DMX aansturen via OsX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TellMe
    • Jan 2007
    • 56

    DMX aansturen via OsX

    Goede morgen allemaal!

    Ik heb een MacBook en was benieuwd welke DMX software en dongles ik hiermee kan aansturen.

    Ik weet Chamsys en LCEdit (LanBox) maar zijn dit de enige??

    En nee ik ga geen Windows erop zetten ;-)

    Thanks!
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

    #2
    Originally posted by TellMe
    Goede morgen allemaal!

    Ik heb een MacBook en was benieuwd welke DMX software en dongles ik hiermee kan aansturen.

    Ik weet Chamsys en LCEdit (LanBox) maar zijn dit de enige??

    En nee ik ga geen Windows erop zetten ;-)

    Thanks!
    miniStageConsole
    DMXweb

    Tja en je kunt het natuurlijk met een LANBOX doen. Maar dan moet je die weer gaan kopen.

    Het is volgensmij nog altijd handiger als je het onder windows doet. Of onder Windows met een virtuele machine. Dan draai je gewoon een windows binnen in een programma op je MAC, en dan stuur je zo een USBcontroller aan
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

    Comment

    • Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

      #3
      Originally posted by dj-wojcik
      Het is volgensmij nog altijd handiger als je het onder windows doet. Of onder Windows met een virtuele machine. Dan draai je gewoon een windows binnen in een programma op je MAC, en dan stuur je zo een USBcontroller aan
      vreet wel een hoop resources dus weet niet of dat aan te raden is...
      Hold on a second, relax and listen...

      Comment

      • dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

        #4
        Originally posted by Funmaker
        vreet wel een hoop resources dus weet niet of dat aan te raden is...
        Dat klopt. Ik weet niet welke Macbook gebruikt word. Maar als je de vituele machine niet te veel RAM geeft en een lite versie van windows installeerd, kan dit best wel goed draaien. Nogmaals het is natuurlijk altijd beter wanneer je dit gewoon op de Mac draaiend krijgt.
        Last edited by dj-wojcik; 21-05-09, 20:24.
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          lees eens goed!!!
          En nee ik ga geen Windows erop zetten ;-)
          Dus alle "oplossingen" die het noodzakelijk maken om windows op een mac te plaatsen zijn niet relevant voor het onderwerp!

          Je geeft aan dat chamsys werkt, welke wijze om smx te genereren gebruik je samen met chamsys en hoe bevalt dit?
          Is dat de combi die je aangeeft? Chamsys LCedit (lanbox)?
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

            #6
            Originally posted by moderator
            lees eens goed!!!
            En nee ik ga geen Windows erop zetten
            Dan snap je volgens mij niet wat een virtuele machine is. Met "ik ga er een windows op zetten" begreep ik dat hij geen windows gaat installeren op een Mac. Een virtuele machine is eigenlijk niks anders dan een programma.
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              hele diepe zucht....wanneer je vmware, of heel simpel boot camp draait dan plaats je dus windows op je mac, iets waarvan wordt aangegeven dat dat NIET de bedoeling is, dat er gezocht wordt naar software die draait op osx.
              Graag on topic reacties.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • Peter Vanhove
                • Jun 2002
                • 347

                #8
                Enttec heeft (pas leverbaar) het DMXIS pakket dat zowel op windows als op OSX draait.
                Het pakket stuurt 512 kanalen, gemaakt voor D.J.s en muzikanten (die meestal geen lightjockeys zijn).
                Heel simpel te bedienen, maar toch veel krachtiger dan je zou denken op het eerste zicht.
                Fixtures library, audio sturing, mogelijkheid om aan te sturen met externe faderpaneeltjes evenals VST en AU ondersteuning (je kan je licht dus sturen vanuit eender welk sequencerprogramma), zit er allemaal standaard in.
                De software is gratis te downloaden, DMXIS , verder zijn er foto's, handleiding en zelfs filmpjes te bekijken.
                De eerste 100 pakketjes zijn reeds onderweg naar ons.
                Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                Comment

                • TellMe
                  • Jan 2007
                  • 56

                  #9
                  Tot zover heel erg dank!

