LED of Normale par?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BCDrivein
    • Jan 2009
    • 130

    LED of Normale par?

    Hi,

    Ik heb nu zelf 8x de Showtec Black Short Par 56.
    Alleen wou ik 8 normale parren of 2x 4 parren op een dimmerbalk.
    Alleen ik veel zeggen dat ik dit wel moet doen, maar ook een aantal van niet.

    Waarom van niet:
    1. LED is de toekomst.
    2. De Halogeen 100W is al verboden, dat worden de par lampen van nu ook.

    Dat zeiden 2 mensen.
    1 is een Feit, maar 2?

    Wat kan ik beter doen?
    Is het zo dat de normale par ook voor ons verboden wordt?
    Wat zouden jullie doen?

    Gr. Bram
    een 15 jarige! :)
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

    #2
    De conventionele par blijft nog wel een tijdje bestaan, maar er zal maar net iemand bedenken dat ook dat ding verbannen moet worden voor 2011.

    Wat betreft je keus voor LED: je bent flexibeler in je kleurkeuze, en voor de opbrengst hoef je het niet meer te laten. Met de huidige prijzen valt het ook allemaal nog wel mee. Maar let wel op: er zit een hoop troep in de lagere budget segmenten.

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      En als je ze op het publiek richt en het publiek ziet de LEDs zitten: LELIJK!!
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • BCDrivein
        • Jan 2009
        • 130

        #4
        Velen zeggen gewoon dat ik bij LED moet blijven, maar dan ga ik toch liever over na de JB Systems LED par, of de ''platte'' ?

        Maar geef als nog je mening.
        een 15 jarige! :)

        Comment

        • Mark-LED
          • May 2004
          • 822

          #5
          Gelukkig zijn er frost filters. LED is bedoelt als indirect licht, niet als direct licht. Daarom LED parren ALTIJD met frost filter.

          Er zijn wel betere producten op de markt dan de JB LED par, helemaal voor de prijs wel.
          Last edited by moderator; 22-09-09, 20:06. Reason: forum: wat je wil delen doe je dus via het forum!

          Comment

          • DeMennooos
            • Aug 2000
            • 1416

            #6
            Daarom LED parren ALTIJD met frost filter.
            Dan zou ik eerder een LSD proberen dan een frost.
            Die zijn primaire gemaakt voor Laser en ook zeer goed te gebruiken voor LED.

            Anders zou ik buiten de smarties, M&Ms of kleurensoep spots toch eens kijken naar trichromatic LEDs. Dan komt de mengkleur altijd uit 1 punt per LED en bij bijvoorbeeld 18 LEDs heb je dan 18 keer dezelfde kleur.
            Greetz,

            DeMennooos

            Stagehands are the infantry of show business

            Comment

            • Mark-LED
              • May 2004
              • 822

              #7
              Alleen zijn die producten dan weer een prijsklasse hoger, en zitten zeker niet in het segment van 'showtec led par met frost filter'.

              Begrijp me niet verkeerd, ik ben fel tegen de goedkope, koreaanse LED. Powerled, topled, troepled...

              Kleurmenging achter de lens is altijd mooier, helemaal als het geïntegreerd is in de LED zelf. Maar vaak gaan drive-in showtjes toch voor de prijs en dan blijf je bij inferieure producten uitkomen van o.a. Highlite en Beglec.

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                Trichromatic LED's, dus een RGB LED, is wel goed om te zien idd maar niet om iets te belichten want dan zie je nog altijd aan de randen de kleurschaduwen van de samenstellende kleuren. Voor disco dus best ok, om een scene uit te lichten dus niet.
                Het gaat dus om de gewone RGB power LED's met zo een heldere lens met interne reflectie. Er zijn naar het schijnt al betere waar de lens zelf ook meer frost is zodat de kleur bij het maken van een schaduw niet meer in zijn componenten uit elkaar valt maar ik vrees dat dat nog een prijsklasse hoger is. Informatie daarover trouwens altijd welkom.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • DeMennooos
                  • Aug 2000
                  • 1416

                  #9
                  maar niet om iets te belichten
                  Klopt, je houdt dan die M&M schaduwen.

