Draadloos DMX, ervaringen ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlackLight_Frank
    • Feb 2004
    • 143

    Draadloos DMX, ervaringen ?

    We zijn aan het uitkijken naar een draadloze oplossing voor de DMX lijn tussen lichttafel en podium.
    Tafel : Licon 1X
    1 universe DMX512 is (nog steeds) voldoende.
    Afstand : In een feesttent ca. 40 m max (voor licht aan het einde van de tent wat ook mee moet gaan)

    Her en der lees je wel een wat over eventueel traag reageren op de acties die je doet op je tafel. Wat zijn hier de ervaringen mee ?
    En zijn er merken / types te melden die aan of af te raden zijn.

    Alvast bedankt,
    Frank
    Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.
  • LJ Gerrit
    • Apr 2002
    • 479

    #2
    Beste Frank,

    Ik weet dat de firma Showlight te Beuningen een wireless set W-DMX van wireless solutions gebruikt bij meerdere orkesten.

    Vraag naar zijn reactie.....
    ------------------------------------------------
    Without colour, there is no perception
    ------------------------------------------------
    MvG

    Gerrit Schottert
    Controllux

    Comment

    • tomv
      • Jun 2003
      • 331

      #3
      Zelf ben ik 'n zeer tevreden gebruiker van Luminex producten. En als je een referentie wil, kijk straks maar naar het nieuws, opening van de Burj Dubai wordt aangestuurd door hun toestellen. Allemaal wireless.
      Tom

      Comment

      • chippie
        • Jul 2006
        • 528

        #4
        Wij gebruiken wireless DMX van www.wirelessdmx.com en wij zijn daar erg van te spreken. No problemo met die dingen ook geen last van WLAN.
        Werkt even snel. Reakties van de tafel t.o.v. de WDMX is mucho snel.
        Zal misschien eerder met de tafel te maken hebben dan met de WDMX TX en RX modulen. Wij gebruiken Chamsys en dat werkt goed met de WDMX.

        Types : BlackBox Micro S-1, Transmitter 512ch.
        Blackbox R-512 Micro Lite Receiver.
        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

        Comment

        • BlackLight_Frank
          • Feb 2004
          • 143

          #5
          Ik heb even gekeken op wirelessdmx.com.
          Het zal wel niet toevallig zijn dat deze transmitter wel heel erg veel lijkt op die van Showtec ? (of eigenlijk beter gezegd andersom lijkt me).

          Als je zoekt op de site van Highlite en zoekt op wireless DMX zie je (uiterlijk) precies dezelfde als de W-DMX BlackBox Micro S-1.

          Misschien iemand ook ervaringen met die van Showtec ?
          Al heb ik het idee dat als de buitenkant precies hetzelfde is dit ook zal gelden voor de binnenkant.

          Frank
          Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

          Comment

          • chippie
            • Jul 2006
            • 528

            #6
            @BlackLight_Frank als je die van showtec koopt is dat een wirelessdmx.com. Is exact hetzelfde, geen naam Showtec te bespeuren op de module. Ze zijn gewoon groothandelaar van die toestellen dat is alles.
            Dus koop je ze rechtstreeks of bij Showtec Highlite. Identiek hetzelfde enkel de prijs kan misschien verschillen.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

            Comment

            • Steve89
              • Dec 2005
              • 120

              #7
              Originally posted by LJ Gerrit
              een wireless set W-DMX van wireless solutions
              Ik heb ook met succes met dit systeem gewerkt.
              In het theater dan wel, met een zeer korte afstand.

              Het enige waar ik problemen had was in Rotterdam. Daar hangen dan ook wel heel veel draadloze signalen in de lucht.
              Verder te gek!

              Comment

              • kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

                #8
                Originally posted by chippie
                @BlackLight_Frank als je die van showtec koopt is dat een wirelessdmx.com. Is exact hetzelfde, geen naam Showtec te bespeuren op de module. Ze zijn gewoon groothandelaar van die toestellen dat is alles.
                Dus koop je ze rechtstreeks of bij Showtec Highlite. Identiek hetzelfde enkel de prijs kan misschien verschillen.
                Lijkt me een sterk verhaal dat Wireless Solutions en Showtec precies dezelfde kwaliteit en specificaties leveren.
                Maar goed, alleen maar lof over het W-dmx van Wireless solutions, dit systeem heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik heb het onder andere gebruikt bij:

                Opening WK Duitsland, stadion dus maximale afstand ongeveer 150m, maar ook de gehele wereldpers aanwezig en enorm veel zenders in de lucht, porto's, W-lan, camera's, draadloze mics en nooit een dip gehad onder de 80% ontvangst.

                Nationale nieuwjaarsviering Rotterdam - 4 lijnen actief naar het podium op het ponton dat over 500m heen en weer langs de kade vaart en 1 lijn voor de verbinding met de BigLites op de Erasmusbrug.