                  Chamsys heeft gewoon een Mac OsX verzie die X11 gebruikt.
                  De Enttec Open DMX PRO Dongle eraan en we kunnen Rem-Dimmen! :-)

                  De LanBox heb ik een tijdje gebruikt maar de software en ik konden het niet echt vinden met elkaar.
                  ChamSys staat nu op keuze nummer 1 maar ik was dus benieuwd of ik mijn wereld kon vergroten.

                  Ik heb een Intel MacBook dus ik kan zonder problemen met BootCamp Windows erop draaien.
                  Maar ik heb niet 1000 euro uitgegeven om voor alsnog op Windows te moeten werken... (ben gewoon geen fan ;-))
                  Als ik op Windows zou draaien tja, dan hebben we E:Cue, ChamSys, GrandMa, HogiPC, Avolites Diamond Desktop en nog veeeeeeeel meer!

                  Comment

                  • Peter Vanhove
                    • Jun 2002
                    • 347

                    #10
                    Originally posted by TellMe
                    De Enttec Open DMX PRO Dongle eraan en we kunnen Rem-Dimmen! :-)
                    Let op een Open DMX PRO bestaat niet.
                    Je hebt de Open DMX USB die enkel op windows werkt.
                    En je hebt de DMX USB Pro die op OSX, windows en Linux werkt.
                    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                    Comment

                    • TellMe
                      • Jan 2007
                      • 56

                      #11
                      Originally posted by Peter Vanhove
                      Let op een Open DMX PRO bestaat niet.
                      Je hebt de Open DMX USB die enkel op windows werkt.
                      En je hebt de DMX USB Pro die op OSX, windows en Linux werkt.
                      Excuus die bedoel ik inderdaad!

                      Comment

                      • Big Bang
                        • Apr 2008
                        • 652

                        #12
                        Cuelux werkt ook op een mac.. Cuelux: DMX-512 software for Mac OS X and Windows - Home
                        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                        Comment

                        • Joost1989
                          • Feb 2009
                          • 20

                          #13
                          [FONT=Verdana]ik heb sinds kort een [/FONT][FONT=Verdana]Enttec ODE (Open DMX Ethernet)
                          deze couvert Art-net (over ethernet dus) naar dmx
                          ik stuur hem nu met chamsys op Windows
                          maar dit gaan net zo makkelijk met Mac en Lunix

                          had laatst iemand in het theater op bezoek die met een Macbook en een Enttec
                          [/FONT][FONT=Verdana]DMX USB Pro draaide.

                          [/FONT]

                          Comment

                          • @lex
                            • Jul 2006
                            • 1087

                            #14
                            Waarom is LCbox geen optie? Ik heb er mee gewerkt en ben zeer tevreden gebruiker geweest. Daarnaast Nederlandstalige helpdesk (Fokko!) die bergen geduld heeft en ook nog eens heel geinteresseerd is in tips ter verbetering van de software. Niets dan goeds over CDS AT!!!

                            @lex
                            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

                            Comment

                            • TellMe
                              • Jan 2007
                              • 56

                              #15
                              Originally posted by @lex
                              Waarom is LCbox geen optie? Ik heb er mee gewerkt en ben zeer tevreden gebruiker geweest. Daarnaast Nederlandstalige helpdesk (Fokko!) die bergen geduld heeft en ook nog eens heel geinteresseerd is in tips ter verbetering van de software. Niets dan goeds over CDS AT!!!

                              @lex
                              Ho ho ho!!! (zei de kerstman)

                              Ik heb 2 jaar met de LanBox gewerkt maar het was gewoon niet helemaal mijn manier van werken.
                              Het programma lag mij gewoon niet zo heel erg.
                              En Fokko is inderdaad zeeeeeer goed bezig
                              Hoorde wel dat er een Nieuwe LCEdit uitkomt maar dit was al te laat....

                              Comment

                              Working...