de Helios zonne- lichttruck - LED

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ludwigvon
    • Jan 2009
    • 97

    de Helios zonne- lichttruck - LED

    Weer eens wat gespeeld. Het karretje rijdt op elektriciteit, er staat 432 Watt RGB en 144 Watt wit 3200 K op en het geheel functioneert dankzij 4 zonnepanelen, 3 in zijn thuisbasis en eentje erop. Alles is gelijkstroom en haalt een rendement van bijna 90 %. Je kan dus een lichtshow maken in the middle of nowhere. En 0 CO2 ...



    The first Solar Light mobile Photo Gallery by Joy Buapromma at pbase.com
    We do architectural for a living and theatre for the Art...
  • Jupilears
    • Dec 2007
    • 35

    #2
    ik wil misschien een domme vraag stellen.. maar vaak word een licht show s'avonds gegeven.. waneer het donker is.. en er dus geen zon is..

    het kan aan mij liggen hoor maar echt praktisch vind ik het niet!

    Of heeft dit wagentje ergens nog een stapel accu's zitten waar hij extra in kan opslaan. want het is nogal vervelend als je op het eind van de avond niet meer vooruit komt omdat je accu's leeg zijn van wegen je lichtshow..
    [CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]

    [CENTER]CBADB[/CENTER]

    Comment

    • ludwigvon
      • Jan 2009
      • 97

      #3
      Originally posted by Jupilears
      ik wil misschien een domme vraag stellen.. maar vaak word een licht show s'avonds gegeven.. waneer het donker is.. en er dus geen zon is..

      het kan aan mij liggen hoor maar echt praktisch vind ik het niet!

      Of heeft dit wagentje ergens nog een stapel accu's zitten waar hij extra in kan opslaan. want het is nogal vervelend als je op het eind van de avond niet meer vooruit komt omdat je accu's leeg zijn van wegen je lichtshow..
      De zon laadt inderdaad de accu's er zit 8 x 70Ah in. Daarom is het ook zo efficient, je laadt overdag 10 uur 200 Watt en je kan er dan 2000 watt uur terug uit halen. Heel praktisch dus. Om evenveel licht te produceren heb je al gauw 24 kW conventioneel nodig. En tonnen stroomkabels en of een generator... .

      Groet

      L
      We do architectural for a living and theatre for the Art...

      Comment

      • LJmalcolm

        #4
        Wel een leuk project om te zien zo! Zijn jullie eigenlijk al verder met de theaterspots waar het een poosje geleden over ging?

        Ik kwam een paar weken geleden nog in breda en ik hoorde dat jullie daar dus het een en ander aan ledoplossingen gedaan hadden.

        Comment

        • 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

          #5
          Haha, geinig karretje! Zo speel je goed in op de Co2-gekte die gaande is.
          Alleen, waar rijd het autootje zelf op? Elektriciteit? Diesel? Lucht? Waterstof?

          Mvg,

          Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

          Comment

          • ludwigvon
            • Jan 2009
            • 97

            #6
            Originally posted by LJmalcolm
            Wel een leuk project om te zien zo! Zijn jullie eigenlijk al verder met de theaterspots waar het een poosje geleden over ging?

            Ik kwam een paar weken geleden nog in breda en ik hoorde dat jullie daar dus het een en ander aan ledoplossingen gedaan hadden.
            Ha, jij bent de student die er op geleid bezoek was en over onze avonturen heeft gesproken met de mensen van Chassé ?

            Dit project is een fusie studie over accu-tractie en welke andere toepassingen eraan kunnen worden gekoppeld. We zijn ook nog met iets anders in dezelfde zin bezig : "Altijd willen weten" A master project by Alexander Nieuwenhuis Photo Gallery by Joy Buapromma at pbase.com

            We doen heel veel voor en samen met Chassé. En ja we zijn alweer een eind verder, beetje geduld voor de resultaten.

            Groet
            L.
            We do architectural for a living and theatre for the Art...

            Comment

            • ludwigvon
              • Jan 2009
              • 97

              #7
              Originally posted by 4AC
              Haha, geinig karretje! Zo speel je goed in op de Co2-gekte die gaande is.
              Alleen, waar rijd het autootje zelf op? Elektriciteit? Diesel? Lucht? Waterstof?

              Mvg,

              Teun
              Het rijdt op elektriciteit. Het hele systeem is volledig zelfvoorzienend. Maar kan ook op het gewone net werken, als het moet.

              Later een uitgebreider artikel over ons onderzoek naar net-onafhangkelijke systemen. De elektriciteitsmaatschappij(n)en en de overheid zijn hier niet zo blij mee...

              Groet

              L.
              We do architectural for a living and theatre for the Art...

              Comment

              • LJmalcolm

                #8
                Originally posted by ludwigvon
                Ha, jij bent de student die er op geleid bezoek was en over onze avonturen heeft gesproken met de mensen van Chassé ?

                Dit project is een fusie studie over accu-tractie en welke andere toepassingen eraan kunnen worden gekoppeld. We zijn ook nog met iets anders in dezelfde zin bezig : "Altijd willen weten" A master project by Alexander Nieuwenhuis Photo Gallery by Joy Buapromma at pbase.com

                We doen heel veel voor en samen met Chassé. En ja we zijn alweer een eind verder, beetje geduld voor de resultaten.

