Martin lightjockey Quicktouch panel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

    Martin lightjockey Quicktouch panel

    hey hey,

    even een vraagje..

    Martin light jockey is geinstalleerd op een vaste lokatie, programmatje is gemaakt, alles werkt..
    ik heb een extern tafeltje (hardware) van showtec, waar programma's onder 'faders' van dat tafeltje staan..

    maar dit is voornamelijk gemaakt zodat iedereen het simpel kan bedienen...
    maar nu wil ik een Touchpanel hebben, met mijn eigen dingen erin,

    met kleuren, gobo's, waar ik Podiums in kan zetten bijv als we bands hebben en uitlichten... en meer programma's..

    ik wil het dus meer 'live' gaan maken voor mezelf. ipv een standaard 'basic' die nu aanwezig is..

    Maar hoe maak ik zukke Touch panels?? (waar ik dan dus met de muis of touchscreen kan bedienen)

    Dus heeft iemand een pagina/site waar deze uitleg duidelijk staat, en eventueel ook hoe ik programmatjes maak die onder deze knoppen moeten komen?

    Ik kan wel iemand opbellen en laten komen die het kan, maar het feest is zaterdag al, dus wil even kijken of het mezelf lukt.

    (heb wel vaker met Martin lightjockey en externe tafel gewerkt, maar toen was alles al geprogrameerd)
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

    #2
    Probeer het eens met LJ Manager dit kun je met de muis bedienen maar ook met een touch-screen

    Martin Bulletin Board - LJ Manager / LED-Trix 1.4.4 (Jan 08 2009)

    Anders zou je de 2532 emulator kunnen gebruiken, deze zit ingebouwd in LJ. of je moet kijken of je een echte 2532 op de kop kan tikken..
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #3
      Originally posted by Tummy
      maar nu wil ik een Touchpanel hebben, met mijn eigen dingen erin,

      met kleuren, gobo's, waar ik Podiums in kan zetten bijv als we bands hebben en uitlichten... en meer programma's..

      Maar hoe maak ik zukke Touch panels?? (waar ik dan dus met de muis of touchscreen kan bedienen)

      Dus heeft iemand een pagina/site waar deze uitleg duidelijk staat, en eventueel ook hoe ik programmatjes maak die onder deze knoppen moeten komen?
      Wat jij wilt gebruiken is martin manager, daaronder zit een mogelijkheid voor een knoppenveld wat bedoeld is voor touch screens.

      Kijk eens op het martin forum.

      Martin Bulletin Board - LJ Manager / LED-Trix 1.4.4 (Jan 08 2009)

      Dit is de link voor de add-on.
      Deze laatste versie is ook voorzien van ledtrix, een handige manier om matrixxen te bouwen.

      Edit: En toen was ik 2e...
      Last edited by DJ Antoon; 08-10-09, 17:43.

      Comment

      • Tummy
        • Nov 2008
        • 324

        #4
        inderdaad, ik wil Lj manager gebruiken,
        Toen ik nog bij hmh rotterdam werkte hadden we ook een Martin lj manager+externe tafel als Master outputs..
        op het touchscreen stonden kleuren en gobo's, en verschillende color en shutter chases en van alles en nog wat

        dit wil ik dus ook op dit systeem,
        het touchscreen werkte echt fijn.. alleen mijn vraag is meer naar een Info(pagina) met uitleg hoe ik 'snelkoppelingen' en programma's onder de knoppen zet in LJ manager,

        dus ook hoe ik shutter chases, en colors e.d onder die LJ manager knoppen zet..?? en ik bijvoorbeeld dan een knop dan maak met een par op het podium gericht die ik dan 'band optreden' noem Om licht op een band/dansende mensen te zetten oid
        of bijvoorbeeld kroonluchters uitlichten met een Ledpar en dan een groep: kroonluchters.. en dan met Colorknoppen erbij, snap je?

        dus hoe ik deze 'knoppen' in LJ manager kan toewijzen aan/naar een Functie..

        Ik heb zaterdag weer een eigen feestje daar, en ik huurde eerst altijd helezoot Mac's en sunstrips, ledparren e.d
        en een zero 88 Leapfrog tafel, dus ik kwam bij het verhuur bedrijf en die vertelde dat ze gister Martin lightjockey hebben aangesloten daar..

        dus vandaar dat ik even wil weten hoe ik leuke dingen onder die knoppen kan zetten,
        aangezien ik nu vast zit aan een paar programma'tjes die onder de Faders van dat showtec tafeltje staan, en niet van plan ben dit feestje weer Mac's e.d op te gaan hangen.. ik heb een hele partij Movingheads aan deze lokatie verkocht afgelope zomer en daar wil het dit feestje even mee doen..

        alleen moet het wel wat 'leuks' doen ipv een stom voor geprogrameerd programma afwerken, vandaar dat ik het zelf wat meer 'live' wil hebben
        Last edited by Tummy; 09-10-09, 05:05.
        Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

        Comment

        • DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

          #5
          Kijk in de help functie, zoek wat op het martin forum, kun je veel van leren. Maar om nu binnen een week tijd zoiets op te zetten?
          Nee dan is martin lightjockey niet zo geschikt.

          Ik gebruik het zelf wel, en dan vooral met transparante cue's. Heeft me aardig wat tijd gekost om het goed op te zetten en ik ben nog niet klaar.

          Comment

          • Tummy
            • Nov 2008
            • 324

            #6
            inderdaad, ik vind het zelf ook kort dag,

            ik doe dit elke maand 1 a 2 keer voor een organisatie,

            krijg een budget om licht van te halen (mag zelf uitkiezen)en word er voor betaald, en het moet werken.

            het is morgen al, en ik heb met de organisator gesproken,

            en ik wil geen risico lopen, dus ik heb een Leapfrog tafel besteld, en een dmx booster/splitter, zodat ik de movingheadjes die al hangen ook gewoon bij mij erin kan pluggen,

            die organisator wil zoveel mogelijk Sunstrip Active's, en allemaal langs alle muren en Plafond..

            ook erg kortdag, dus heb ook wat personeel ingehuurd..

            Normaal begin ik al 2 dagen van tevoren met opbouwen (meestal in me 1tje), zodat ik eventuele storingen en programeer werk niet opdezelfde dag hoef te doen.

            maar hij belde of ik snel wat kon doen, en zei ook dat het ze eigen risico is dat het niet optijd af is, en werkt..

            maar dat nam hij dan maar voor lief
            Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

            Comment

            • DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

              #7
              En hoe is het gegaan?

              Comment

              • Tummy
                • Nov 2008
                • 324

                #8
                gewoon niks gehuurd,

                ging wat mis bij verhuurder,

                dus gewoon Programmatjes laten draaien die al geprogrameerd stonden, en afentoe beetje handmatig aanpassen
                Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

                Comment

                Working...