HTP / LTP

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

    HTP / LTP

    Beste mensen,

    Ik ben al twee keer deze termen (HTP / LTP) tegengekomen, en ik heb geen idee wat het nou precies inhoudt.

    Je kan bij de eigenschappen van de fader inhoud op de wholehog de fader instellen op HTP of op LTP (op op allebei niet). Een DMX merger is in te stellen op HTP en LTP....

    Ik weet ook nog dat het staat voor Highest Takes Priority, en Lowest Takes Priority. Maar wanneer gebruik je wat? Wat houdt het in?

    Thanx vast,

    Robert

  • EP Woody
    • May 2001
    • 795

    #2
    Dat is voor als je meerdere signalen wil mixen dat ie dan automatisch het hoogste (bij HTP) of het laagste (bij LTP) pakt.


    Greetz

    Bigfoot (Groot voet, voor de niet engelsen onder ons)

    Comment

    • JeroentjE
      • Oct 2000
      • 197

      #3
      Zoals eerder beknopt beschreven; daar komt het op neer.

      Bv.
      Je hebt onder Memory 1 van een Pearl een stand staan compleet met gobo en color info.
      Gobo : 50% van de gobo parameter
      Color: 30 % van de color parameter
      Onder Memory 2 heb je een stand staan waar de gobo 20% is en color 60%.
      Bij LTP gaat hij mooi naar het 2e standje zoals je hem geprogrammeerd hebt maar bij HTP blijft de gobo 50%, maar de kleur wordt wel 60% omdat bij de HTP de hoogste parameter waarde wordt genomen en bij LTP de laatste gekozen parameter.

      LTP gebruik je meestal voor parren en HTP voor intelligent.

      PS. Robert weet jij of je op de pearl de bovenste rij faders kan omschakelen van LTP naar HTP?

      We Are The Roadcrew ...
      Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
      Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
      Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

      Comment

      • Juce
        • Aug 2001
        • 203

        #4
        Wordt bijna enkel in theater gebruikt...

        Je hebt bv een scene onder fader 1 staan en een andere scene onder fader twee.
        Stel dat fader 1 op 50 % staat.
        Als je LTP hebt dan gaat vanaf dat je fader 2 opbrengt je scene zichtbaar worden + de scene van fader 1 op 50 %
        Als je HTP hebt dan gaat scene 2 pas zichtbaar worden als fader 2 fader 1 overstijgt, dus boven de 50 % komt

        Ik hoop dat het een beetje duidelijk is

        Juce

        Comment

        • JeroentjE
          • Oct 2000
          • 197

          #5
          En ik doe bijna alleen maar boeren-feesttent klussen en festivals en gebruik het erg intensief ?

          We Are The Roadcrew ...
          Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
          Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
          Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

          Comment

          • Rudy Vorstenbosch
            • Jun 2001
            • 1429

            #6
            Is dit nu het probleem waar ik iedere keer mee worstel?
            Als ik bijvoorbeeld een shape of movement chase onder een preset fader wil zetten zonder de color/gobo/dimmer etc. functies?!
            Zodat ik deze kan mixen door meerder preset faders open te zetten?!


            <h5>Showtechniek</h5>

            Comment

            • Justin
              • Aug 2000
              • 92

              #7
              ehm...hier moet even een foutje de wereld uit geholpen worden.

              HTP : Highest takes Precedence
              LTP : Latest takes Precedence (en niet Lowest)

              bij HTP is het inderdaad zoals reeds beschreven door Juce:
              Zet een lampje onder Fader 1 en dezelfde onder fader 2
              Fader 1 op 50%, Fader 2 op 0 -&gt; de output van fader 1 is de werkelijke output.
              Fader 1 op 50%, Fader2 op 55% -&gt; nu is de waarde van Fader 2 de werkelijke output.

              Bij LTP zal op het moment dat fader2 wordt bewogen de waarde van fader2 worden overgenomen.
              Je gebruikt dus voor Parren ed meestal HTP, ipv Ltp
              Voor bewegende spots gebruik je dus LTP voor je bewegingen, want je wilt dat waneer je een sceneknop indrukt, dat ie die beweging gaat uitvoeren, en niet dat ie niets doet omdat toevallig voorgaande waardes hoger waren.Dit geld ook voor gobo's, kleurenwiel enzovoort.Alleen dus niet voor Lampintensiteit.