                Opening Hermitage Amsterdam
                Hierbij werden 2 lijnen draadloos gebruikt, voor de kades aan de overkant van de Amstel en 2 pontons met doeken van schilderijen, waarvan er 1 vanaf de sluizen bij Carré tot aan de Hermitage bereik had, ook hierbij weer geen enkel probleem.

                Verder gebruikt ook Cirque du Soleil W-DMX tot 18 lijnen draadloos.
                Last edited by kokkie; 04-01-10, 21:12.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                Comment

                • chippie
                  • Jul 2006
                  • 528

                  #9
                  [QUOTE=kokkie;523295]Lijkt me een sterk verhaal dat Wireless Solutions en Showtec precies dezelfde kwaliteit en specificaties leveren.
                  QUOTE]

                  Ze kopen gewoon die dingen bij Wireless Solutions ze zetten er geen merk op van Showtec. Je krijgt de handleiding en garantie kaart van het zweudse merk mee.
                  Is niet van Showtec!!!! Highlite is verdeler van Wireless Solutions!!!!

                  Hoop dat het nu duidelijk is.
                  IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                  Comment

                  • VANEENBERGEN
                    • Sep 2003
                    • 187

                    #10
                    @kokkie

                    bij welke show van cirque is dat dan? het lijk me sterk, maar ik zal het na vragen aan eric bouchard (hoofd licht van cirque), heb ik goede contacten mee.

                    joost van eenbergen
                    Joost van Eenbergen
                    ELC lighting

                    Comment

                    • kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

                      #11
                      @Joost

                      Dit is wat Nicles Norlen van Wireless Solutions mij vertelde, maar misschien heb ik het mis, het is alweer een tijd geleden en werd het en bij Cirque du Soleil gebruikt en hadden ze op dat moment (opening WK) als grootste set 18 lijnen actief gehad.
                      Last edited by kokkie; 05-01-10, 21:16.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                      Comment

                      • Funmaker
                        • Jun 2006
                        • 922

                        #12
                        net zoals TomV heb ik zeer goede ervaring met de wireless van Luminex, net zoals met hun andere producten waar ik ervaring mee heb (boosters: zeer handig => 2 universes instelbaar enzo..., switch, draadloos,...)
                        Hold on a second, relax and listen...

                        Comment

                        • jeff2
                          • Jan 2010
                          • 1

                          #13
                          Originally posted by tomv
                          Zelf ben ik 'n zeer tevreden gebruiker van Luminex producten. En als je een referentie wil, kijk straks maar naar het nieuws, opening van de Burj Dubai wordt aangestuurd door hun toestellen. Allemaal wireless.
                          Mijn ervaringen zijn minder met de Luminex produkten. Switch verliest enorm aan signaalsterkte, Wireless is een standaard OEM wireless lan die ingebouwd is, node8 heb ik eens open gehad en ik was niet te spreken over de manier hoe het toestel opgebouwd is. OEM printen met vele kabeltjes ertussen.

                          Comment

                          • Funmaker
                            • Jun 2006
                            • 922

                            #14
                            ook welkom op dit Forum (wil je aub je profiel invullen en je evt in het lounge topic eventjes voorstellen)
                            Ik denk dat de mensen bij Luminex zeer nieuwsgierig zijn naar jouw opmerkingen dus kan je eventueel wat extra info geven?
                            Hoe of wanneer heb je gemerkt dat die switch zogenaamd signaalsterkte verliest?
                            Last edited by Funmaker; 06-01-10, 10:20.
                            Hold on a second, relax and listen...

                            Comment

                            • LJ Gerrit
                              • Apr 2002
                              • 479

                              #15
                              [QUOTE=chippie;523314]
                              Originally posted by kokkie
                              Lijkt me een sterk verhaal dat Wireless Solutions en Showtec precies dezelfde kwaliteit en specificaties leveren.
                              QUOTE]

                              Ze kopen gewoon die dingen bij Wireless Solutions ze zetten er geen merk op van Showtec. Je krijgt de handleiding en garantie kaart van het zweudse merk mee.
                              Is niet van Showtec!!!! Highlite is verdeler van Wireless Solutions!!!!

                              Hoop dat het nu duidelijk is.
                              De afspraak die gemaakt is met Wireless Solutions houdt in dat Highlite alleen de blackbox S1 en de compact versie onder OEM verkoopt.
                              Verder is er een exclusieve afspraak gemaakt met Lagotronics over OEM producten. De rest is exclusief te verkrijgen bij Lightco.
                              ------------------------------------------------
                              Without colour, there is no perception
                              ------------------------------------------------
                              MvG

                              Gerrit Schottert
                              Controllux

                              Comment

                              Working...