Licht krant met raindrops

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SanderBloem
    • Apr 2009
    • 1

    Licht krant met raindrops

    goeie dag
    ik vroeg mij af of iemand een idee heeft hoe ik een soort lichtkrant kan maken met raindrops.
    de bedoeling is dat mensen een tekst / wens kunnen smsen en dat die tekst om wordt gezet naar ongeveer 1000 raindrops als lichtkrant.
    iedere letter heeft zijn eigen kleur. en de tekst moet omhoog scrollen.

    nou ben ik bezig geweest met een Grand MA om voor elke letter een sequence te maken in een eigen kleur die om hoog scrolt alleen zou ik niet weten hoe ik dat dan gekoppeld krijg aan een sms systeem...

    heb je een idee of suggestie dan hoor ik het graag.

    groet sander bloem
  • jeroenw
    • Dec 2003
    • 216

    #2
    Met veel geld....
    een sms server, of de dienst is erg prijzig. Dit kun je via de kpn ofzo wel aanschaffen, maar of je dat wilt.
    En let op met de resolutie van je letters, 5x7 is leuk als de puntjes dicht bij elkaar staan, maar anders zul je een groter font moeten kiezen.
    waar is het voor?
    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #3
      Originally posted by SanderBloem
      nou ben ik bezig geweest met een Grand MA om voor elke letter een sequence te maken in een eigen kleur die om hoog scrolt alleen zou ik niet weten hoe ik dat dan gekoppeld krijg aan een sms systeem...
      Een sequence kun je koppelen via de dmx of midi-in van je systeem. Er zijn mogelijkheden zat om een computersysteem een dmx-puls te laten verzenden. Probleem zit hem in de combi's. Je plaatsing van letters en combinaties er van kan niet worden berekend vanuit de MA Matrix functie. Wat je kunt overwegen is een video-server, maar ook hierbij loop je tegen dezelfde beperking aan.

      Ergo: vanuit een lichttafel kun je uitsluitend "per letter" gaan werken, nooit met woorden, zinnen of complete sms-jes. Daarnaast wil je bij sms-functies ook nog Emoticons mee kunnen nemen: vergeet dus niet dat een "omzetting" van een standaard (dubbele punt haakje sluiten) een smilie moet worden.

      Dit soort systemen bestaan, maar ik zie absoluut de meerwaarde van de lichtkrant "raindrop" niet, t.o.v. elk ander logisch sms-systeem. Gaat het om het formaat?

      gr AJB
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

        #4
        Originally posted by LJ Gerrit
        Behalve het verzenden van een SMS, t.b.v. triggering van een cue,
        Dus Pharos kan de karakters in een SMS-bericht uitsplitsen en er cues mee triggeren, of eigenlijk, de text in een matrix-patroon (want daar gaat het eigenlijk om) invullen op basis van een SMS-bericht?

        Pharos meldt namelijk alleen dat het mogelijk is (custom) expansion modules aan te vragen voor bijvoorbeeld SMS of GPRS. De designer-help, designer user manual EN alle installatie handleidingen zwijgen namelijk in alle talen over "SMS"..

        kan je ook de SMS service gebruiken om een een technische dienst te alarmeren als er zich een storing optreedt in het systeem.
        Volledig off-topic en voornamelijk verkoop-praat...

        (Als de LPC crasht verzendt'ie helemaal niks meer)

        ------------------------------------


        Interactive Messaging Unlimited - SMS text, Club SMS, DJ SMS and display software from Pangolin - doet uitstekende SMS text filtering en database-storing. Mocht je serieus geinteresseerd zijn in een combinatie van Pangolin SMS met bijvoorbeeld de Canvix DMX matrix-software (waarbij berichten uit de database van Pangolin SMS worden geladen in een realtime text-patroon dat over een matrix van DMX fixtures wordt afgespeeld, geflashed, gescrolled, etcetera) - doe me even een berichtje.
        Last edited by JeroenVDV; 28-04-09, 09:38.
        Creating shows beyond Imagination

        Comment

        • Q-av
          • Nov 2008
          • 86

          #5
          jongens misschien denk ik met een te grote omweg.
          Maar zo'n sms server stuurt uit in een video signaal toch?
          Waarom stouw je dat signaal dan niet je pixxelmapper in, via bijvoorbeeld een arkaos?
          klaar is klara lijkt me.

          Comment

          • JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

            #6
            Originally posted by Q-av
            jongens misschien denk ik met een te grote omweg.
            Maar zo'n sms server stuurt uit in een video signaal toch?
            Waarom stouw je dat signaal dan niet je pixxelmapper in, via bijvoorbeeld een arkaos?
            klaar is klara lijkt me.
            De eerste pixelmapper die low-res matrixen fatsoenlijk kan aansturen vanuit video-signaal moet ik nog tegenkomen (en ik heb er heel wat gezien). Matrix-sturingen - zoals Canvix - zijn specifiek gemaakt voor de wat meer low-res matrixen en doordat ze gebruik maken van intern realtime-generated patronen zoals scrollende text maar ook effecten, ziet het resultaat er ook daadwerkelijk GOED uit - ook op een kleine matrix!
            Creating shows beyond Imagination

            Comment

            Working...