              Dat het veel in Theater gebruikt wordt klopt ook wel: je bent je standen aan het doorduwen tijdens een show, en komt erachter dat ern meer zijlicht moet zijn,dus dat duw je omhoog op je lijntjes.Als het dan geen HTP was zou er rare dingen gebeuren.

              Groetos!




              Justin Belichting &amp; Technische Realisatie.
              *** Bezoek de WebSite ***
              Justin Belichting & Technische Realisatie.

              Comment

              • Juce
                • Aug 2001
                • 203

                #8
                Bedoel je dat je Bij LTP dadelijk overspringt naar de laatste waarde?

                Ik dacht dat als ik mijn scenes instelde bij theater in LTP en ik bracht fader 2 op dat die andere dan niet dadelijk wegvielden maar bleven openstaan zover als fader 1 openstaat...?

                Juce

                Comment

                • ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

                  #9
                  Eurootje is bijna gevallen Juce.

                  Bij LTP zal je fader 1 opnieuw naar de juiste postitie moeten krijgen.

                  Bij HTP werkt het zo als jij het stelt:
                  je hebt fader 1 op 50% je doet fader 2 (voor zelfde adres) naar 80% lamp gaat naar 80%

                  Als je nu fader 2 dicht doet lamp gaat naar 50% zonder dat je dan dus iets met fader 1 hoeft te doen

                  Bij LTP is het dus een overwrite. Bij HTP niet!

                  Ralph,
                  Sounddesigner

                  Comment

                  • Tiemen
                    • Dec 2001
                    • 944

                    #10
                    HTP : Highest taken priority = wat hoogst gekozen wordt, heeft prioriteit...
                    LTP : Latest taken priority = wat laatst gekozen wordt, heeft prioriteit...

                    Is dat niet alles wat je moet weten?

                    Markske


                    Comment

                    • Juce
                      • Aug 2001
                      • 203

                      #11
                      Toch nog eventjes, want dan heb ik er toch een verkeerd gedacht van, en heb ik m'n sturing steeds verkeerd begrepen.

                      Ik zit in LTP mode:
                      fader 1 staat open op 50% met bv spot 1, 2 en 3 onder
                      ik breng fader 2 op naar 10% en laat fader 1 dus op 50% staan.
                      Onder fader 1 staat bv spot 2, 5 en 6.
                      valt spot 1 en 3 dan dadelijk uit als ik fader 2 aanraak?

                      Juce

                      Comment

                      • Justin
                        • Aug 2000
                        • 92

                        #12
                        Ja dus.

                        probeer de volgende keer maar. Als het niet gebeurt ga ik es nadenken over mijn reeds bedachte theorie.


                        Justin Belichting &amp; Technische Realisatie.
                        *** Bezoek de WebSite ***
                        Justin Belichting & Technische Realisatie.

                        Comment

                        • Tiemen
                          • Dec 2001
                          • 944

                          #13
                          Inderdaad...En trouwens bij de meeste controllers waar je HTP en LTP kan instellen per kanaal is het zo dat de MASTER alleen de HTP kanalen proportioneel dimt...Dus als jij je lampen op LTP zet (wat ik nog nooit iemand weten doen heb of ook nog nooit zelf gedaan heb), dan worden die dus niet gefadet door de master....

                          Markske

                          Comment

                          • JeroentjE
                            • Oct 2000
                            • 197

                            #14
                            Ik denk dat je in de war bent met iets anders, Showtechniek.

                            Ik denk wat jij bedoelt, dat dat te maken heeft met hoe je de chase opslaat. Wanneer jij een scene maakt compleet met gobo, color, pan/tilt etc. sla je hem op in fixture mode. Jij wil bv alleen kleur of gobo opslaan. Dat doe je door de avolite knop in te drukken (die je ook gebruikt bij het patchen op de bovenste rij faders, tenminste bij de nieuwere versies) en verander je de record mode naar Channel.

                            Dan moet het werken, heb ik ook problemen mee gehad inderdaad, en niet alleen ik.

                            We Are The Roadcrew ...
                            Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                            Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                            Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

                            Comment

                            • Robert
                              • Aug 2000
                              • 630

                              #15
                              O... kan dat ook door de avo knop in te drukken!?

                              Kan ook door de sleutel naar service te draaien en dan onder user settings fixture / channel te veranderen.

                              Was waarschijnlijk ook het probleem met mijn dataflash-probleem-posting van een tijdje geleden, dus daar ben ik al uit.

                              Zeg bedankt voor de nuttige info allemaal!

                              Robert

                              Comment

                              Working...