Hog IPC: move <=> position

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    Hog IPC: move <=> position

    beste hoggers, een vraagje over het programmeren van een hog IPC.

    stel ik heb
    * een frontbrug (puur voor het voorbeeld!) met daarin enkele movingheads.
    * 2 posities: 1 op het podium, 1 in de zaal.
    * een beweging: cirkel

    is er nu een mogelijkheid dat ik een positie met een move kan combineren zodat ik als resultaat krijg: een cirkel op het podium OF een cirkel in de zaal (OF een cirkel op positie 3 OF een cirkel op ...)
    ik weet dat ik nu 2 moves kan gaan maken: 1 in de zaal en 1 op het podium maar dit is totaal niet transparant geprogrammeerd/handig.

    ik hoop dat jullie begrijpen waar ik heen wil... dus gewoon hoeveel posities ik ook bijmaak, ik altijd die cirkel rond een bepaalde positie kan laten bewegen en kan afwisselen tussen posities terwijl de cirkel door blijft draaien.

    is dit mogelijk? alvast bedankt voor jullie tijd!
    Greetz
    Last edited by DJ_matthias; 19-04-09, 20:17.
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!
  • JeroentjE
    • Oct 2000
    • 197

    #2
    Dat kan,

    sla die cirkel op als effect (Use E), start een positie (Use P) en start de cirkel.
    Wel eerst een positie starten en dan beweging anders stopt ie (logisch ook).

    Gr
    Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
    Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
    Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

    Comment

    • JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

      #3
      Klinkt niet als wat de OP wil. OP wil zo te horen (bijvoorbeeld) een cuelist met een aantal posities en een andere cuelist met (een aantal, of 1) shape. Die dan combineren tijdens playback.

      Kan voor zover ik weet niet.
      Creating shows beyond Imagination

      Comment

      • DJ_matthias
        • Jun 2005
        • 620

        #4
        Originally posted by JeroenVDV
        Klinkt niet als wat de OP wil. OP wil zo te horen (bijvoorbeeld) een cuelist met een aantal posities en een andere cuelist met (een aantal, of 1) shape. Die dan combineren tijdens playback.

        Kan voor zover ik weet niet.
        idd dit is waar ik heen wil...
        bij het eerste antwoord maak ik een override van de huidig lopende cue's en zal ik elke keer clear/restore moeten drukken voor ik verder kan gaan.

        ik wil dus "on the fly" posities met moves kunnen combineren om zo mijn moves op verschillende plaatsen te krijgen.
        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

        Comment

        • dubaifrank
          • Sep 2008
          • 35

          #5
          Dat gaat wel je maakt in 1 cuelist je posities de andere de effecten en in je options fink je "pile at effects" aan en je zult zien dat waneer je van de ene naar de andere positie gaat de spot het effect mee mergded
          Frank Schotman
          AED Distribution

          ***without Lights it just Radio***

          Comment

          • JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

            #6
            Originally posted by dubaifrank
            Dat gaat wel je maakt in 1 cuelist je posities de andere de effecten en in je options fink je "pile at effects" aan en je zult zien dat waneer je van de ene naar de andere positie gaat de spot het effect mee mergded
            Hog2 of 3?
            Creating shows beyond Imagination

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #7
              Programmeer technisch moet je het als volgt omschrijven:

              Je wilt een effect zonder base (basis). Deze moet ingevuld worden door de meet recente positie (LTP). Wat je dus programmeert is wel de "sinus" (of andere vorm) maar geen vertrekpunt.

              Dit kan op de Hog3 zoals Frank beschrijft. Volgens mij zit op de Hog2 geen "pile at effects" maar kun je een "no base" meegeven. Just from the head: hog2 is een tijdje geleden
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

                #8
                Originally posted by AJB
                Je wilt een effect zonder base (basis). Deze moet ingevuld worden door de meet recente positie (LTP). Wat je dus programmeert is wel de "sinus" (of andere vorm) maar geen vertrekpunt.
                Zodra je op Hog2 een cue met alleen effect (geen "vertrekpunt") start, en vervolgens een cue met een vertrekpunt start stopt het effect. Start je dan het effect opnieuw en tik je de cue met vertrekpunt door naar de volgende cue met andere positie stopt effect weer.

                "No Base" zou ik moeten nazoeken. "Pile at effects" op Hog3 is een goede, die onthoud ik!
                Creating shows beyond Imagination

                Comment

                • dubaifrank
                  • Sep 2008
                  • 35

                  #9
                  Originally posted by JeroenVDV
                  Zodra je op Hog2 een cue met alleen effect (geen "vertrekpunt") start, en vervolgens een cue met een vertrekpunt start stopt het effect. Start je dan het effect opnieuw en tik je de cue met vertrekpunt door naar de volgende cue met andere positie stopt effect weer.

                  "No Base" zou ik moeten nazoeken. "Pile at effects" op Hog3 is een goede, die onthoud ik!
                  Klopt AJB het verschil tussen de NO BASE en PILE AT EFFECTS is dat de NO BASE hij naar de positie toe springt en PILE AT EFFECTS hij er naar toe merged
                  Frank Schotman
                  AED Distribution

                  ***without Lights it just Radio***

                  Comment

                  • dubaifrank
                    • Sep 2008
                    • 35

                    #10
                    Originally posted by JeroenVDV
                    Zodra je op Hog2 een cue met alleen effect (geen "vertrekpunt") start, en vervolgens een cue met een vertrekpunt start stopt het effect. Start je dan het effect opnieuw en tik je de cue met vertrekpunt door naar de volgende cue met andere positie stopt effect weer.

                    "No Base" zou ik moeten nazoeken. "Pile at effects" op Hog3 is een goede, die onthoud ik!
                    Jeroen je kan ook proberen met priority's te stoeien werkt ook altyd goed

                    groetjes uit Dubai maar weer
                    Frank Schotman
                    AED Distribution

                    ***without Lights it just Radio***

                    Comment

                    • RRRRik
                      • Aug 2006
                      • 27

                      #11
                      Hog IPC: move &lt;=&gt; position

                      Zorg dat je Q's maakt met enkel effect-engine informatie.

                      Knock-out (hog mensen weten wat ik bedoel) pan/tilt informatie en sla enkel de effect-engine waardes op in je Q's of Effect-pallettes.

                      Daarna maakt het niet uit in welke positie je staat, de effects-engine berekent de waardes bovenop de waarde in je positie-parameters..


                      At your service....


                      Rik
                      Petite Fromage Home
                      rik@petite-fromage.com

                      gray is stable...but blue will get you quicker to the hotelbar!!

                      Comment

                      • JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

                        #12
                        Maar - misschien zit ik er naast - bij Hog2 is een pan/tilt effect deel van het pan/tilt-attribute, dus heeft knockout pan/tilt als resultaat dat er ook geen effect meer is?


                        (Hog2:
                        Pan: 0% + Sin
                        Tilt: 0% + Cos
                        )
                        Creating shows beyond Imagination

                        Comment

                        Working...