movitec SL-250 service manual

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cercletje
    • Sep 2008
    • 2

    movitec SL-250 service manual

    Hallo,

    Ik ben een nieuw lid van het forum.
    Heb hier al enorm veel hulp aan gehad maar zit vast met een probleem van een movitec 250.
    Ik heb in een opwelling een 3-tal movitecs gekocht bij een faillissement van een café. Eentje werkt naar behoren maar de 2 andere hebben rare manieren. De lamp wil van beide niet branden ondanks nieuwe lampen , bij een v.d. twee blijft de heat melding opstaan, de andere heeft geen melding maar doet het ook niet.
    Ik ben al wat onderdelen aan het wisselen geweest van die ene goede( ignitor e.d.) maar niks helpt.
    Heb nu een vriend gevonden die wel wat van elektronica kent maar zou graag wat op weg geholpen worden.
    Iemand wat extra raad( heb al een paar dingen van het forum gehaald)?
    ik heb gezien dat er een lid is die de service manual in bezit heeft mss kan dat ons ook al een stuk opweg helpen.
    Ik zou zeggen laat maar komen, alle hulp is welkom!!!
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

    #2
    Originally posted by cercletje
    Hallo,

    Ik ben een nieuw lid van het forum.
    Heb hier al enorm veel hulp aan gehad maar zit vast met een probleem van een movitec 250.
    Ik heb in een opwelling een 3-tal movitecs gekocht bij een faillissement van een café. Eentje werkt naar behoren maar de 2 andere hebben rare manieren. De lamp wil van beide niet branden ondanks nieuwe lampen , bij een v.d. twee blijft de heat melding opstaan, de andere heeft geen melding maar doet het ook niet.
    Ik ben al wat onderdelen aan het wisselen geweest van die ene goede( ignitor e.d.) maar niks helpt.
    Heb nu een vriend gevonden die wel wat van elektronica kent maar zou graag wat op weg geholpen worden.
    Iemand wat extra raad( heb al een paar dingen van het forum gehaald)?
    ik heb gezien dat er een lid is die de service manual in bezit heeft mss kan dat ons ook al een stuk opweg helpen.
    Ik zou zeggen laat maar komen, alle hulp is welkom!!!
    Zeer bekend probleem bij de movitec's. Melding HEAT blijft inderdaad. Alle stekkertjes geprobeerd?
    Zal zo even zoeken op het forum, zijn vast en zeker al topic's over geweest
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

    Comment

    • JustME125
      • Jun 2006
      • 297

      #3
      Veel voorkomend probleem bij de oudere movitec's is de hitte sensor. Deze wil nog wel eens vuil worden of de geest geven. Probeer deze eens te vervangen bij de head met de HEAT melding. Heeft bij ons toendertijd ook geholpen.

      Mzzls
      Correct me if I'm wrong

      Comment

      • Marik
        • Jan 2006
        • 52

        #4
        Mail me maar dan stuur ik je de service manual. Heb je trouwens nog wat meer info over het probleem? Nog rare bijgeluiden? Schakelt het relais wel, draaien de fans goed, zit de lamp goed in het lampvoetje? Hittesensor verwisselen is inderdaad vaak een goede optie en is in vervanging ook helemaal niet zo duur.
        Last edited by Marik; 24-09-08, 09:42.

        Comment

        • cercletje
          • Sep 2008
          • 2

          #5
          Fans draaien goed,lamp zeker goed in de voet
          Als je met de relais, de ignitor bedoelt dan is deze ook OK.
          Heb hem vervangen door eentje die zeker werkt op een andere head.
          Er is wel nog een bijgeluidje maar dat komt van de prisma die over z'n tandjes draait.
          Moet wel bekennen dat de heads er heel wat uren (+/-6000 staat er op de teller)opzitten hebben en dat ze waarschijnlijk weinig onderhoud gehad hebben. Zaten vol met stof en nicotine... . Haast en spoed...
          Zal allesinds eens die hitte sensor te vervangen.
          laat het jullie weten. Marik, ik mail je voor de manual alvast bedankt!

          Comment

          • Marchant
            • Nov 2009
            • 1

            #6
            Hallo
            ik ben pas geregistreerd en heb opgemerkt dat je waarchijnlijk in het bezit bent van een serce manual of schema van de Movitec SL-250 , kan je deze misschien doorsturen a.u.b.
            Bedankt alvast

            Comment

            • mike de boer
              • Nov 2009
              • 3

              #7
              Hallo, ik ben Mike en ook in het bezit van een aantal Movitec's SL250.
              Ik heb er inmiddels 2 op de operatie tafel liggen.
              Ook ik ben op zoek naar een electrisch schema, kan iemand daar mij aan helpen.
              Het grootste probleem dat ik heb is dat de 6,3Amp er uit klapt op de print plaat.
              Alvast bedankt.

              Comment

              • Tjoep
                • Nov 2007
                • 2

                #8
                Heb je de kabelboom al gecontroleerd op beschadigingen?

                Comment

                • mike de boer
                  • Nov 2009
                  • 3

                  #9
                  Nog niet vanaf de onder behuizing naar de kop toe, als ik het stekkertje met 2 draden daarin (grijs en als nummer V gemerkt) er in terug stop dan brand direct de 6,3A zekering door.
                  Als deze stekker eruit is draaid ook de ventilator in de kop niet.

                  Comment

                  • Skygrinder
                    • Feb 2009
                    • 14

                    #10
                    een aansluitschema van de printplaten:



                    "google solves your problem"

                    en over je probleem, controleer bij alle de printplaten of de + en - van de voeding(powersupply) overal goed zit,
                    als deze bij een print verkeerd om zit vliegt de zekering er uit, althans dat was mijn ervaring bij het repareren en onderhouden van deze koppen.

                    Comment

                    • mike de boer
                      • Nov 2009
                      • 3

                      #11
                      Bedankt voor de tips, ik heb inmiddels weer het een en ander draaiende op de demo, alleen gaat de lamp gaat nu uit na 4 minuten en op het display blijft run staan.
                      Hij blijft dus doorgaan met het demo programma.
                      Iemand nog tips?
                      PS de lampen zijn nieuw.

                      Comment

                      • Techno_sapien
                        • Jun 2007
                        • 40

                        #12
                        Hoi, ik ben op zoek naar de service manual van een movitec sl250, wl250 en eventueel iemand die de printplaten kan reviseren?

                        mvg.
                        Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

                        Comment

                        Working...