showtec explorer 250 pro mkII error met shutter

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic_gobin91
    • Sep 2008
    • 4

    showtec explorer 250 pro mkII error met shutter

    Zoals de titel al luidt heb ik problemen met de shutter van mijn showtec explorer 250 pro mkII.
    Te vermelden is dat deze niet nieuw is, maar tweedehands van een 30day return-actie.

    De head werkt perfect op alle kanalen, behalve de twee laatste voor shutter-dimmer doen niet zoals gewenst.
    Soms werkt de shutter wel, vooral bij in-uittrekken DMXkabel of beter contact maken aan de head.

    Bij de test functie-random(dus zonder DMX) werkt de head perfect maar wanneer ik deze met DMX aanstuur werkt de shutter niet zoals zou moeten;
    hij gaat dan oncontroleerbaar open of dicht en maakt soms een vreemd geluid(dit is niet bij de testfunctie-random).

    Ik stuur deze aan met de scanmaster van JBSystems, deze heeft tot 16 kanalen, dus daar licht het probleem niet denk ik. Of toch? Ik gebruik ook geen sluitende weerstand in mijn DMX keten met nog 2 scanners is dit de reden?

    Wat zou een oorzaak kunnen zijn of is de shutter gewoon stuk?(dit geloof ik niet, want hij werkt perfect in de testfunctie-random..)

    bedankt
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

    #2
    Naar mijn idee zou een Terminator (weerstandje) inderdaad wel eens kunnen helpen
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

    Comment

    • NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

      #3
      Terminator mag niks uitmaken op kleine afstanden, dit gebruik je normaal bij lange lijnen. Maar jou probleem gebeurt dus zo snel je de kop op DMX aansluit? En de rest werkt zonder problemen?




      Originally posted by frederic_gobin91
      Zoals de titel al luidt heb ik problemen met de shutter van mijn showtec explorer 250 pro mkII.
      Te vermelden is dat deze niet nieuw is, maar tweedehands van een 30day return-actie.

      De head werkt perfect op alle kanalen, behalve de twee laatste voor shutter-dimmer doen niet zoals gewenst.
      Soms werkt de shutter wel, vooral bij in-uittrekken DMXkabel of beter contact maken aan de head.

      Bij de test functie-random(dus zonder DMX) werkt de head perfect maar wanneer ik deze met DMX aanstuur werkt de shutter niet zoals zou moeten;
      hij gaat dan oncontroleerbaar open of dicht en maakt soms een vreemd geluid(dit is niet bij de testfunctie-random).

      Ik stuur deze aan met de scanmaster van JBSystems, deze heeft tot 16 kanalen, dus daar licht het probleem niet denk ik. Of toch? Ik gebruik ook geen sluitende weerstand in mijn DMX keten met nog 2 scanners is dit de reden?

      Wat zou een oorzaak kunnen zijn of is de shutter gewoon stuk?(dit geloof ik niet, want hij werkt perfect in de testfunctie-random..)

      bedankt

      Comment

      • tijn
        • Oct 2003
        • 184

        #4
        Heb je wel de juiste modus ingesteld? De MKII versie staat niet perse in 16 kanaals modus. Er is ook een 13 kanaals modus waarbij je shutter/dimmer op kanaal 12 en 13 zitten.
        Last edited by tijn; 24-04-09, 15:13.

        Comment

        • partydrivein
          • Jul 2008
          • 389

          #5
          Een terminator kan wel degelijk helpen, als hij een beetje morrelt aan de plug werkt hij soms wel zegt hij.

          Ik heb dat ook met mijn scan en als ik daar gewoon een terminator achtergooi doet hij het wel naar voldoening.

          Het blijft wel showtec he
          deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

          Comment

          • NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

            #6
            werk dagelijks met dmx en nooit met een terminator, heb hem ook nooit nodig gehad, maar zal wel aan mij liggen, en wat bedoel je met ; het blijft wel showtec.......


            Originally posted by partydrivein
            Een terminator kan wel degelijk helpen, als hij een beetje morrelt aan de plug werkt hij soms wel zegt hij.

            Ik heb dat ook met mijn scan en als ik daar gewoon een terminator achtergooi doet hij het wel naar voldoening.

            Het blijft wel showtec he

            Comment

            • partydrivein
              • Jul 2008
              • 389

              #7
              Dat showtec wel eens kuren wil hebben, soms heb je een lamp en daar heb je nooit problemen mee en soms heb je een ding wat continu kapot is...

              En ik knipper ook dagelijks met mijn lampjes maar of dat nou zo goed is...
              deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

              Comment

              • jesperspier
                • Aug 2005
                • 5

                #8
                Welkom in de wondere wereld van showtec en dmx
                Buiten het feit dat de explorer 250 pro mkII nou niet het beste showtec product is is het wel vage klacht.

