Probleem kleurenwiel movinghead

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnoud2000
    • Nov 2008
    • 4

    Probleem kleurenwiel movinghead

    Hallo,

    Ik heb een probleem met een kleurenwiel van één van m'n movinghead wie weet er zo wat er aan de hand is, zelf denk ik aan de stappenmotor.

    Het probleem is dat de kleurenwiel van desbetreffende movinghead traploos instelbaar is via een dmx paneel. Als bijvoorbeeld de waardes (0-255) van 20 tot 40 op dat kanaal groen moeten voorstellen dan is mijn uitgang volledig groen als ik dat kanaal op 30 zet en de rest van de waardes (20-29 en 31-40) resulteert dan in een split color.

    Is mijn beredenering juist en moet ik een nieuwe stappemotor kopen of kan het ergens anders aan liggen.

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

    #2
    Arnoud,

    Als je eens begint met aangeven om WELKE movinghead het gaat. Zijn er wel meer namelijk.

    Daarnaast is continuous scroll een vrij normale optie voor een movinghead die soms wel te kiezen is, en soms niet (altijd continuous scroll, of geen mogelijkheid tot continuous scroll). De handleiding met de DMX-tabel is dan uiteraard (!!) je naslagwerk.
    Creating shows beyond Imagination

    Comment

    • LJmalcolm

      #3
      bij sommige heads is het zo dat je de ene helft van het colorkanaal voor vrij positiekeuze is en de 2e helft dan tussen een bepaalde waarde percies op de kleur gaat staan.

      Dit is dus niet voor alle headjes het geval en dus kun je beter de handleiding ervoor zoeken

      Comment

      • Arnoud2000
        • Nov 2008
        • 4

        #4
        Originally posted by JeroenVDV
        Arnoud,

        Als je eens begint met aangeven om WELKE movinghead het gaat. Zijn er wel meer namelijk.

        Daarnaast is continuous scroll een vrij normale optie voor een movinghead die soms wel te kiezen is, en soms niet (altijd continuous scroll, of geen mogelijkheid tot continuous scroll). De handleiding met de DMX-tabel is dan uiteraard (!!) je naslagwerk.
        Sorry dat 't ff duurde maar het gaat om een showtec explorer basic en die heeft geen continuous scroll. Heb tevens twee van dezelfde showtecs naast elkaar gezet op hetzelfde kanaal en de ene springt meteen naar een volle kleur, en de ander gaat lineair met de schuif naar de volgende kleur.

        Dus.. wie weet het probleem?

        Alvast bedankt alweer

        Comment

        • Martijn de Groot
          • Mar 2005
          • 189

          #5
          Je kunt met 2 modi werken, voor kleur is dat: yes voor linear(ook split colors), anders no? (vertelt de manual niet) werk je met hele kleuren.
          Zijn die instellingen op beide fixtures gelijk? (handleiding pag. 16)
          Martijn de Groot
          wat beweegt mensen die licht bewegen?

          Comment

          • Arnoud2000
            • Nov 2008
            • 4

            #6
            Originally posted by Martijn de Groot
            Je kunt met 2 modi werken, voor kleur is dat: yes voor linear(ook split colors), anders no? (vertelt de manual niet) werk je met hele kleuren.
            Zijn die instellingen op beide fixtures gelijk? (handleiding pag. 16)
            Martijn de Groot

            Hoi Martijn,

            Ik hoop dat je gelijk hebt.
            Ik heb een beetje over dat stuk heen gelezen en het zou kunnen dat de preset 'coli' op Yes staat. Ik ga daar meteen naar kijken (als ik ff tijd heb) en laat het je weten.

            Bedankt alvast

            Comment

            • Arnoud2000
              • Nov 2008
              • 4

              #7
              Hallo allemaal,

              Ik voel me net een n00b.
              Het was inderdaad een instelling op de movinghead zelf waarmee je de optie kon kiezen, de functie Colli stond op YES en moet handmatig op NO worden gezet. Het probleem is dus hierbij verholpen.
              Bedankt voor jullie reacties.

              Met vriendelijke groet,


              Arnoud

              Comment

              • Martijn de Groot
                • Mar 2005
                • 189

                #8
                gelukkig, opgelost, veel plezier met de heads.
                Martijn de Groot.
                wat beweegt mensen die licht bewegen?

                Comment

                Working...