Complete scan in middensegment?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • relax
    • Aug 2007
    • 106

    Complete scan in middensegment?

    Beste kenners,

    Op dit moment gebruik ik 2 Winners II HID als aanvulling op 8 Led par64. Dit heb ik aangeschaft om eens te proberen of het me bevalt.

    Ik ga altijd graag op tijd zoeken naar nieuwe spullen voor uitbreiding. Ik zit te denken om 4 tot 8 dezelfde scans aan te schaffen als uitbreiding.
    Roterende gobo's lijken me wel een mooi, dit de show wat interessanter / flexibeler denk ik.

    Wie kan me helpen aan merken / types die erg compleet zijn en waar je met 4 tot 8 stuks een mooie show in elkaar kan zetten?

    Tot nog toe zie ik de SCX-700 als een leuke kandidaat.

    Voor de kosten zou ik met nog 6 Winners II HID natuurlijk wel het slimste af zijn...

    Misschien kan iemand uit de praktijk me melden hoeveel extra flexibiliteit roterende gobo's toevoegen aan een lichtshow.

    Alvast bedankt voor alle tips!
  • Gerrit Hurkens
    • Dec 2000
    • 252

    #2
    Kijk beste mensen,

    Zo zien we het graag.

    Topicstarters die een vraag hebben en daarna zelf een antwoord geven.
    \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

    Comment

    • relax
      • Aug 2007
      • 106

      #3
      Ik kan me niet indenken dat het segment 300 tot 1000 euro zo weinig echt leuke scanners heeft waar ergens een mooie prijs/kwaliteit verhouding uit komt?

      Een dimbare (0 tm 100%) scan lijkt me heel erg netjes voor een show, maar die ben ik nog niet tegengekomen in deze prijsklasse. Wellicht dat de echte kenners hier wel modellen in weten te vinden?

      Ik las in het forum al diverse malen dat je afgeschoten wordt richting zoekfunctie en google wanneer je een vraag stelt die mogelijk vindbaar is, dus heb ik idd al 3 dagen alles afgespeurd en ik kom niet verder dan deze 2 modellen.

      Uit de praktijk weet ik dan nog helemaal niets, behalve wat youtube filmpjes.

      Comment

      • stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

        #4
        De Robe Clubscan 150 of 250 is misschien ook een optie om te overwegen.
        Eventueel een setje 2e hands HES Technobeams (al dan niet met iris)

        Roterende gobo's hebben zeker een toegevoegde waarde, zeker als je het eenbeetje leuk programmeert.

        Maar ik zou niet te hard focussen op roto gobo's, ik zou eerst kijken naar andere dingen zoals lichtopbrengst en storingsgevoeligheid. Maar de meeste pro scans waar de 2 bovenstaande dingen in orde zijn hebben ook roterende gobo's.
        exit night into LIGHT

        Comment

        • tijn
          • Oct 2003
          • 184

          #5
          Ik zou je adviseren om niet te veel te focussen op rotating gobos, maar om meer naar het type lamp te kijken. Die Winners hebben een 250 watt ELC lampje. Ik zou voor scans voor minimaal een 150 watt HTI lamp of nog beter een 250 watt msd gaan.

          Als tweedehands voor jou een optie is kun je eens kijken naar Martin 218/518 of naar Highend Trackspot. Dit zijn goede scans met heel wat meere lichtopbrengst dan een Winner. Nieuw zou je eens kunnen kijken naar de Showtec Genesis VI.

          Groeten,

          Martijn

          ...stekelvarke was met net voor...;-)

          Comment

          • Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

            #6
            De trackspot begint al relatief oud te worden volgens mij dan kijk je beter uit naar een tweedehands setje van zijn grote broer de technobeam...
            persoonlijk vind ik die heerlijk: grote licht output en mooie functies, zeer leuk lampie
            Hold on a second, relax and listen...

