DMX Node

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djbuzz
    • May 2007
    • 29

    DMX Node

    Hey Allemaal,

    Ik heb een vraag.

    Ik zoek een goeie betaalbare DMX Node die zowel MA on PC als Hog aan kan.
    Hij moet wel minimaal 2 uitgangen hebben.
    weten jullie iets?

    Groetjes,

    Buzz
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    ja, die dongle die jij zoekt heet de search.
    Het wordt even veel lezen, maar dan kom je er wel.

    Comment

    • MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

      #3
      Op Grand MA on PC werkt naar mijn ingeving alleen de 2port node van MA zelf, of je moet via Artnet gaan werken.
      En anders: Showtec heeft net een nieuwe dongle op de markt gebracht, even kijken in de highlite catalogus, of op de j&h website!

      En Enttec maakt ook leuke dingetje: enttec.com
      Last edited by MEEO Licht en Geluid; 19-10-08, 10:34. Reason: voutje!
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

      Comment

      • VANEENBERGEN
        • Sep 2003
        • 187

        #4
        Er bestaat geen node/dongle die op onpc en hogpc werkt. dit zijn programma's welke van 2 verschillende fabrikanten komen. je moet dus beide fabrikanten geld geven om de offline editors als tafels te gebruiken.

        chamsys is wel gratis en werkt prima met onze dmx nodes. maar dat was je vraag niet.
        Joost van Eenbergen
        ELC lighting

        Comment

        • NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

          #5
          Kan de ECUE Buttler dit niet, leuk klein kastje dat via Artnet werkt.

          Comment

          • MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

            #6
            Originally posted by VANEENBERGEN
            Er bestaat geen node/dongle die op onpc en hogpc werkt. dit zijn programma's welke van 2 verschillende fabrikanten komen. je moet dus beide fabrikanten geld geven om de offline editors als tafels te gebruiken.

            chamsys is wel gratis en werkt prima met onze dmx nodes. maar dat was je vraag niet.
            Dit is deels niet waar toch? MA on PC kan ook via Artnet signalen uitsturen, en dan zou je via een Enttec Ethernet Node kunnen werken, zelfde geldt voor de ECUE.

            Weet niet zeker of dit klopt, werk zelf gewoon met de 2 port node. (van MA Net)
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

            Comment

            • VANEENBERGEN
              • Sep 2003
              • 187

              #7
              ja onpc kan artnet uitsturen en dan kan je inderdaan onze nodes en die van enttec gebruiken. MAAAAR je hebt dan nogsteeds een ma node nodig anders komt er niets uit. deze is nodig als licentie.

              wat ik bedoelde is dat er niet EEN dongle is die als licentie kan dienen voor meerdere softwares.
              Joost van Eenbergen
              ELC lighting

              Comment

              • Robbert Jan de Klerk
                • Jul 2008
                • 27

                #8
                Ik heb het wel is geprobeerd met de dmx node van Chamsys op de hog 3 pc en GrandMA software gebruikt en dat werkt gewoon. Net als dat ik me pc versie gebruik als backup voor de tafel
                Van par tot fresnel met elk type lampje red ik me wel!

                Comment

                • Djbuzz
                  • May 2007
                  • 29

                  #9
                  [quote=Robbert Jan de Klerk;491405]Ik heb het wel is geprobeerd met de dmx node van Chamsys op de hog 3 pc en GrandMA software gebruikt en dat werkt gewoon. Net als dat ik me pc versie gebruik als backup voor de tafel[/quote

                  Kijk dat is precies wat ik zoek!
                  Hoe duur is die Node die dat kan? en kan je zowel Hog 3 als MA gebruiken dan? is het dan Artnet of Manet of dat niet?

                  groetjes,
                  Timo

                  Comment

                  Working...