UV.

          Groet
          L.
          We do architectural for a living and theatre for the Art...

          Comment

          Working...