Spiegelbol van meer dan 1m met motor regelbaar en richting.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

    Spiegelbol van meer dan 1m met motor regelbaar en richting.

    Weet er iemand een merk/type voor een spiegelbolmotor (> 1m) die je bvb via dmx kan sturen in snelheid en richting?

    Ik weet er zijn van showtec maar die kosten eventjes €3450 en dat is een beetje overdreven. Misschien een ander betaalbaar merk?

    Thanks.
    Last edited by chippie; 10-09-09, 09:29.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

    #2
    als je die van showtec al te duur vind...

    Comment

    • chippie
      • Jul 2006
      • 528

      #3
      Originally posted by Harmen
      als je die van showtec al te duur vind...
      Tja ik weet niet maar met €3000 kun je er wel zelf eentje bouwen, niet. Ze kunnen overdrijven en denk dat ze met die prijs er wel erg over zitten.
      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Originally posted by chippie
        Tja ik weet niet maar met €3000 kun je er wel zelf eentje bouwen, niet. Ze kunnen overdrijven en denk dat ze met die prijs er wel erg over zitten.
        Ik weet niet hoor maar ik zie hier in de shop dat een spiegelbol van 1,5 meter € 2.340,00 kost.
        Verwacht jij een veilige oplossing met ook nog eens de extra's via DMX voor € 20,00?

        Weet ook niet hoe je aan € 3000,00 komt want hier in de shop hebben ze voor een bol van 1 meter een motor staan die € 94,00 kost. Misschien moet je gewoon eens even contact opnemen met de afdeling verkoop van deze webshop (welke bij dit forum hoort) en je goed laten informeren.
        Last edited by vasco; 10-09-09, 12:45.

        Comment

        • DJ_matthias
          • Jun 2005
          • 620

          #5
          Originally posted by vasco
          Ik weet niet hoor maar ik zie hier in de shop dat een spiegelbol van 1,5 meter € 2.340,00 kost.
          Verwacht jij een veilige oplossing met ook nog eens de extra's via DMX voor € 20,00?

          Weet ook niet hoe je aan € 3000,00 komt want hier in de shop hebben ze voor een bol van 1 meter een motor staan die € 94,00 kost. Misschien moet je gewoon eens even contact opnemen met de afdeling verkoop van deze webshop (welke bij dit forum hoort) en je goed laten informeren.
          vanop highlite:

          Mirrorball 200cm : € 3.250,00
          mirrorball motor (until 500kg) : € 3.450,00

          vind ik wel super eigenaardig! een motor die meer kost dan de spiegelbol zelf...
          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

          Comment

          • chippie
            • Jul 2006
            • 528

            #6
            Originally posted by DJ_matthias
            vanop highlite:

            Mirrorball 200cm : € 3.250,00
            mirrorball motor (until 500kg) : € 3.450,00

            vind ik wel super eigenaardig! een motor die meer kost dan de spiegelbol zelf...
            Dank u DJ Matthias dat is degene die we bedoelen. Is een beetje erover dacht ik. En zo eentje van €94 euro hebben we al en is niet DMX te sturen nog in snelheid noch in richting...... was niet van plan van boven de €3449 te gaan een tiende van deze is prijs is nog wel aanvaardbaar.

            @vasco Ik spreek van een motor niet van een pruts van €20 euro. Dus uw vergelijking en opmerking slaat op niks.
            Last edited by chippie; 10-09-09, 13:27.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

            Comment

            • tha_dj
              • Jan 2004
              • 375

              #7
              Als kopen te duur is, moet je gewoon lekker huren !!!
              Maar waarom wil je een spiegelbol beide kanten op laten draaien....enigste verschil is linksom of rechtsom....zal je publiek niet eens opvallen, als de stralen veranderen van richting
              your light !

              Comment

              • chippie
                • Jul 2006
                • 528

                #8
                Man man man, is dit tegenwoordig de normale gang van zaken hier?
                Waarom dat ik de spiegelbol wil omdraaien is mijn probleem. Als ik er geen 3450 euro voor over heb schijnt dat een schande te zijn, ik moet dan maar gaan huren......

                Zal het misschien anders vragen, is er misschien iemand die weet of er een motor bestaat voor een 1m spiegelbol op DMX die links en rechts kan omdraaien en niet voor 3450 euro. Misschien een ander merk dat niet zo duur is, je weet nooit. Het is een vraag waard.

                Indien u geen zinnig antwoord weet, gelieve u te onthouden van commentaar. Dank u.
                IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                Comment

                • mustang1
                  • Sep 2006
                  • 94

                  #9
                  Bel even met Rentall, spiegelbol van 2 mtr + motor is zo te huren....
                  Mooi spul, he?

                  Comment

                  • Zheny
                    • Mar 2009
                    • 42

                    #10
                    lees ff goed, hij wil zelf 1 kopen
                    http://www.licht-geluid.nl

                    Comment

                    • jens
                      • Aug 2004
                      • 1067

                      #11
                      of neem even contact op met hans van _P A R T Y T I M E - - E N T E R T A I N M E N T hij heeft zelf zover ik weet 2 bollen in de verhuur volgens mij heeft hij ze ooit zelf laten maken.

                      mischien kan hij je verder helpen

                      volgens mij hebben ze zelfs een 4 meter die ze uit 8 stukken op moeten bouwen maar dat weet ik niet zeker!

                      en links en rechtsom draaien...das toch gewoon de stekker omdraaien
                      Last edited by jens; 10-09-09, 18:29.

                      Comment

                      • DJ nn
                        • Jun 2006
                        • 489

                        #12
                        Een 3fase motor met genoeg tandwiel-overbrengingen en frequentiesturing ervoor (die naar DMX luistert)
                        Is niet niks...
                        Al vind ik +3000€ ook best veel, maar goed.

                        En ik zou toch ook wel eens graag de reden weten waarom hij precies in de andere richting moet kunnen draaien...
                        Is trouwens niet evident, hangt je bol rechtstreeks aan de motot of met een ketting?
                        Want aan een ketting krijg je pas een ziek effect!

                        grtzz DJ nn
                        ... the sound of silence...

                        Comment

                        • chippie
                          • Jul 2006
                          • 528

                          #13
                          Originally posted by Zheny
                          lees ff goed, hij wil zelf 1 kopen
                          Dank u, toch iemand die het begrijpt.
                          IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                          Comment

                          • CoenCo
                            • Feb 2005
                            • 230

                            #14
                            Deze heb ik meerdere malen met succes gebruikt: http://www.arnoldlicht.de/dls/Manual...english_V9.pdf
                            Maar het zou me niets vermoeden als deze ook dik 1000 euro zou kosten. Ik ken hem alleen uit de verhuur.

                            Comment

                            • MEEO Licht en Geluid
                              • Nov 2005
                              • 950

                              #15
                              Lees die manual door en er staat ergens een vette zin:
                              Highlite International BV. Wellicht het zelfde apparaat?
                              MEEO Audio Licht Rigging,
                              Mark van der Werff
                              Groningen

                              Comment

                              Working...