showtech explorer 250 pro & 575 wash & spot

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • umrix
    • Jan 2010
    • 9

    showtech explorer 250 pro & 575 wash & spot

    Hallo

    Is er iemand die deze toestellen heeft / kent en wat is uw menig over deze toestellen:

    showtech explorer spot pro 250 & wash 250
    alsook de 575 versies?

    Mvg

    umrix
  • tijn
    • Oct 2003
    • 184

    #2
    Ik gebruik al een aantal jaar de Showtec Explorer 250 Pro. Ze bevallen me prima. Ik vond ze betrouwbaarder dan de Robe 250 XT, maar ze zijn wel wat zwaarder. Nog geen problemen mee gehad. De andere modellen geen hands-on ervaring mee.

    Comment

    • cornedure
      • Jul 2002
      • 230

      #3
      Met de Showtec explorer 575 wash heb ik al verschillende problemen gekend.
      [LIST][*]Lampen die plots uitvallen niet meer terug aan te zetten[*]de cyaan-vlag die kuren krijgt[*]de tilt die opeens zijn eigen leven leidt[*]soms reset hij zijn DMX-adres in het midden van de show.[*]Een te beknopte handleiding waarin geen informatie staat over het "control"-kanaal, waar je normaal gezien een reset kunt uitvoeren, de lamp kunt (her)opstarten.[/LIST]
      Voor de rest is deze moving head traag, loodzwaar en laag in lichtopbrengst (te vergelijken met een Mac30). Maar wat wil je voor dit geld.

      Ik raad je eerder aan om te kijken naar de tweedehandsmarkt.

      Comment

      • Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

        #4
        Originally posted by tijn
        Ik gebruik al een aantal jaar de Showtec Explorer 250 Pro. Ze bevallen me prima. Ik vond ze betrouwbaarder dan de Robe 250 XT, maar ze zijn wel wat zwaarder. Nog geen problemen mee gehad. De andere modellen geen hands-on ervaring mee.
        Jij hebt meer problemen met een Robe gehad dan met een Showtec
        Hoe heb je dat voor elkaar gekregen
        Hold on a second, relax and listen...

        Comment

        • rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

          #5
          Opzich niks mis met het apparaat op zich.. de 250 wash. Maar het begrip "DMX" kent hij nog niet helemaal wanneer aangestuurd op een MA via ethernet en ELC tools.. dan gaat t lampje inderdaad zijn eigen leven leiden en kloppen kleuren e.d. niet meer helemaal.

          Een vergelijking met robe... kies toch maar de robe's dan
          Licht is altijd zwaar.

          Comment

          • Dj Gino V
            • Feb 2009
            • 237

            #6
            hey allemaal

            en heeft er al iemand ervaning met de Showtec Phantom 250 Spot want deze heeft een 22° beam en dat is wel beter in de lage plafonds
            maar is deze goed voor een drive inn en heef die ook genoeg licht output

            alvast bedankt voor de info
            mvg Gino

            Comment

            • umrix
              • Jan 2010
              • 9

              #7
              is dit probleem met 1 toestel of meerdere , heb je ook de 575 spot en zoja wat is je mening daarover

              Comment

              • umrix
                • Jan 2010
                • 9

                #8
                waarvoor staat MA?

                Comment

                • Funmaker
                  • Jun 2006
                  • 922

                  #9
                  MA is een "afkorting" voor MA-lighting die bij de top producenten hoort op vlak van licht. Zij produceren licht tafels, dimmers ,networking tools en als ik me niet vergis doen ze ook iets met media/video maar dat laatste ben ik niet heel zeker van...
                  Hun bekendste producten zijn vooral de licht tafels.
                  Hold on a second, relax and listen...

                  Comment

                  • Svartrose
                    • Apr 2008
                    • 229

                    #10
                    MA Lighting: Home

                    Comment

                    • cornedure
                      • Jul 2002
                      • 230

                      #11
                      Originally posted by umrix
                      is dit probleem met 1 toestel of meerdere , heb je ook de 575 spot en zoja wat is je mening daarover
                      De problemen vallen in willekeurige volgorde met de verschillende washen. Oorspronkelijk was het de bedoeling om de complementeren met de Mac550, maar helaas.

                      Een stelletje 2ehandse High End Studio Colors doet het véééél beter qua ... alles eigenlijk.

                      Ik heb geen ervaring met de Showtec Explorer 575 Spot, en dit wil ik ook zo houden.

                      Comment

                      Working...