ADB Mentor Motion Control

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beltzer
    • Mar 2009
    • 20

    ADB Mentor Motion Control

    Hallo,

    In ons theater gebruiken we de ADB Mentor om het licht aan te sturen. Aangezien we enkel conventioneel licht hebben is dat goed genoeg. Als we intelligent licht nodig hebben wordt dat steeds ingehuurd met bijhorende tafel. Nu we enkele MH's hebben zouden we die graag gebruiken. Een nieuwe tafel aanschaffen is zeker geen optie, maar op de site van ADB vond ik de Mentor Motion Control Wing.



    Heeft er iemand hier ervaring mee? Is dit goed genoeg of enkel een extra'tje om ADB gebruikers te paaien?

    Thx!
  • philippepoppe
    • Jun 2004
    • 21

    #2
    Bij ons in de schouwburg (30CC Leuven) hebben we sinds kort ook zo'n wing voor onze MH's...zeer tevreden.
    Het verschil tussen mentor met en zonder wing is enorm.

    Even de voordelen op een rijtje...
    - geen gedoe meer met de unfold-functie => alle parameters via encoderwielen en trackball
    - wat je vroeger moest oplossen met macro's is nu rechtstreeks mogelijk via de nodige buttons (lamp on/off, open, reset, home, ...)
    - selectieknoppen om door fixtures / attributes te lopen
    - in effectmodus kan je met de encoders de effectparameters aanpassen
    - ...

    Tot zover het positieve nieuws...
    Het is en blijft echter wel een theatertafel, en kan in geen geen geval een 'echte' tafel voor intelli's vervangen.

    Mijn persoonlijke mening, perfecte aanvulling om op een comfortabele manier een 8-tal headjes aan te sturen tijdens een theatershow. Indien meer ga ik zonder twijfel voor een chamsys / hog.

    Mvg,

    Philippe Poppe

    Comment

    Working...