Stroboscoop flitst niet

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • josse
    • Dec 2009
    • 1

    Stroboscoop flitst niet

    Heb viavia een 1500W strobe overgenomen, maar hiervan was de lamp kapot. Ik dus een Xenon flashtube van Showtec er in gedaan, ging allemaal goed naar mijn weten, maar nu het probleem.
    Als ik hem nu aan zet dan hoor ik een zacht klikje (in de snelheid zoals ik hem zet), maar geen flitsen... Wat gaat er fout?!? In de buis zie ik een kleine elektrische schoot doorheen gaan, maar daar houdt het wel bij op... Iemand die mij zou kunnen helpen?
    Alvast bedankt,

    jesse
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

    #2
    Kan 3 dingen zijn:
    - Of je elco's zijn op.
    - Of je hebt een verkeerde buis erin zitten.
    - Of je hoogspanningsvoeding is slecht

    Is niet zo makkelijk te testen, maar ik zou beginnen met de juiste buis erin te zetten.
    Elco's vervangen is makkelijk, maar degene die lang meegaan zijn duur. Voeding repareren is niet moeilijk, maar:

    Een stroboscoop is geen ding om zelf met je vingers aan te zitten, tenzij je óf een ongelooflijke optater wilt óf weet wat je doet.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Klinkt mij als gebrek aan hoofdvoeding: ofwel condensators (indien je nog een model hebt met condensatoren) of anders een onderbreking in de stroomtoevoer naar de lamp toe.

      Een stroboscoop is geen ding om zelf met je vingers aan te zitten, tenzij je óf een ongelooflijke optater wilt óf weet wat je doet.
      Gelieve het bovenstaande in te lijsten en op te hangen boven de werkplek waar je aan dit toestel werkt.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      Working...