Lichttafel school

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martijnproducties
    • Jan 2009
    • 2

    Lichttafel school

    dag allemaal

    Ik heb een vraagje. Ik heb van mijn school de opdracht gekregen om eens te gaan zoeken naar een nieuw lichtpaneel omdat deze er vorige productie tijdens de premiere mee opgehouden is. Dit was een zero 88 xls paneel. We zijn eigenlijk op zoek naar hetzelfde alleen dan met de mogelijkheid om in de toekomst wat moving heads en scanners erop te laten draaien. Er is echter 1 nadeel. Het paneel wordt ook gebruikt door mensen die alleen de aan knop weten te vinden en er dus geen kennis van hebben. Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

    Groeten Martijn
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

    #2
    Bel Lightco even over de ETC Smartfade. Dat zou voor jullie een hele goede en betaalbare optie zijn.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

    Comment

    • Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

      #3
      Niet alleen de Smartfade serie van ETC zou ik overwegen, ook de Jester serie van zero 88 is erg leuk.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

      Comment

      • Stage-Q
        • Sep 2007
        • 389

        #4
        als jullie op zoek zijn naar hetzelfde merk...

        waarom dan geen Fatfrog ofzo van Zero 88...


        dat had ik 4 jaar geleden tijdens mijn studie ook op school.
        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

        Comment

        • Dave
          • Jan 2001
          • 757

          #5
          Tja, mensen die alleen de aan/uit knop kennen en moving-light is een lastige combinatie. De XLS is een vrij eenvoudige tafel, in de zelfde lijn zou een Jester of een MA 12/2 passen.
          Een fat-frog is best een leuke console voor theaterachtige dingen met een paar koppen, maar voor een leek niet even snel te overzien en waarschijnlijk overkill. (Bovendien is de fat-frog en zijn broertjes discontinued, de opvolgers zijn de nieuwe Leap Frog en de Frog 2, ECHT overkill)
          Mooie middenmoot misschien: Een Jester ML. Zero 88 Lighting. Lighting Control Systems for Entertainment, Stage, Film, Television, Theatre, Schools and Drama Ik ken dit type zelf niet, maar aangezien er staat: "The Jester ML24 & ML48 also offer direct control of 24 or 48 dimmer channels" heb je in ieder geval voor je conventionel gewoon faders net zoals op je XLS.
          U x I = Boem.

          Comment

          • marciano
            • Feb 2006
            • 164

            #6
            Ik zou ook zeker de Jands event 408 overwegen. Hier heb je gewoon nog je faders voor convencioneel en een movinghead gedeelte voor in de toekomst. nadeel is wel hij is duurder dan de boven staande suggesties

            Comment

            • R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

              #7
              ken de Smartfade niet maar ben fanatiek zero88 frog gebruiker (leap48 en mambo) en de service en ondersteuning vanuit de fabrikant is echt geweldig. het forum heeft een "how do i" hoekje, en binnen 8 uur na een vraag heb je altijd wel antwoord.

              tafels zijn lekker ruim opgezet en ook aardig hufterproof voor het geld. persoonlijk vind ik het nog steeds onbegrijpelijk dat ze de 1e generatie frogs hebben gestopt, want een Leap is idd overkill.

              als je echt een tafel zoekt denk ik dat de Zero88 JesterML en ETC Smartfade de opties zijn om te bekijken.

              Comment

              • martijnproducties
                • Jan 2009
                • 2

                #8
                Dag allemaal!

                Alvast erg bedankt voor de nuttige reacties! Ik weet nu tenminste waar ik naar moet kijken! Ik kreeg van een collega op mijn werk de tip om eens te kijken naar de volgende lichttafel: SGM STUDIO 24 heeft iemand hier ervaring mee of weten jullie er iets van?

                Groet Martijn

                Comment

                • R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

                  #9
                  Tafel is een stuk omslachtiger om mee te werken. zeker geen theatermogelijkheden en (in mijn ogen) ook wat minder degelijk gebouwd dan zero88 tafels. manier van programeren is niet weggelegd voor beginners die "even snel" een voorstelling ofzo in elkaar moeten zetten.

                  tafel kom je veel tegen omdat het 10 jaar geleden de enige betaalbare optie was wanneer je geen pearl of scancommander ofzo wilde. In mijn ogen niet helemaal meer van deze tijd als je er een nieuw wil aanschaffen.

                  Comment

                  • AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

                    #10
                    SGM bouwt geen tafels die geschikt zijn voor professionele(re) producties. Niet gebruiksvriendelijk en de hardware is erg twijfelachtig.

