Water Verlichten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • svenvanb
    • Oct 2008
    • 1

    Water Verlichten

    Hoi,

    ik heb een vraag. volgende heeft mijn stagebedrijf een klusje om attractie park Toverland uit te lichten in Halloween stijl. Nu moeten wij ook het water daar bij de wildwaterbaan verlichten, want zij willen dat het water Groen wordt d.m.v. licht.

    Nu is er door een ander bedrijf voorgesteld om dit met zogenaamde ledflood bakken te doen van het merk Multiform, hier waren er 6 voor in gedachten.

    Dit leek ons weinig omdat overdag ook het water 'groen' moet lijken. Ik moet wel zeggen dat wij nog geen ervaring hebben met water te verlichten. De bodem van het bassin is trouwens zwart, dus ook een klein minpuntje. Ook mogen we géén kleurstof voor in het water gebruiken. (een voordeel het water is wel een beetje troebel van zichzelf)

    Nu is mijn vraag weten jullie misschien hoe je dit het beste aan kunt pakken, met wat voor lichtapparatuur (is het mogelijk met deze ledbakken). En vanaf welke hoek kun je het beste het water belichten.?
  • Martijn de Groot
    • Mar 2005
    • 189

    #2
    Beste svenvanb;

    Hoek van inval is gelijk aan hoek van..........weerkaatsing.
    Bepaal vanuit welk punt je het water ziet, dat bepaalt onder welke hoek de lampen moeten schijnen. Tuurlijk zie je dan "hotspots", maar dat is weg te werken met frostfilters.
    Om met daglicht het water groen te kleuren zal niet mee vallen, die zon levert meer lux dan menigeen in z'n magazijn heeft staan, eigenlijk niet aan beginnen.
    Is het niet makkelijker een groen gekleurd zijl in het water aan te brengen?
    succes;
    Martijn de Groot
    wat beweegt mensen die licht bewegen?

    Comment

    Working...