Defecte JB Stealth laser

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cowbeast
    • Jul 2004
    • 109

    Defecte JB Stealth laser

    Hi all,

    Ik heb een stealth laser binnen gekregen die moet nagekeken worden. Nu ik heb mij er al even mee bezig gehouden. Maar ik krijg er jammer genoeg wijnig of geen beweging in. Zowel op master als slave mode negeert hij elk bevel.
    Bij mijn weten initialesen de stappenmotoren bij het aanschakelen, dit doen ze nu al niet er is gewoon één stilstaand laserpuntje te zien. Verder doet het toestel niks, zelfs niet in audio mode.
    Op één of andere manier faalt de microcontroller, ik kan alleen niet vinden waarom. Iemand familiair met dit probleem?

  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

    #2
    sounds like a case voor de verkoper/importeur/...
    Hold on a second, relax and listen...

    Comment

    • cowbeast
      • Jul 2004
      • 109

      #3
      Toestel is al een tijd buiten garantie dus als zij er iets gaan aan doen, duurt het super lang en kost het bakken vol geld.
      Ik heb intussen nog wat metingen verricht en ik ben er nu achter gekomen dat de thermische beveiliging van de transformator defect is. Dus de transfo is voor de vuilbak.
      Heeft iemand een idee waar ik zo'n transformator zou kunnen vinden. Het is namelijk één van 10.8 V (wat ik een bizare waarde vindt) en 20VA.

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Beglec, de officiële invoerder is geen afzetter als het op herstellingen aankomt.
        Dus ofwel doe je hem via de winkel naar Beglec ofwel bestel je via de winkel een nieuwe trafo: ook daar is Beglec niet overdreven duur in.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • cowbeast
          • Jul 2004
          • 109

          #5
          Welja, ik heb gisteren al naar beglec gemaild om het probleem te melden. Maar aangezien die stealth laser al een behoorlijk oud model is betwijfel ik dat ze de onderdelen nog verkopen.

          Comment

          Working...