skybeamer maken

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robert5812
    • Sep 2008
    • 2

    skybeamer maken

    beste mensen

    ik zit met het volgende probleempje

    ik zou heel graag zelf een skybeamer willen maken

    dit waarschijnlijk met 10 a 20 x 200 watt halogeen lampen (dezelfde als in een bouwlamp)

    dan heb ik 2000 a 4000 watt aan licht alleen denk dat dit niet werkt omdat het licht nog niet versterkt

    ik heb iets gelezen over een Metal halide lamp die vaak in skybeamers zitten maar aangezien ik niet 500 euro voor zo`n lamp wil betalen wil ik graag iets anders proberen met dus halogeen


    ik ben plaatwerker lasser en polijster van beroep en de behuizing zal dus geen probleem worden

    zou graag eens willen weten wat jullie van het idee vinden of wat jullie anders zouden doen

    of dat er iemand is hier op het forum die zelf eentje heeft gemaakt of dat er foto`s van zijn


    hoor graag van jullie


    alvast vriendelijk bedankt




    robert
  • ljanton
    • Sep 2003
    • 373

    #2
    Hey,

    Ik weet niet of je hetzelfde effect zal bereiken zoals met 1 lamp.
    Het is hetzelfde als met de LED's... Allemaal kleine LED's
    naast elkaar in bv een scan geven toch ook niet hetzelfde licht als een
    scan met gasontladingslamp. Teveel bronnen lijkt me.
    En wil je ze dan ook uit zichzelf laten bewegen?


    Gr Ljanton

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Een skybeamer geeft een bundel licht... succes met het maken van een reflector die een mooie bundel kan maken van 10 of 20 lampen... dat duurt waarschijnlijk dus ook 10 tot 20 keer zo lang als een reflector maken voor 1 superkrachtige ontladingslamp.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • JustME125
        • Jun 2006
        • 297

        #4
        Ik denk persoonlijk ook niet dat het veel uit gaat halen met 10 of 20 losse lampen. Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en lekker 1 lamp van €500,- pakken. Kost misschien iets meer maar scheelt je enorm veel werk bij het maken van de lens en de reflector.

        Mzzls
        Correct me if I'm wrong

        Comment

        • robert5812
          • Sep 2008
          • 2

          #5
          beetje hulp

          ik heb geen idee hoe ik me een lens moet voor stellen en bij een reflector

          heeft iemand foto`s van zo`n ding


          moet ik me dit voorstellen ?

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Even op de rem....
            We zijn hier een forum gemeenschap voor en door (semi) professionele lichttechneuten.
            Het leren bouwen van een lamp/armatuur gaat de competenties van dit forum ver te buiten.

            Bij het bouwen van een apparaat war deze vermogens doorheen gaan is een technische scholing onontbeerlijk. Support hiervoor via een forum geven is geen optie.

            Onderwerp afgesloten door Moderator
            Last edited by moderator; 29-09-08, 18:26.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            Working...