2-lamps dmx blinder

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

    2-lamps dmx blinder

    Een bandje waar ik sinds kort het licht voor schuif heeft 4 dmx blindertjes met 2 lampjes erin.

    China blinder (bij highlite heet hij: stageblinder 2 dmx).

    Nou heb ik hier even nieuwe kabels aangezet
    (die waren in slechte conditie, en daarom heb ik ze voorheen niet gebruikt)

    echter,, wanneer ik ze aanzet, gaan ze al voor +/- 50% branden,
    ze reageren wel gewoon op mijn dmx (kan ze wel flashen naar 100%) maar
    ik kan ze niet naar 0% dimmen.

    Ik kan geen manual vinden bij die dingen, anders had ik het daar wel in opgezocht!
    Weet iemand de oorzaak?
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    #2
    Pre-heat of Test-mode? Zit er display/menuutje met knopjes op of alleen dipswitches?
    Creating shows beyond Imagination

    Comment

    • levie
      • Jan 2010
      • 23

      #3
      hey
      moet je ff googelen met het merk en type binnen een paar minuten kun je al een hamdleiding hebben gevonden!
      MVG Levie

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #4
        Bij deze Showtec producten wordt doorgaans niet eens een handleiding gemaakt en als de fabrikant (Highlite in dit geval) hem niet op de site heeft bestaat er doorgaans ook geen.

        Gezien de eenvoud van dit kastje (1 DMX kanaaltje, twee lampjes) zullen het wel dipswitches zijn. De eerste of laatste stelt dan meestal iets als Pre-heat/testmode/minimum dim 50% of iets in die trend voor.
        Alle dipswitches uit zetten, eventueel testen op ch1.
        Als dat het niet is heb je misschien iets fout gedaan bij het vervangen van de kabel. Ik lees bij Highlite dat er 120V lampjes in gaan, serie/parallel foutje??
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

          #5
          Niet dus.. ben echt al ruim een uur wezen zoeken, ook op varrianten op deze blinder (thomann/musicstore eigen merken etc)

          Deze versie heeft alleen een dipswitch van 10.

          pre-heat zou kunnen, al vindt ik deze output voor een pre-heat belachelijk veel.
          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

          Comment

          • rick1993
            • Nov 2007
            • 209

            #6
            Soms wordt bij showtec de 10e dipswitch niet gebruikt voor het instellen van het kanaal maar voor het instellen van de modus. Dus misschien dat hij nou op automatisch staat. Als de 10e dipswitch omhoog staat dan staat hij op dmx mode. (spreek uit ervaring showtec led par 56).

            Gr. Rick
            licht dat licht mij wel

            Comment

            • remco_k
              • Sep 2002
              • 325

              #7
              Welke kabels heb je eigenlijk vervangen? DMX of power?
              (Ik gok op power, maar het is toch wel handig om het even zeker te weten).
              Als dat klopt, dan kan het niets anders zijn dan een (dip) setting ergens die je al dan niet per ongeluk hebt gemaakt.

              Hebben ze dit probleem alle 4?
              Developer of the new and improved Sound 2 Light application (SL.exe) for FreeStyler DMX.
              Freestyler is free DMX lighting control software used by many leading dj's, venues and lighting designers and supported by a vast network of users worldwide.

              Elektronica werkt op rook. Als het eruit ontsnapt, dan werkt het niet meer!

              Comment

              • LJKEVIN
                • Dec 2005
                • 426

                #8
                Dit probleem hebben ze alle 4.
                Kabels vervangen, maar ook getest met kabeltester.(nette dmx kabels van 2,5 mtr met neutrik..dus geen rommel) Het zit hem dus absoluut niet in de kabels.
                Interne bekabeling is ongewijzigd gebleven.

                Als ik vanavond nog tijd heb slinger ik ze nog even aan..
                Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

                Comment

                Working...