                    Zero88 doet dit al stukken beter: de laatste jaar enorm gegroeid, Rolight doet de demo's. Absoluut checken dus.

                    Persoonlijk blijf ik er bij dat de ETC (een van de grootste lichttafelfabrikanten ter wereld) toch wel hoge ogen scoort met de Smartfade. Klein, simpel, krachtig en overzichtelijk. Die kun je bekijken bij Lightco.

                    Jands zou ik niet doen, SGM ook niet, en alle merken daaronder absoluut zeker weten van niet.

                    Suc7
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

                    Comment

                    • Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

                      #11
                      Originally posted by AJB
                      SGM bouwt geen tafels die geschikt zijn voor professionele(re) producties. Niet gebruiksvriendelijk en de hardware is erg twijfelachtig.
                      Moah, de pilot & studioserie niet inderdaad, de regia serie gaat al een stuk beter, maar is qua budget niet aan de orde hier. De studio serie is eigenlijk al weer achterhaald en al helemaal niet geschikt voor theater.

                      Ik zou eens de Jester ML en de Smartfade ML naast elkaar zetten. Ik heb het gevoel dat de Jester wat meer tegen jullie huidige tafel aanhangt (normale fader banken; zelfde merk) wat een leuke plus zou kunnen zijn voor de Jester.
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                      Comment

                      • DJ-Jan
                        • Jun 2008
                        • 327

                        #12
                        Je hebt voor iedere tafel ook wel een beetje kennis nodig.

                        Ik zou inderdaad gewoon demo's aanvragen van de tafels en iemand meenemen die alleen de aan/uit knop kan vinden zodat je ook kan zien welke tafels al gelijk het makkelijkst bedienen
                        Event-Light

                        Comment

                        • R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

                          #13
                          Dat een zero niet in een dag te leren is deel ik net zo min. tijd geleden een medeforumgebruiker hier voor het eerst achter een mambofrog gezet en die was binnen een half uur vertrokken met proggen.
                          aangezien de denkwijze achter een jester ml is zal dit niet anders zijn bij die tafel.
                          Last edited by moderator; 15-01-09, 07:11. Reason: door off topics hierboven ff aangepast

                          Comment

                          • moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

                            #14
                            Beste forumdeelnemers,

                            De vraag wordt gesteld over advies voor een lichtcomputer.
                            Een ieder is van harte uitgenodigd om zijn ervaringen en bevindingen te plaatsen.
                            Graag onderbouwd met argumenten, dat motiveert een keuze en advies.

                            Het is expliciet niet de bedoeling om een tweede discussie in dit onderwerp te laten lopen bijvoorbeeld over de validiteit van een mening van een deelnemer.

                            Mogen AJB en Marciano in het bijzonder even rekening mee houden bij hun volgende berichten

                            On topic toevoefing: De wens om in de toekomst ook intelligent licht aan te kunnen sturen via dezelfde lichtcomputer maakt de keuze erg uitgebreid!
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                            Comment

                            • marciano
                              • Feb 2006
                              • 164

                              #15
                              Zal er op letten moderator.

                              Maar omdat een aantal van mijn ideën zijn weg gehaald zal ik het nog een keer neerzetten.

                              - Jands event 408
                              voordeel je lose faders voor convencioneel en simpel movinglight gedeelte
                              nadeel is dat het niet de nieuwste tafel is en duurder dan Zero en ETC
                              Jands Event 408 Link


                              - Strand Palette II (nieuwe hardware)
                              voordeel: losse faders convencioneel plus sterk movinghead gedeelte (met de nieuwe software). Kan genoeg uitbreiden en grote support van strand.
                              Nadeel: Prijs is hoger
                              Strand Lighting Palette Link

                              ook nog het bekijken waard (zou niet mijn voorkeur zijn)
                              JB Lighting Licon CX

                              Wat wij in het begin deden op mijn oude middelbare school was dat wij hadden een showmaster 48, Strand 200 serie voor convencioneel licht. En daslight voor de schoolfeesten niet ideaal maar wel simpel en toen wij echt movingheads hebben aangeschaft hebben wij een movinghead tafel gekocht. maar de docenten gebruiken nog steeds de showmaster, strand 200 serie tafel waarom is voor hun heel begrijpbaar.

                              Maar ik denk dat toch wel de beste tip is die ik je kan mee geven ga de tafels bekijken bij de importeurs
                              Last edited by marciano; 15-01-09, 12:14.

                              Comment

                              Working...