SMPTE en software

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nielsb
    • Jun 2006
    • 98

    SMPTE en software

    Goedenavond,

    Wij zijn bezig met een sponsorproject voor een kunstenaar die leerlingen op het vmbo warm wil maken voor techniek. Hiervoor heeft hij een poppenkast ontworpen alleen de poppen worden niet bespeeld door mensen maar door robot's. Wij hebben aangeboden om hiervoor de techniek te verzorgen. Denk hierbij aan een aantal ledparren en iets frontlicht. Wij kiezen bewust voor ledparren omdat dat toch de techniek van de toekomst is.

    Het is de bedoeling dat de voorstelling afgespeeld word vanaf 1 centrale pc. Vanaf de centrale pc worden de pc's voor de robots aangestuurd. De robotprogameurs doen dit in combinatie met een powerpoint voorstelling waardoor de bewegingen van de robots gelijk lopen met de audio. De audio word aangeleverd door een componist. Ik heb gevraagd om een mono audio signaal zodat ik de stereogeluidskaart kan gebruiken om 1 spoor audio uit te sturen en 1 spoor smpte. Omdat alles alles vanaf 1 pc bedient moet kunnen worden heb ik geen externe lichttafel en wil ik hiervoor gebruik maken van de chamsys magic q pc software. Alleen hiervoor is wel een externe tijdcode module nodig en die hebben wij niet op de zaak liggen. Nu heb ik geregeld dat ik eind van deze week, begin volgende week dit bij chamsys kan testen.

    Maar voor het geval dat dit niet gaat werken zoek ik nog een andere oplossing en hoop ik dat jullie hiervoor een andere oplossing weten of wat tips hebben zodat ik die uit kan gaan zoeken. Even voor de duidelijkheid, het gaat om een sponsorproject dus er kan geen dure software aangeschaft worden. Ik ben dus op zoek naar een freeware software wat met smpte een cuestack kan aansturen. Het liefst zonder extra hardware. Natuurlijk heb ik in alle gevallen een dmx interface nodig.

    Alvast bedankt!
Working...