HELP!, met spoed software gezocht!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

    HELP!, met spoed software gezocht!

    ik heb voor een show van morgen movingheads binnen gekregen.

    nu ben ik alles aan het patchen, en op de movinghead stond geen merk.

    nu ben ik erachter dat het een: "Skytronic" is, en het type: 150.671 (9 chanel) en de andere movinghead.. zelfde merk met het type: 150.677 (575 W. Wash) 12 chanel.

    alleen nu mijn probleem. deze software staat niet in mijn lichttafel (zero 88 leap frog)

    nu zit ik op de site te kijken bij 'update fixtures' en daar staat dit type ook niet tussen...

    het verhuur bedrijf vertelde mij dat het: "Pearl river" was. deze staat vollop in de tafel dus was geen probleem. maar nu blijkt dat het geen pearl rivers zijn.

    kan iemand me helpen.. alstublieft.. is echt stress hier aangezien we die show vanacht willen gaan bouwen. en morgen willen programeren..

    nu is er wel een 'fixture' creator.. maar ik heb echt geen idee hoe dit werkt. en ik heb ook geen dmx kanalen lijst.

    kan iemand me alstublieft helpen? of is er mischien een ander soort movinghead dat kwa dmx kanalen gelijk is voor deze 2 movingheads?
    of iemand die dit heeft gehad.. of WEL aan de software kan komen.. of eventueel wil schrijven
    Last edited by Tummy; 07-11-08, 19:09.
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • Martijn de Groot
    • Mar 2005
    • 189

    #2
    Als de tafel en de spots bij dezelfde verhuurder vandaan komen moet je daar aan de bel trekken, net zo hard en zolang tot dit bedrijf het voor je oplost. De personality-files om met een tafel fixtures aan te kunnen sturen moeten door de fabrikant van de tafel aangemaakt worden, dat duurt altijd wel een paar dagen, al zijn ze nog zo goed en snel (tijdverschil Europa/andere werelddelen speelt daar een grote rol in), even zelf een personality-file maken is vaak geen optie omdat dit nogal ingewikkeld in elkaar zit, veel parameters worden onderverdeeld (bv: control in 1>15=idle, 16>80=strike, 81>160=douse, 161>255=reset), dit is vaak niet eenvoudig te programmeren, zeker als je niet weet welke fixtures je voor je hebt. Laat de verhuurder een set sturen die wel met elkaar kan werken.
    Succes;
    Martijn de Groot
    wat beweegt mensen die licht bewegen?

    Comment

    • snoei
      • Apr 2003
      • 168

      #3
      Het is al even geleden dat ik met een Frog gewerkt heb, maar ik weet nog wel dat de fixture tool erg goed/eenvoudig werkte.

      Kwestie van alle kanalen even onder faders patchen, uitzoeken welke kanalen bij welke functies horen en vervolgens de indeling maken. (0-15 = open wit, 16-32 = geel etc).

      Is een uurtje of 2 werk en je hebt het voor elkaar.

      Comment

      Working...