Nieuws van Plasa 2008?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jupilears
    • Dec 2007
    • 35

    Nieuws van Plasa 2008?

    Ik had vernomen dat er mensen de afgelopen dagen op de plasa beurs zijn geweest. Ben ik benieuwd naar de ervaringen en verrasingen.
    Misschien zelfs foto's?
    [CENTER]LJ Stokperdje (Zundert NB NL)[/CENTER]

    [CENTER]CBADB[/CENTER]
  • LJ Gerrit
    • Apr 2002
    • 479

    #2
    Nieuws van Plasa? Ja hoor er was nieuws op lichtgebied!
    Iedereen wist al wel van de nieuwe VL3500 Wash FX luminaire (wash light met Rotating Gobo), de Martin Mac III profile en de High End Studio Pix.

    Maar wat niet iedereen heeft kunnen en mogen zien was het prototype van de nieuwe spot van Vari*Lite.
    In een huis van een VL500 was een LED fixture gebouwd.
    Waanzinnig mooi en een output van 14.500 lm met 160W aan Led's.
    Zoombereik van 15 - 60 graden. Je kon de led's niet zien doordat er een lenzenpakket voor zat die de beam echt super egaal maakte.

    Meer kan ik er niet over vertellen, omdat er domweg niet meer gegevens vrij gegeven werden door de ontwerpers.

    De reacties die ik mocht ontvangen van een geselecteerde groep proffesionals uit ons vakgebied waren echt super. Eindelijk een echte spot met Led's.

    Zodra ik meer info heb en mag vrijgeven, zal ik dat melden op de site van Lightco en in dit forum.
    Maar tot aan dat moment...........afwachten
    ------------------------------------------------
    Without colour, there is no perception
    ------------------------------------------------
    MvG

    Gerrit Schottert
    Controllux

    Comment

    • frankv1234
      • Nov 2003
      • 33

      #3
      Het komt niet vaak voor maar dit keer ben ik het helemaal eens met gerrit !!

      Hele mooie spot die ons zeer veel nieuwe mogenlijkheden gaat bieden in de toekomst

      Comment

      • JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

        #4
        Ook mooi nieuws was er van PRG. Ze hebben een nieuwe console ontworpen die wel wat heeft van een Virtuoso maar dan van volledig " renewed ".

        Onder andere 6 grote touchscreens, motorfaders, draaiend op Mac OSX, fixture-selectie zoals de Virtuoso, ontzettend intuitieve live-views en programmeren in een vloek en een zucht. Schermindeling zeer snel en soepel te wijzigen, window-sets inc. playback-pagina in 1x opslaan, etc.

        Gaan we nog veel van horen (al wordt hij niet verkocht en alleen in de eigen verhuur gebruikt). En nee, er zit geen PRG office in Nederland.

        Momenteel.
        Creating shows beyond Imagination

        Comment

        • stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

          #5
          Daarnaast heeft PRG ook een hybride spot/wash movinghead uitgebracht de Bad Boy.
          Deze is ook niet te koop

          Gisteren stond de PRG website nog vol met info over de Bad Boy en de V676 (zoals hun nieuwe console heet) maar vandaag blijkt deze verdwenen te zijn.

          Wel jammer touwens dat we terug naar af gaan, net zoals in het vroegere Varilite tijdperk, toen de VL-en en Virtuoso's ook enkel verhuurd werden door het toenmalige VLPS.

          EDIT: in mijn geschiedenis toch nog een aantal PDFjes gevonden.
          V676 datasheet
          V676 brochure
          Badboy datasheet
          Badboy brochure
          Last edited by stekelvarke; 11-09-08, 21:23.
          exit night into LIGHT

          Comment

          • dj torny
            • Aug 2001
            • 67

            #6
            Ik heb ook gehoord dat er ergens op de beurs een nieuwe plasma lamp te zien was. Schijnt feller te zijn als een msd of hmi lamp.
            Iemand hier wat meer over gehoord??

            Misschien niet helemaal nieuw maar vond de Clay packy Alpha beam toch ook wel heel vet en snel!!

            En misschien niet helemaal gepast hier, maar de 21" bas (ASX) van Martin audio is toch ook wel vrij heftig!

            Comment

            Working...