            Comment

            • relax
              • Aug 2007
              • 106

              #7
              Eigenlijk was ik uit principe al niet gaan kijken naar Showtec (en kwam ik zelf niet veel verder dan JB of Martin), maar nu ik dan toch even de opties doorloop:

              Ik wil er graag lang gebruik van maken en tot nog toe heb ik alles nieuw gekocht. Vaak een eind boven budget, maar liever kwaliteit en een grote lach op mn gezicht, dan iedere keer het idee 'had ik maar'.

              Wanneer ik dan kijk naar de Showtec Genesis XII HMI-575, dan is dat qua specs toch wel een heel erg nette scan (misschien wel wat flink). Dit geeft wel een dubbel gevoel..

              Nieuwprijs maakt me niet gigantisch veel uit, maar ik denk dat meer van dezelfde een mooier resultaat geeft dan 2 supergoede kwalitatief veel betere scans (maar ik kan het ook mis hebben).

              Ik zal ook de rest eens goed gaan bekijken! Bedankt alvast voor deze types! Dit opent weer perspectieven!
              Last edited by relax; 24-08-08, 17:21.

              Comment

              • rolanddeg
                • Nov 2004
                • 337

                #8
                Wij hebben een aantal Genesis-scans staan (zowel de 250 watt als de 575 watt). Een tijdje geleden waren ze zwaar in de aanbieding bij Hightlite, dus in t kader van 'doe is gek' zijn ze besteld. Ze zijn inderdaad groot en zwaar, maar licht geven ze wel!!! Zeer compleet, alles er op en er aan. Helaas heeft Showtec geen cases ontworpen voor die dingen... Daarom staan we helaas nogal vaak met gebroken spiegels. Verder heb ik al een aantal storingen meegemaakt, maar niet in zo'n grote mate dat het bijzonder irritant wordt. (Eerlijk is eerlijk, scans van een A-merk die het zelfde kunnen ben je een veelvoud voor kwijt.)

                Al met al best grappige beestjes! Snel, uitgebreid een een hoge output. Meer dingen kan ik er niet over kwijt, aangezien ik nogsteeds een geluidspik ben...

                (note: de Genesis 250 en 575 hebben dezelfde behuizing, alleen de ballast + lamp is anders)
                (Nog een note: volgensmij was het niet helemaal duidelijk of er nou lampen worden meegeleverd of niet. Even achteraan bellen!!!)

                Comment

                • LJDave
                  • Oct 2007
                  • 19

                  #9
                  tijdje geleden bij fairlight geweest voor een demo,

                  hier hebben we geken naar de scx700 en kan niet anders zeggen dat hij gewoon erg veel en vooral ook mooi licht geeft, we hebben er dan ook 8 besteld voor de discotheek waar ik werk, ze komen naast 6 mac 250 krypton's te hangen.

                  ook hebben we bij fairlight even vergeleken (ze moeten natuurlijk niet vervagen naast de kryptons) en ze geven gewoon erg veel licht, passen prima bij de krypton's. Met die 150w gasontladingslamp staan ze erg goed hun mannetje.

                  Gr Dave

                  Comment

                  • Robbert Jan de Klerk
                    • Jul 2008
                    • 27

                    #10
                    Zelf zou ik je adviseren om Martin te nemen omdat dit qua service heel snel gaat. Ik zou je willen adviseren om te kijken of je de MX10 scans van martin nog ergens kan krijgen. Dit zijn echt zeer mooie scans en qua prijs mogen ze ook weer niet al te veel meer kosten. Ik heb er zelf al een aantal keer mee gewerkt ook in combinatie met MAC 250 Entours en dat zag er allemaal best gelikt uit. Die SCX serie vind ik zelf niet echt supper en vooral de licht opbrengst vind ik niet optimaal.
                    Van par tot fresnel met elk type lampje red ik me wel!

