LED Pars & Moving Heads

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xvisionbelgium
    • Sep 2008
    • 50

    LED Pars & Moving Heads

    Beste,

    Wie heeft er ervaring met LED Pars & LED Moving Heads ?
    En met ervaring bedoel ik meer dan ik heb een setje van 4....

    Welke zijn de "goede" - "betaalbare" ?

    'k ben op zoek naar iets dat ongeveer de output heeft van een Multipar 575...
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

    #2
    zelf heb in nu de JB SYstems dj4bar led en ben er zeer kontent van en de mensen waar ik al heb ginstaleerd zegen wel achter af wauw dat zijn mooie parretjes maar ze hangen wel per vier maar afzonderlijke besturing en strobo

    grtz

    Comment

    • bullet-77
      • Sep 2006
      • 17

      #3
      hangt er vanaf waarvoor je ze wil gebruiken,
      ik gebruik zelf de ledpar 64's van Briteq
      en voor kleine discobar in verhuur de plano spots van jb
      van beide ben ik héél tevreden

      Grtz
      ruben
      It ain't a job.... It's a way of life

      Comment

      • Turboke
        • Oct 2006
        • 463

        #4
        Wij hebben 64 par56 van hq power en zijn er zeer tevreden over.
        Natuurlijk een gewone par vervangen zal deze nooit doen maar als je een mooi aantal in de kleinere modellen hangen hebt, dan kan je er toch mooie dingen mee doen.

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Kan allemaal wel zijn maar laten we vooral deze zin van de TS lezen:

          'k ben op zoek naar iets dat ongeveer de output heeft van een Multipar 575...
          Dan valt al dat gedoe met die kermisledjes gewoon al af.

          En ik vind niets wat theoretisch in de buurt komt:
          Multipar 575: op een cirkel met diameter 1 m: 15700 lux
          PAR64 LED 18x 3 Watt RGB: op een zelfde oppervlakte: 2190 lux (en hier zijn die Briteq's met hun gewone 5 mm leds echt speelgoed tegen!)
          Het enige wat in de buurt komt (maar is een MH/wash, geen gewone spot) is de Design Wash Led Pro van Elation: 14853 lux (afgerond), deze bevat 108 stuks 3 Watt Rebel leds = 324 watt aan LED! Prijs wil ik niet weten...
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • salsa
            • Jan 2007
            • 1315

            #6
            Chauvet Colorado2 Tour 16.000 Lux @2 m
            of de Colorado VWZ Tour.


            Veel output!

            Dave
            Last edited by salsa; 26-11-09, 13:28.
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

            Comment

            • Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

              #7
              Originally posted by laserguy
              Multipar 575: op een cirkel met diameter 1 m: 15700 lux
              Je hebt gelijk, echter is het wel even iets om te realiseren dat het verschil kleiner wordt wanneer je het niet met Open Wit vergelijkt, maar bijvoorbeeld blauw met blauw...
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

              Comment

              • Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

                #8
                rood groen en blauw zijn primaire kleuren die bij LED veel natuurlijker zijn dan bij een PARspot.

                Blauw van LED is veel meer blauw dan een PAR met blauwe filter ervoor. zo ook met rood en groen.

                Ik heb zelf de LEDpar 64 van JB Systems en ben daar erg tevreden over zeker met de output wat niet veel afdoet van een par56 300W !

                Maar heb nu een PAR64 met 24 1 watt LEDS erin en dan is zo een JB par toch wel minder !

                Je moet gewoon goed zoeken voor een betaalbare LEDspot die redelijk licht geeft.

                Ik ben van mening dat LED niet in de entertainment zijn doorbraak gaat worden voor een betaalbare prijs !
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  Je hebt gelijk, echter is het wel even iets om te realiseren dat het verschil kleiner wordt wanneer je het niet met Open Wit vergelijkt, maar bijvoorbeeld blauw met blauw...
                  Klopt, maar dan geeft dat LED ding ook minder: van de 108 die er branden bij wit zijn er slechts 22 die branden voor puur blauw. Dat is dus slechts 20% van de totale output. Volgens mij gaat er met een niet te donker filter bij een multipar 575 minder licht verloren in het filter (anders fikt dat gewoon ter plekke af).
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  • Skygrinder
                    • Feb 2009
                    • 14

                    #10
                    ik raad je de Minibeam van OXO aan, of de Tourled 36 WP.

                    de mini beam van OXO had ik 2 weken geleden op de zaak als demo en ik ben behoorlijk tevreden over wat deze voor zijn prijs aan licht produceerde.
                    hij blaast er met het gemak een par 56 uit, heb hem alleen nog niet vergeleken met een par 64 maar daar kan hij vast niet tegenop.

                    de tourleds hebben we nu al sinds de opbouw van club Watt in gebruik en deze verdient zijn geld met gemak over de tijd terug. Ik heb er nog maar 3 van de 60 units hoeven te vervangen en komen kwa lichtopbrengst opbrengst zeker in de buurt van de (gefilterde) par 64 lampen (1kW) van het podium.
                    Last edited by Skygrinder; 26-11-09, 21:57.

                    Comment

                    • Dannym
                      • Oct 2009
                      • 7

                      #11
                      persoonlijk vind de ledpar 64 van CLS erg mooi.
                      een redelijk goede kleurmenging
                      144 leds voor rood, groen en blauw dus een totaal van 432 leds.
                      komt aardig in de buurt van een 500 watt lampje.

                      Comment

                      • Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

                        #12
                        Heb vandaag van Eurolite de LDpar 64 binnengehad ( 24x 1W LED 8x rood enz )

                        Komt toch een bak licht af voor een betaalbare prijs van 126,00

                        Zag net dat ze nu ook een PAR56 hebben met 36x 3W !!!! Deze kost 189,00

                        denk dat ik deze ook ga bestellen en kan vergelijken. Lijkt mij wel een stuk meer licht dan deze par64 die al een redelijke bak licht geeft.
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                        Comment

                        • rick1993
                          • Nov 2007
                          • 209

                          #13
                          Om nog even terug te komen op de movingheads:

                          Heb vandaag de showtec giant movinghead gezien, maar ik vond de lichtopbrengst bijzonder droevig...
                          licht dat licht mij wel

                          Comment

                          • laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

                            #14
                            Tja, hij is dan ook maar 20 Watt aan LED. Met een deftige LED erin en goeie optics zou je aan een lichtopbrengst van ongeveer een 150 Watt 15 Volt lampje moeten komen (en dus geen 250 Watt zoals Showtec beweert).
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                            Comment

                            • NiTRO
                              • Sep 2002
                              • 677

                              #15
                              Laten we hopelijk niet met zijn allen nu de gewone par gaan vervangen door een Led variant. Voor kleur effecten allemaal ok, maar voor het uitlichten van personen of stages gewoon nog niet doen. De kleur echtheid van de Led laat helaas nog te wensen over en dit geeft uiteindelijk een vertekend beeld op bijvoorbeeld een gezicht van een persoon. Je zult met een led fixture niet dezelfde gelaatskleur hebben als met een conventionele lamp.
                              Misschien wel even iets om je achtehoofd te houden

                              Comment

                              Working...