                Groet
                L.
                Ja klopt! Ze keken wel verbaasd toen ik je naam noemde Maargoed was leuk om te zien hoe de boel daar gerund wordt. En ben ook benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen maar ik neem aan dat je hier af en toe wel wat laat zien hier van

                Mvg. Malcolm

                Comment

                • ludwigvon
                  • Jan 2009
                  • 97

                  #9
                  Originally posted by LJmalcolm
                  Ja klopt! Ze keken wel verbaasd toen ik je naam noemde Maargoed was leuk om te zien hoe de boel daar gerund wordt. En ben ook benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen maar ik neem aan dat je hier af en toe wel wat laat zien hier van

                  Mvg. Malcolm
                  Ze waren zelf verbaasd dat iemand zo jong als jij wist waar we mee bezig zijn

                  En dat is een groot compliment, we hebben jonge mensen nodig om de oude wereld te verlaten en de nieuwe wereld te maken, om het een beetje stout te zeggen

                  Trouwens, voor het volgende academiejaar hebben we vier stageplaatsen en twee mogelijke master afstudeerprojecten.

                  Groet,

                  L.
                  We do architectural for a living and theatre for the Art...

                  Comment

                  • ludwigvon
                    • Jan 2009
                    • 97

                    #10
                    Gisteravond testje gedaan in de straat. Met straatverlichting en ander omgevingslicht erbij.

                    24 watt blauw
                    48 watt groen
                    48 watt rood


                    The first Solar Light mobile Photo Gallery by Joy Buapromma at pbase.com
                    Last edited by ludwigvon; 04-06-09, 08:27.
                    We do architectural for a living and theatre for the Art...

                    Comment

                    • jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

                      #11
                      Originally posted by ludwigvon
                      En 0 CO2 ...
                      Wat denk je dat er nodig is om zonnepanelen te fabriceren?

                      Comment

                      • ludwigvon
                        • Jan 2009
                        • 97

                        #12
                        Originally posted by jurjen_barel
                        Wat denk je dat er nodig is om zonnepanelen te fabriceren?
                        Ze moeten 3 tot 5 jaar werken om de energie balans in evenwicht te brengen. Ze leven minstens 20 jaar, dus de winst voor het mileu is duidelijk.

                        Groet

                        Ludwig
                        We do architectural for a living and theatre for the Art...

                        Comment

                        • SoundOfSilence
                          • Mar 2007
                          • 766

                          #13
                          Originally posted by ludwigvon
                          Ze moeten 3 tot 5 jaar werken om de energie balans in evenwicht te brengen. Ze leven minstens 20 jaar, dus de winst voor het mileu is duidelijk.

                          Groet

                          Ludwig
                          Snap alleen de toepassing nog niet. Kun je met dit wagentje een plein compleet verlichten ofzo?

                          3 tot 5 jaar werken om neutraal te zijn is netjes, maar wel als het nut heeft.

                          Voorbeeld:
                          Ik heb bij conrad een watervalpomp met zonnepaneel gekocht. Die wordt nooit echt Co2 neutraal want als ik hem niet in de aanbieding gezien had, had ik geen waterval in de achtertuin gemaakt en had men dus geen zonnepaneel daarvoor hoeven te maken (met alle mileubelasting van dien)
                          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                          Comment

                          • ludwigvon
                            • Jan 2009
                            • 97

                            #14
                            Originally posted by SoundOfSilence
                            Snap alleen de toepassing nog niet. Kun je met dit wagentje een plein compleet verlichten ofzo?

                            3 tot 5 jaar werken om neutraal te zijn is netjes, maar wel als het nut heeft.

                            Voorbeeld:
                            Ik heb bij conrad een watervalpomp met zonnepaneel gekocht. Die wordt nooit echt Co2 neutraal want als ik hem niet in de aanbieding gezien had, had ik geen waterval in de achtertuin gemaakt en had men dus geen zonnepaneel daarvoor hoeven te maken (met alle mileubelasting van dien)
                            Je kan er het equivalent van 12 tot 36 kW conventioneel licht mee vervangen. Dus dat is op zich al nuttig.

                            Het is ook een studie naar het zo efficient mogelijk benutten van zonnepanelen en batterij technologie. Zonder omvorming naar wisselspanning en dan weer terug naar lage gelijkspanning en de verliezen die daardoor ontstaan. Het is ook een systeempje dat volledig netonafhankelijk werkt. Je kan het dus letterlijk in de middle of nowhere neerzetten.

                            Groet

                            L.
                            We do architectural for a living and theatre for the Art...

                            Comment

                            • laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

                              #15
                              Nou, ik weet niet welke factor je hanteert voor lichopbrengst LED t.o.v. gloeidraad maar ik hou het proefondervindelijk bij een factor 8 voor HELE goede LED's, factor 6 voor de consumer LEDs. Met je 24+48+48 kom ik dus op een 1000 Watt gloeidraad en geen 12000 Watt.
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                              Comment

                              Working...