                Ik heb al heel wat dmx problemen moeten oplossen en dit klinkt als een dmx-timing probleem:

                Normaal gesproken zal de usitt dmx512 worden toegepast. Dit is het originele dmx protocol uit 1986. Echter willen niet alle chinezen betalen voor het protocol en ontwikkelen ze dit zelf. Dit werkt in de meeste gevallen gewoon, alleen komt het soms voor dat een spot door de dmx snelheid net even anders het signaal uitleest en zo errors krijgt in zijn laatste kanalen.

                Om dit te testen kan je het beste een andere dmx licht-tafel er op aansluiten. Ander merk is andere dmx snelheid en werkt vaak wel...
                Zo heb ik jaren het probleem gehad dat onze IES dimmers niet reageerde op een showtec tafeltje. Wel netjes een dmx present lampje, maar werken ho maar. Op alle andere tafels (ook andere van showtec) werkte de dimmers perfect!

                Succes ermee!

                Comment

                • NiTRO
                  • Sep 2002
                  • 677

                  #9
                  Even correctie, de Showtec Explorer is een van de best verkochte koppen van de afgelopen jaren en heeft niet meer uitval of problemen dan een Martin, Robe of ander merk dat koppen verkoopt.

                  Als het een dmx timing probleem is dan zal de kop helemaal niet reageren op de dmx commando's.

                  trouwens tegenwoordig werken we met DMX-512/1990 niet 1986.....

                  En hoezo betalen voor een protocol, wat een kolder!

                  Er zijn inderdaad wel timing problemen bekend, maar zoals al eerder gezegd, bij een echt timing probleem zal de fixture helemaal niet reageren

                  groet.
                  erc




                  Originally posted by jesperspier
                  Welkom in de wondere wereld van showtec en dmx
                  Buiten het feit dat de explorer 250 pro mkII nou niet het beste showtec product is is het wel vage klacht.

                  Ik heb al heel wat dmx problemen moeten oplossen en dit klinkt als een dmx-timing probleem:

                  Normaal gesproken zal de usitt dmx512 worden toegepast. Dit is het originele dmx protocol uit 1986. Echter willen niet alle chinezen betalen voor het protocol en ontwikkelen ze dit zelf. Dit werkt in de meeste gevallen gewoon, alleen komt het soms voor dat een spot door de dmx snelheid net even anders het signaal uitleest en zo errors krijgt in zijn laatste kanalen.

                  Om dit te testen kan je het beste een andere dmx licht-tafel er op aansluiten. Ander merk is andere dmx snelheid en werkt vaak wel...
                  Zo heb ik jaren het probleem gehad dat onze IES dimmers niet reageerde op een showtec tafeltje. Wel netjes een dmx present lampje, maar werken ho maar. Op alle andere tafels (ook andere van showtec) werkte de dimmers perfect!

                  Succes ermee!

                  Comment

                  • laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

                    #10
                    bij een echt timing probleem zal de fixture helemaal niet reageren
                    toch wel. Ik heb zo ook een prototype van een mh. Deze werkt bv. niet samen met goedkope DMX bakjes voor USB (doet dan heel raar). Doet het wel goed op de meeste echte tafels of de Enttec PRO (maar weer niet met de goedkope Enttec boer hiervan).
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                    Comment

                    • Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

                      #11
                      Originally posted by NiTRO
                      Even correctie, de Showtec Explorer is een van de best verkochte koppen van de afgelopen jaren en heeft niet meer uitval of problemen dan een Martin, Robe of ander merk dat koppen verkoopt.
                      Het is een leuk kopje, als je van een lomp, zwaar geval houdt dat veel herrie maakt en traag is. En nee, dat is niet omdat er Showtec op staat maar omdat ik met het ding gewerkt heb, samen met een viertal Martin en Robe kopjes. En die laatste waren beduidend sneller, soepeler en stiller.

                      Verder ben ik het met iedereen eens dat dit geen onderwerp moet worden om ShowTec te bashen.

                      En hoezo betalen voor een protocol, wat een kolder!
                      Kolder? Voor de NEN en ISO standaarden mag je ook geld neerleggen voor een afdruk of PDF'je, dus zo gek vind ik dat niet.
                      First make it work, then make it look pretty!

                      Comment

                      • JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

                        #12
                        Originally posted by NiTRO
                        Even correctie, de Showtec Explorer is een van de best verkochte koppen van de afgelopen jaren en heeft niet meer uitval of problemen dan een Martin, Robe of ander merk dat koppen verkoopt.
                        Een van JULLIE (als ik het goed heb zat jij verbonden met / @ Highlite?) best verkochte koppen, niet een van de best verkochte koppen op de gehele markt!

                        Zou wat worden..

                        Als het een dmx timing probleem is dan zal de kop helemaal niet reageren op de dmx commando's.
                        Da's pas kolder! Bij een timingsprobleem kunnen prima frames verloren gaan en andere aankomen!

                        Zelf overigens niets dan ellende met Explorer spotjes meegemaakt.
                        Creating shows beyond Imagination

                        Comment

                        Working...