Lichttafel gezocht - Theater en evenementen!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TellMe
    • Jan 2007
    • 56

    Lichttafel gezocht - Theater en evenementen!

    Beste mede forummers!

    Er zijn heel erg veel topics op het moment over lichttafels en ik zie door de faders het bos niet meer!
    Ik ben opzoek naar een lichttafel die mij kan voorzien van theater licht maar ook zijn mannetje kan staan bij evenementen!

    Een GrandMA is zeker niet binnen mijn budget dus heb naar de GrandMa PC gekeken!
    Ziet er erg leuk uit zeker met een faderwing van Enttec maar de programmer wing kan er niet op en dat zou ik wel erg prettig vinden!

    Ik lees ook erg veel over Chamsys tegenwoordig!
    Wat mogen die wings kosten en wat zijn jullie ervaringen ermee?

    het budget licht rond de 5000 dus een Strand tafel licht aardig in het budget!

    Wie kan me helpen met m'n zoektocht naar een tafel die goed bij me past?1?!

    Alvast heel erg bedankt!

    Groeten, TellMe!
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

    #2
    Volgens mij loopt er nu een recent topic over een tafel die jij zoekt...
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

    Comment

    • TellMe
      • Jan 2007
      • 56

      #3
      Ja klopt!

      Maar het is meer mensen afkraken op hun budget dan dat er echt suggesties worden gegeven;-)
      en dat budget is 2000 dat van mij rond de 5000;-)

      Comment

      • Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

        #4
        Avolite? eventueel 2de hands maar nu weet ik niet waar je meestal mee werkt zijn dit 4 pc'tjes en wat parren of gaat dit naar bergje conventioneel met nog een bergje intelligent

        altijd handig om te weten...
        maar theater en evenementen zeg ik avolite aangezien ik op beide vlakken (theater en avolite) hier een goede ervaring mee heb!
        Hold on a second, relax and listen...

        Comment

        • stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

          #5
          Originally posted by TellMe
          Beste mede forummers!
          Ik lees ook erg veel over Chamsys tegenwoordig!
          Wat mogen die wings kosten en wat zijn jullie ervaringen ermee?
          Prijzen die ik in een prijslijst uit 2007 gevonden heb:
          mini PC wing: € 850
          PC wing: € 1755
          maxi PC wing: € 3664

          prijzen zijn exclusief BTW.
          exit night into LIGHT

          Comment

          • TellMe
            • Jan 2007
            • 56

            #6
            Originally posted by Funmaker
            Avolite? eventueel 2de hands maar nu weet ik niet waar je meestal mee werkt zijn dit 4 pc'tjes en wat parren of gaat dit naar bergje conventioneel met nog een bergje intelligent

            altijd handig om te weten...
            maar theater en evenementen zeg ik avolite aangezien ik op beide vlakken (theater en avolite) hier een goede ervaring mee heb!
            Ja een pearl heeft mijn gedachte ook al gekruist!
            Zou je meer over je ervaringen in het theater kunnen vertellen??? Dat zou mij echt heel veel helpen!

            Ik heb het dus over theatervoorstellingen met rond de 80 kringen en intelligent licht is steeds meer in opkomst en heb er op t moment 10 movingheads bij!

            De Avo Pearl 2008 leek mij een mooi geschikt model maar ik twijfelde heel erg of ik hier mee in het theater kan werken!
            Kun je ook softpatchen?
            Dat is echt een pré als ik ga touren!

            Dank voor je reactie!

            Comment

            • TellMe
              • Jan 2007
              • 56

              #7
              Originally posted by stekelvarke
              Prijzen die ik in een prijslijst uit 2007 gevonden heb:
              mini PC wing: € 850
              PC wing: € 1755
              maxi PC wing: € 3664

              prijzen zijn exclusief BTW.
              Hmmzz dat is heel erg goed te doen!
              MacBookje, Maxi wingetje en klaar!
              Ik ben alweer wat vooruit geholpen!

              Dankjewel!

              Comment

              • Funmaker
                • Jun 2006
                • 922

                #8
                hebben de Avolite Pearl Expert...
                Softpatchen is absoluut geen probleem om heel simpel te zijn patchen gaat als volgt:
                duwt het knopje patch in selecteert dimmer of fixture; in geval van dimmer
                toets je het dmx adres in en dan duw je op de knop waar je die lamp van dat adres wilt dit geld ook voor fixtures maar voor meer uitleg hierover kijk je best eens in de manuel...

                zelf theater ervaring heb ik in oa een grote show eigenlijk proclamatie die gecoördineerd en getimed is via een regisseur en dus stap voor stap en dan hangt het er van af hoe je graag werkt of dat je elke stap via een submaster doet (is niet zo praktisch) of via de theater stack (praktischer maar op 1 vlak iets onpraktischer zijnde movements op fixtures)
                maar ook fashionshows en dergelijke meer...

                van theater tot rock en roll leuke tafel als je er je indeling en dergelijke onder kwijt kunt... en wat ik ook een voordeel vind het is er eentje met genoeg knoppen op dus niet te veel fake gevoel buttons/touchscreens enzo... maar das persoonlijke smaak...
                Hold on a second, relax and listen...

