enttec dongle icm hog 3/ GMA on pc

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mvdmeulen
    • Aug 2007
    • 137

    enttec dongle icm hog 3/ GMA on pc

    goedemiddag allen

    ik heb hier op het forum eens een beetje rondgekeken in topics over de entect usb-dmx dongle pro
    alleen ik heb een vraag waar nog geen antwoord op te vinden is
    namelijk:
    is het mogelijk om met die enttec dmx dongle ook gebruik te maken van 1 universe op bijvoorbeeld GMA on pc of HOG3pc en zo je lampjes en effecten aan te sturen

    alvast bedankt voor jullie antwoord

    mvg
    mark
    Met vriendelijke groet,
    Mark van der Meulen
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

    #2
    Voor hog3PC en hog2PC heb ik het antwoord voor je: NEEN, enkel de flyingpig widget wordt ondersteunt.

    Voor GMAonPC... geen idee
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

    Comment

    • mvdmeulen
      • Aug 2007
      • 137

      #3
      oke bedankt
      zijn er collega's die hier wel wat over kunnen vertellen of wordt het gewoon uitvinden wat eigenlijk ook wel leuk is
      groet

      mark
      Met vriendelijke groet,
      Mark van der Meulen

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Op de site van Enttec staan de programma's vermeld welke werken met de enttec dongles.
        Hoe makkelijk kan het zijn....
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

          #5
          Nee, zover ik weet werkt GMAonPC ook alleen maar met een GMA... Het zou anders wel heel makkelijk zijn om de luxe te hebben van een tafel van enkele duizenden euro's
          Licht is altijd zwaar.

          Comment

          • mvdmeulen
            • Aug 2007
            • 137

            #6
            oke bedankt
            ik heb de dongle wel besteld omdat ik er achtergekomen ben dat chamssys toch ook wel fijn werkt

            iedereen bedankt

            groet
            mark
            Met vriendelijke groet,
            Mark van der Meulen

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #7
              MA Lighting heeft voor de kleine budgetten de 2Port Node uitgevonden.

              Voor de rest denk ik dat het "dubbeltje eerste rang" hier een beetje van toepassing is...
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • Q-av
                • Nov 2008
                • 86

                #8
                Originally posted by AJB
                Voor de rest denk ik dat het "dubbeltje eerste rang" hier een beetje van toepassing is...
                Denk juist dat het wel een slimme zou zijn, wanneer ze een gestripte versie op internet gooien voor dit soort gebruikers.

                Je maakt namelijk meer mensen wegwijs met de interface die draait op de dikke tafel die je probeert te verkopen.

                En bijna elke drive-in boer heeft wel eens een grotere gig waarbij de laptop niet meer toereikend is.
                Wat zal deze dan huren??? een onbekende lichttafel of de lichttafel die exact hetzelfde werkt als de laptop maar dan met meer optie's???

                Comment

                • AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

                  #9
                  De uitgeklede versie heet dus nogmaals "2 Port Node"

                  Grote merken van serieuze lichttafels zullen zich geen seconde interesseren in de drive-in-show markt, dus ik verwacht geen enkele zorgen in die branche... Je kunt gratis oefenen: dus wel degelijk bekend worden met de materie.

                  Mensen die het "dubbeltje eerste rang" principe hanteren willen echter niet oefenen: die willen de show ook daadwerkelijk draaien met een dongeltje en een houtje-touwtje systeem. DAT willen de topfabrikanten natuurlijk niet ondersteunen, omdat het simpelweg getuigt van puur amateurisme.

                  gegroet,
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    Originally posted by Q-av
                    Denk juist dat het wel een slimme zou zijn, wanneer ze een gestripte versie op internet gooien voor dit soort gebruikers.

                    Je maakt namelijk meer mensen wegwijs met de interface die draait op de dikke tafel die je probeert te verkopen.

                    En bijna elke drive-in boer heeft wel eens een grotere gig waarbij de laptop niet meer toereikend is.
                    Wat zal deze dan huren??? een onbekende lichttafel of de lichttafel die exact hetzelfde werkt als de laptop maar dan met meer optie's???
                    En die oplossing is er dus:
                    voor de hog: hog3PC of hog2PC met een widget
                    voor GMA: 2 port node
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

                      #11
                      Als je geen budget hebt voor een 2portnode, zal je ook geen budget hebben om een Fullsize te hanteren, ookal huur je deze dan in..

                      Oplossingen geeft axs al aan, GrandMAonPC: 2 port node, HOG3PC: widged.

                      Je kan volgens mij wel met goedkopere ethernetnodes (Showtec, Enttec) als second aan je GrandMAonPC hebben, echter je moet dan wel eerst een 2portnode hebben aangesloten...

                      Is theorie, moet nog worden getest..
                      MEEO Audio Licht Rigging,
                      Mark van der Werff
                      Groningen

                      Comment

                      • mvdmeulen
                        • Aug 2007
                        • 137

                        #12
                        ik zie het wel ik ga nu eerst eens aan de slag om die enttec dongle aan de praat te zwengelen
                        en hem vervolgens in de praktijk te testen

                        het gaat er mij om dat ik op lokatie even snel wat lampjes aan de praat kan krijgen (zonder tafel dus) en of ik dat met hog, ma of voor mijn part sun/sweetlight doe maakt me niet uit maar ik was alleen benieuwd of dit op deze manier zou gaan werken NEE DUS

                        bedankt voor jullie hulp


                        mark
                        Last edited by mvdmeulen; 05-01-09, 14:12.
                        Met vriendelijke groet,
                        Mark van der Meulen

                        Comment

                        • AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

                          #13
                          Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                          Je kan volgens mij wel met goedkopere ethernetnodes (Showtec, Enttec) als second aan je GrandMAonPC hebben, echter je moet dan wel eerst een 2portnode hebben aangesloten...
                          Ga er maar vanuit dat dit niet werkt. De 2Port Node wordt m.b.v. MA-NET (en straks MA2-NET) in het netwerk gehangen. De kans dat een Enttec dongle hiermee werkt is minimaal.

                          Het principe van de MA-consoles is dat je in een netwerk omgeving slechts output gebruikt die uit een NSP/NPU(2-series) komt. De 2Port Node werkt ook volgens die techniek en zal meer doen dan uitsluitend computertaal omzetten in DMX. Tevens heb je op de 2Port Node de mogelijkheid om een dmx-in te gebruiken, iets dat met een enttec hoogstwaarschijnlijk niet werkend te krijgen is.

                          Da's even snel mijn eerste indruk, op basis van MA-filosofie.
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

                          Comment

                          • MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

                            #14
                            Echter kun je de 2portnode ook in Artnet modus zetten, en dan zou het in theorie moeten werken met onPC (als je deze artnet laat uitsturen).

                            Maargoed, hou het maar gewoon bij 2portnodes
                            MEEO Audio Licht Rigging,
                            Mark van der Werff
                            Groningen

                            Comment

                            • Svartrose
                              • Apr 2008
                              • 229

                              #15
                              Wat wel werkt is dmx-in met een art-net module van Enttec. dmx-out weet ik niet, lijkt me onwaarschijnlijk. Heb helaas niks dat dmx vreet, anders kon ik het testen...

                              Comment

                              Working...