Laser in discotheek, gemotoriseerde spiegels

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • corrado20vt
    • Jan 2010
    • 3

    Laser in discotheek, gemotoriseerde spiegels

    Hallo,

    ik werk in een discotheek waar vroeger een laser gehangen heeft. Natuurlijk moet er weer eeen laser komen en ik wil proberen zoveel mogelijk effect te creeren. Vroeger hadden we een berg vaste spiegeltjes om een web te creeren. Nu wil ik weer een zooi spiegels gaan ophangen en wil 2 dingen weten.

    Moet een spiegel die een laserstraal kaatst ergens anders aan voldoen dan die van de gamma bv?

    Zijn er motortjes die een spiegeltje steeds een aantal graden kunnen laten kantelen? En waar vind ik die?

    Volgens mij hebben we vroeger zelfs altijd wat spiegels gehad waarbij je er 1 straal op schiet en dan komen er 10 ofzo vrij, zodat het een beetje op een moonflower lijkt. Zijn die er of was dat een onderdeel van mijn fantasie-vermogen/vervaagde herinnering?

    Graag jullie gewaardeerde reacties!
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    #2
    Enkele keer bouncen gaat met een gamma-spiegel goed. Meerdere malen gaat naturlijk nergens over: Daarvoor heb je een front surface mirror voor nodig..!
    Creating shows beyond Imagination

    Comment

    • Lazy
      • Sep 2003
      • 294

      #3
      Ik denk als je wat laserbedrijven in Nederland belt je best nog wel tegen een leuke prijs dergelijke mirrors en fx mirrors kunt krijgen....

      Vaak liggen dat soort dingen toch alleen maar in een stelling onder een dikke laag stof

      Comment

      • JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

        #4
        Vaak hebben die bedrijven gewoon Gamma-mirrors liggen omdat het vaak enkele bounces zijn. Meerdere bounces vergen voor mobiele shows teveel tijd om te richten.
        Creating shows beyond Imagination

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Als het jullie gelijk blijft: zelfs voor enkele bounce gebruik ik toch front coated hoor. Zeker bij hoge vermogens krijg je door extra breking van een gamma spiegel soms extra "bij"-stralen waar je voor de veiligheid dan rekening moet mee gaan houden.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

            #6
            Originally posted by laserguy
            Als het jullie gelijk blijft: zelfs voor enkele bounce gebruik ik toch front coated hoor. Zeker bij hoge vermogens krijg je door extra breking van een gamma spiegel soms extra "bij"-stralen waar je voor de veiligheid dan rekening moet mee gaan houden.
            En front-coated is prima te krijgen hoor. Hint: Achteruitkijkspiegels van auto's!
            First make it work, then make it look pretty!

            Comment

            • tha_dj
              • Jan 2004
              • 375

              #7
              Nou goed, hier in de webshop kun je ze ook krijgen van showtec.
              Ook in een mini spiegelbol, waardoor je het effect krijgt van meerdere stralen door er met 1 straal op te mikken.
              Had je zelf dus ook kunnen vinden en was je meteen geholpen geweest.
              your light !

              Comment

              • CSound
                • Mar 2009
                • 5

                #8
                Dat spiegelbolding van Showtec geeft niet het gewenste effect!, dit is gewoon een klein stukje spiegelbol op een plankje. Je krijgt dan alleen een moonflower effect door er een hele dikke straal of circel oid erop te richten.
                Hetgeen een moonflower effect geeft zoals bedoeld wordt, met slechts 1 straal erop gericht, is een grating. Deze zijn als in verschillende smaken verkrijgbaar, oa line-, circle-, burst enz..

                Comment

                • corrado20vt
                  • Jan 2010
                  • 3

                  #9
                  Nou een aantal spiegelbollen hebben we al hangen. Het ging er mij eigenlijk over of een gewone gamma spiegel idd teveel breking zou opleveren.

                  Nu nog wat motortjes met een spiegeltje erop dat de spiegel een 20graden laat kantelen. Een ronddraaiende motor waarbij de spiegel wat scheef erop zit is ook misschien een optie. Als je daar dan een straal op pulsed dan geeft dat ook wel een aardig effect denk ik.

                  Comment

                  • tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

                    #10
                    OOOOH, het mag niks kosten, maar moet toch veilig en het liefste zelf in elkaar te knutselen

                    Maar goed zoiets krijg je inderdaad meestal door een cirkel te projecteren, en dat via meerdere punten en op hoge snelheid geeft op de meeste grote housefessten echt wel een te gek effect.

                    Maar goed, zulke dingen vergen meestal wel meer kennis, betere spullen en kost gewoon geld.

                    Heb je dat er niet voor over, moet je gewoon genoegen nemen met minder
                    Of risico nemen, oogschade veroorzaken en de rest van je leven de financiele nasleep hiervan dragen.
                    your light !

                    Comment

                    • G.P.Fransen
                      • Nov 2001
                      • 191

                      #11
                      denk dat je zoiets zoekt? is wel wat duurder dan spiegelbolletje van showtec

                      nog wat effecten kun je vinden op http://www.3d69.be/pixelscreen/laser/scanner.html

                      Comment

                      • Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

                        #12
                        ik heb die showtec dingen hier ook, en een aantal gratings ed. van medialas. Op mobile shows valt het reuze mee om te richten hoor, gaat eigenlijk altijd goed, je moet alleen niet van laser, naar spiegel, en dan weer terug naar effectspiegel. dat is mobiel al wat meer werk.

                        Verder zou ik wel mooi van die gamma dingen afblijven. je krijgt stralen waar je het niet wil, en je verliest naar mijn idee toch aardig wat vermogen.
                        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                        Comment

                        Working...