                  Je kunt ook kiezen voor een systeem met een reflector en lens. Maar dat valt allemaal ver boven de gemiddelde budgetten van een drive in show.

                  Net als de VLX, je ziet de LEDs niet en hebt alleen maar de mengkleur als output. Al zal die ook wel boven het gemiddelde drive-in budget uitkomen gok ik zo.

                  Zal hier verder geen merken noemen om eventuele verwarring in promotie bij de mod te voorkomen, maar werp eens een blik op de DVD trailer van Ilse deLange. daar gebruiken ze 2x7 LED spots in RGB als volgspot.

                  YouTube - Ilse DeLange Live in Ahoy (DVD Trailer)
                  Greetz,

                  DeMennooos

                  Stagehands are the infantry of show business

                  Comment

                  • Svartrose
                    • Apr 2008
                    • 229

                    #10
                    Heb een tijdje terug geexperimenteerd met goedkope ledparren. Mijn doel was een egale bundel en het niet zien van de leds. Perfect zal het niet worden, maar door de par te verlengen (met pvc pijp o.i.d.) en een ligt frotsfilter kom je een eind. Een ledpar met veel (150) leds is wel aan te raden. Zonder frostfilter is het ook nog oke, vooral de verlenging is belangrijk.

                    Wat is een LSD? (via google lastig zoeken)

                    Comment

                    • DeMennooos
                      • Aug 2000
                      • 1416

                      #11
                      LSD is een geestverruimend middel uit de vorige eeuw.

                      Zonder dollen: Light Shaping Diffuser.
                      Die werken al dicht op de LED dus hoeft de LED PAR niet meer verlengt te worden.

                      Goedkoop is het echter niet, maar wel een mooie oplossing.
                      Greetz,

                      DeMennooos

                      Stagehands are the infantry of show business

                      Comment

                      • laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

                        #12
                        2x7 LED spots in RGB
                        Kijk, dat is nu wél eens iets deftigs met LED. Nu nog zeer duur waarschijnlijk maar dit moet toch ooit vrij snel betaalbaar worden?
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                        Comment

                        • DeMennooos
                          • Aug 2000
                          • 1416

                          #13
                          Wat is duur?
                          Showtec goedkoop is het zeker niet. Showpix of Studiopix prijzen halen ze ook niet.
                          Of ze snel in prijs dalen denk ik niet. Prijzen stijgen nu juist weer door de dalende koersen en de dus stijgende kosten van onderdelen.

                          Maar er is een Europees netwerk waar er voldoende in de verhuur zijn voor bedrijven die ze wel willen gebruiken maar tegen de investering aanhikken.
                          Greetz,

                          DeMennooos

                          Stagehands are the infantry of show business

                          Comment

                          • jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3150

                            #14
                            De conventionele PAR-lampen zullen blijven bestaan. Dit zijn speciale industriegerelateerde lampen, enkel de huis-tuin-en-keukenlampen verdwijnen.

                            Ik ben nog niet tevreden over LED en heb ook zeker mijn twijfels voor de toekomst. Persoonlijk zit ik erg te wachten op de plasmalamp, maar voorlopig zie ik die nog niet breed geproduceerd worden (alhoewel er al 1 spot van Robe is, die ermee is uitgerust).

                            Voorlopig blijf ik bij vermogenverslindend MOOI licht: de halogeenlamp.

                            Comment

                            • Arnold
                              • Sep 2009
                              • 5

                              #15
                              Om nogmaals maar eens aan te halen: M&M schaduwen, mooi hoor

                              Voor een leuk discoshowtje in het lokale buurthuis of iets dergelijks is het uiteraard geen probleem, als t maar veel kleurtjes heeft.

                              Wil je er toch wat meer profi dingen mee wil doen koop conventionele PAR's, geeft nogsteeds goed en bruikbaar licht, en je weet wat je kan verwachten.

                              Enige (in mijn ogen) voordeel van de LED's is dat niet in een keer heel je lamp door zal fikken, en je niet de blaren in je klauwen fikt als je ze meteen vast pakt.
                              Sounds can only be heared with a clear mind

                              Comment

                              Working...