Atomic 3000 als splitter of verloop!!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frodolight visuals
    • Nov 2005
    • 37

    Atomic 3000 als splitter of verloop!!

    Hallo beste techneuten,

    Een keer op een klus zei iemand dat men de atomic 3000 die zowel dmx5 als 3 bezit en
    tevens als splitter kan gebruiken.. dus heb ik dat ook geprobeert. maar ik kreeg toe van mijn opdrachtgever te horen dat dat echt niet kon.. ik zei maar het werkt wel kijk...

    Zijn er toevallig nog meer mensen die dit ook hebben gedaan en weten die de goede theorie hiervan..
    want ik krijg steeds ja en nee te horen..
  • Lighting
    • Sep 2004
    • 209

    #2
    heb het al een keer gedaan maar als nood oplossing.........en het kan niet alleen met een atomic, alle nieuwere martin units hebben 3 en 5 pole

    Lighting
    LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

    Comment

    • J.S. Coolen
      • May 2008
      • 254

      #3
      Het kan, het is gewoon een koude doorlus.
      Account niet meer actief.

      Comment

      • Steve89
        • Dec 2005
        • 120

        #4
        Bij het gebrek aan een Booster, kan het wel.
        Ik heb het ook wel eens gedaan, maar als het niet hoeft dan doe ik het toch liever op "officiële" manieren..

        Comment

        • AJB
          • Jul 2003
          • 2289

          #5
          Les 1 op elke technische opleiding: gebruik gereedschap waar het voor bedacht is! Atomics als splitters gebruiken: ik vind het waanzin.

          Professionaliteit staat voorop: het apparaat is hiervoor niet bedacht, en dus niet doen!
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

          Comment

          • PeterZwart
            • Jan 2008
            • 402

            #6
            Ik denk omdat het daar niet voor bedoelt is.

            Als je bijv. de pearl in gaat met 5polige dmx dan kun je extra informatie uitlezen die de lamp met 5 polige dmx terug stuurt.
            het lijkt mij niet goed om het te gebruiken als splitter/verloop.
            Simpelweg omdat het er niet voor bedoelt is.
            Groeten fan 'n gek ut Fryslan

            Comment

            • VANEENBERGEN
              • Sep 2003
              • 187

              #7
              als verloop werkt het prima.
              als splitter NEE. er zit geen active elementen tussen. je mag ook geen Y-touwjes gebuiken.
              en als merger (ja 2 male XLR) ook niet.
              Joost van Eenbergen
              ELC lighting

              Comment

              • PeterZwart
                • Jan 2008
                • 402

                #8
                Dan nog gebruik je apparatuur voor iets waar het niet bedoelt voor is.
                Groeten fan 'n gek ut Fryslan

                Comment

                • stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

                  #9
                  Maar stel, je komt XLR 5 uit de tafel, je gaat naar de Atomic, je volgende fixture is een XLR 3 movinghead, dan gebruik je toch gewoon een XLR 3 kabel tussen Atomic en movinghead en ga je toch geen XLR 5 met verloop er tussen zetten.
                  Tenzij je natuurlijk enkel met XLR 5 kabels werkt.

                  Een splitter is natuurlijk een heel andere zaak, aangezien er tussen de verschillende out/in puts van de Atomic geen octocouplers zitten.
                  Last edited by stekelvarke; 11-09-08, 12:10.
                  exit night into LIGHT

                  Comment

                  • cowbeast
                    • Jul 2004
                    • 109

                    #10
                    Ja inderdaad!
                    In de Atomic zit geen galvanische scheiding. Dus er is geen sprake van een splitter. De erop volgende toestellen blijven elektrisch met elkaar verboden. Je heb dus een zuivere door verbinding. Neem je tester er maar bij en meet maar. (piep = verbonden, geen piep = galvanische scheiding)

                    Comment

                    • frodolight visuals
                      • Nov 2005
                      • 37

                      #11
                      Ah leuk dat hier mensen sireus op in gaan... bedankt...

                      Ik denk dat ik indd eens een ker ga testen want vreemd genoeg zag ik iemand het als splitter gebruiken en nee at was niet hihi eerlijk ook niet echt tijd gehad om de atonic uit elkaar te schroeven en even te kijken hoe het is aangesloten... maar ik denk indd dat er ook geen actief element in zit maar gewoon een y lus.

                      maar goed ik kan het mis hebben hoor...

                      Comment

                      Working...