                Comment

                • marciano
                  • Feb 2006
                  • 164

                  #9
                  Ik zou meer gaan voor een theater tafel. Wat je zelf aangaf een strand is echt een hele mooie theatertafel. Alles wat je verwacht van een theater tafel zit er in. En een hele goede ondersteuning van bewegend licht. Duidelijke software makkelijk in gebruik

                  Jullie geven een Avo pearl aan dit zit naar mijn weten ver boven de 5000 euro. En ik vindt de Avo meer een evenementen tafel en geen theater tafel (nu niet de opmerkingen het kan wel of het werkt fijn dit is persoonlijk).

                  Ik zou meer naar de volgende tafels kijken en daar ook een demo op aanvragen. Als eerste de Strand (voor relatief weinig geld een hoop tafel) de ETC eos/ion. Beide tafels zijn relatief nieuw maar al goed geaccepteerd in de theaters (gekeken naar hoelang ze op de markt zijn. tuurlijk de GMA ,pearl en strand 300 en 500, hog is beter geaccepteerd maar die zijn ook langer op de markt)

                  Ik zou niet gaan voor een wing met een computer als er geld is voor een console. is toch weer extra gesleep en je werkt op een pc dus de hardware is niet optimaal voor de software (zou dus niet gaan voor een chamsys, of jands vista wing).

                  Maar mijn tip is vraag demo's aan.

                  Comment

                  • Orbis
                    • Feb 2004
                    • 217

                    #10
                    chamsys usb maxi wing met tablet pc laptop werkt echt superfijn voor theatertourtjes, trust me!
                    van strand e.d. en bewegend licht wordt je echt niet gelukkig mee...
                    sex, drums & rock \'n\' roll

                    Comment

                    • Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

                      #11
                      Andere optie is een Chamsys MQ50 xprt, gelijk geen gesjouw met PC etc meer.
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                      Comment

                      • Orbis
                        • Feb 2004
                        • 217

                        #12
                        maar wel nog met een broodnodig scherm en dat maakt die mq50 m.i. een overbodig produkt in het chamsys gamma...is gewoon te duur als je maxi wing met laptop vergelijkt...
                        sex, drums & rock \'n\' roll

                        Comment

                        • JustME125
                          • Jun 2006
                          • 297

                          #13
                          De optie Strand is voor theater absoluut erg geschikt. Voor live werk vraag ik het me echter af. Wel eens wat theaterwerk gedaan met Strand, vond m toen erg fijn maar kreeg niet het idee dat ie voor live erg lekker is. Nog even over de pearl reeks....voor je €5000 het je ongeveer de Tiger. Kijk daar maar eens naar. Werkt perfect en is klein en compact (misschien te klein voor je klussen hoor). Maar dan komt weer de vraag "Wil ik een pearl in een theater?" Ik heb het al eens eerder geroepen maar er is toen niet op ingegaan. Kijk eens naar SGM (ik weet het, enorm vies woord, studio serie werkt NIET etc etc). Maar de Regia werkt wel vrij lekker moet ik zeggen. Heb hem voor live een keer moeten proggen (noodgevalletje collega-bedrijf) en dat was aardig eenvoudig. Tis wel veel werk moet ik zeggen maar wel overzichtelijk. Het leek me ook dat ie in theater best zijn mannetje kon staan. Nu is SGM een niet al te graag gezien merk in de profi wereld geloof ik maar misschien is t iets voor je.

                          Mzzls
                          Correct me if I'm wrong

                          Comment

                          • marciano
                            • Feb 2006
                            • 164

                            #14
                            Originally posted by Orbis
                            van strand e.d. en bewegend licht wordt je echt niet gelukkig mee...

                            ik denk dat je dan de oude tafels bedoeld de nieuwe is erg op wapperlampen gericht. en de VL heeft veel marco toetsen Dus goed geschikt voor live we praten nu over de strand palette niet de oude 300 en 500 serie om verwaring te verkomen maar kijk ook eens bij etc. of mischien de hog 1000 een optie?

                            Comment

                            • MEEO Licht en Geluid
                              • Nov 2005
                              • 950

                              #15
                              Originally posted by JustME125
                              De optie Strand is voor theater absoluut erg geschikt. Voor live werk vraag ik het me echter af. Wel eens wat theaterwerk gedaan met Strand, vond m toen erg fijn maar kreeg niet het idee dat ie voor live erg lekker is. Nog even over de pearl reeks....voor je €5000 het je ongeveer de Tiger. Kijk daar maar eens naar. Werkt perfect en is klein en compact (misschien te klein voor je klussen hoor). Maar dan komt weer de vraag "Wil ik een pearl in een theater?" Ik heb het al eens eerder geroepen maar er is toen niet op ingegaan. Kijk eens naar SGM (ik weet het, enorm vies woord, studio serie werkt NIET etc etc). Maar de Regia werkt wel vrij lekker moet ik zeggen. Heb hem voor live een keer moeten proggen (noodgevalletje collega-bedrijf) en dat was aardig eenvoudig. Tis wel veel werk moet ik zeggen maar wel overzichtelijk. Het leek me ook dat ie in theater best zijn mannetje kon staan. Nu is SGM een niet al te graag gezien merk in de profi wereld geloof ik maar misschien is t iets voor je.

                              Mzzls
                              Regia kost, zo uit me hoofd, 22000 euro
                              MEEO Audio Licht Rigging,
                              Mark van der Werff
                              Groningen

                              Comment

                              Working...