Grouping Flying Pig

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

    Grouping Flying Pig

    Het afgelopen festivalseizoen ben ik al een aantal malen als gastoperator met de Grand MA Full size in aanraking gekomen. Ondanks dat ik totaal geen ervaring met de Grand MA had kon ik toch redelijk uit de voeten komen met deze console.

    Wat me vooral goed is bijgebleven zijn de MA Tricks....
    Zo kon je erg snel als je bijvoorbeeld 16x VL2500 had hangen met behulp van Grouping / wings etc. posities maken. Je selecteert fix 1 t/m 3, je drukt op next en hij gaat automatisch naar fix 4 t/m 6.

    Nu hebben ze bij Flying pig ook het een en ander qua grouping en buddying maar ik krijg het alleen voor elkaar om de grouping en buddying te gebruiken als ik ook de fan functie gebruik.

    Klopt dit? Of is het ook mogelijk om net zoals bij MA de grouping en buddying te gebruiken zonder de fan functie hierbij te betrekken.


    Haha... hopelijk kunnen jullie een beetje wijs uit mijn verhaal.... ;-)

    Alvast bedankt voor de reacties!
  • Marco89
    • Oct 2008
    • 27

    #2
    Functie staat uitgebreid in de manual.. Tis qua werking alleen niet te vergelijken met MAtricks, MAtricks is handig om snel mooie volgordes chases/shapes te kunnen maken. (Kost altijd zoveel denkvermogen op een pearl..)

    Met grouping kun je fixtures koppelen. Als je bijv groepjes van 3 koppen hebt hangen, kun je alle buitenste vd 3 instellen als 1. de middelste als 2. en de buitenste als 3. Als je dan je heads selecteerd, en de pan fant, zullen ze allemaal in een M vorm gaan staan. Is leuk als je als je bijvoorbeeld clustertjes intelligent licht hebt hangen, dan kan je daarmee snel mooie looks maken.

    www.flyingpig.com

    Comment

    • Lazy
      • Sep 2003
      • 294

      #3
      Originally posted by Marco89
      Functie staat uitgebreid in de manual.. Tis qua werking alleen niet te vergelijken met MAtricks, MAtricks is handig om snel mooie volgordes chases/shapes te kunnen maken. (Kost altijd zoveel denkvermogen op een pearl..)

      Met grouping kun je fixtures koppelen. Als je bijv groepjes van 3 koppen hebt hangen, kun je alle buitenste vd 3 instellen als 1. de middelste als 2. en de buitenste als 3. Als je dan je heads selecteerd, en de pan fant, zullen ze allemaal in een M vorm gaan staan. Is leuk als je als je bijvoorbeeld clustertjes intelligent licht hebt hangen, dan kan je daarmee snel mooie looks maken.

      www.flyingpig.com
      Marco, dank je wel voor je reactie alleen is dat niet helemaal wat ik bedoel.
      Misschien was ik in mijn omschrijving niet helemaal duidelijk geweest maar ik probeerde uit te leggen dat ik zelf inderdaad ook goed weet dat de grouping / buddying goed werkt als je de fan functie gebruikt....

      Mijn vraag was of de grouping en buddying ook zonder de fan functie werkt.

      Je wil namelijk niet altijd fannen maar het zou toch makkelijk zijn als je een soort grouping aan kunt zetten van bijvoorbeeld spotje 1t/m3 waarna je op next drukt en hij automatisch naar spotje 4 t/m 6 gaat.

      Volgens mij gaat hij namelijk als je op next drukt alleen naar 4.

      Comment

      Working...