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #11
                      De laatste keer dat ik de SCX700 bijhuurde vooral veel last mee gehad: na een paar uurtjes vonden twee van de 4 stuks dat ze niet meer naar het DMX-signaal hoefden te luisteren... dus... stekker eruit en wachten tot de ontladingslamp terug wou starten...
                      Heb ik idd met een MX4 of een MX10 nog niet gehad. Geen SCX700 voor mij ook al komt er veel licht uit en zijn ze voor de rest wel ok maar voor mij is betrouwbaarheid toch het belangrijkst. En service bij Martin??? Hallo? Ik heb mijn onderdelen voor JB reparaties 3 tot 4 keer sneller binnen dan mijn onderdelen van Martin. Ik ben zeer kritisch over welke toestellen ik nog van Martin wil en welke niet...
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • Robbert Jan de Klerk
                        • Jul 2008
                        • 27

                        #12
                        @ laserguy.

                        Normaal als ik m'n materiaal voor martin bestel heb ik het binnen 2 dagen in huis. Weet ook niet waar jij je onderdelen besteld. Heb tot nu toe de beste ervaring met Martin en vooral met het servicen ervan.
                        Van par tot fresnel met elk type lampje red ik me wel!

                        Comment

                        • Martijn de Groot
                          • Mar 2005
                          • 189

                          #13
                          De technobeam wordt met dezelfde features gemaakt door Strong, dus nog steeds nieuw te koop, op hun site zijn ook de verkooppunten te vinden. Strong Entertainment Lighting » Home.
                          Misschien heb je daar wat aan.
                          groeten;

                          Martijn de Groot
                          wat beweegt mensen die licht bewegen?

                          Comment

                          • relax
                            • Aug 2007
                            • 106

                            #14
                            In eerste instantie wilde ik gaan voor 4 x een Entour. Na veel lezen op de forums denk ik er flexibeler mee te zijn door 6 tot 8 scans te nemen.
                            In prijs kan ik dan ook nog wat goedkoper uit zijn.

                            Bij een goedkopere variant worden het er 8. Mochten er dan 1 of 2 defect zijn, dan kun je toch nog verder zonder al te veel te missen.

                            Over de lichtopbrengst heb ik ook nagedacht. Ik denk dat dat in mijn geval geen prio is. De ruimtes zijn niet supergroot en als het groot gaat, dan huur ik toch meestal licht (bij).

                            De MX-10 heb ik ook eens goed bekeken. Dat is zeer zeker een mooie scan.
                            Het wordt dus weer eens een afweging 'goedkoper maar completer, tegenover duurder maar duurzamer en wellicht iets minder compleet'.
                            Eigenlijk het standaard verhaal.

                            Voor beiden is wat te zeggen en ik merk dat er voor beiden kampen echte voorstanders en echte tegenstanders zijn.
                            Gezien het feit dat ik niet echt de spullen dagelijks gebruik (en er altijd zelf bij ben) neigt dat iets naar de goedkopere maar completere versie.

                            Het is nog steeds niet definitief en ik vind alle motivaties zeer welkom en bruikbaar. Ik heb nu al een berg nieuwe interessante types gezien en er zijn vast meer gebruikers met ieder een eigen motivatie.




                            Een segment waar ik nog niet aan gedacht heb, dat zijn de goedkoopste complete scans. Oftewel voor zo'n 500 euro maar dan wel met rotating gobo's en wellicht 0-100% dimbaar. De kans dat je dan wat mindere soorten treft neemt toe, maar wie weet....

                            Ik weet dat ik dan qua lichtopbrengst niet de top moet verwachten... Toch wil ik hier wat modellen in gaan zoeken / vinden. Mocht ik wat types tegen komen, dan plaats ik ze. Wellicht zijn er gebruikers die hier ervaringen mee willen delen :-). Natuurlijk zijn alle overige aanvullingen nog steeds welkom!

                            Comment

                            • JustME125
                              • Jun 2006
                              • 297

                              #15
                              Als ik in je schoenen stond keek ik ook eens naar Robe. Leuk spul, veel licht en kwalitatief goed. Prijs/kwaliteit verhouding ligt ook vrij gunstig. Zowel een "budget" lijn als een dure lijn verkrijgbaar.

                              Ik weet ook nog 8 2e hands scans te staan met case dus mocht je interesse hebben stuur ff een berichtje (aangezien dit niet in het forum afgehandeld mag worden)

                              Mzzls
                              Correct me if I'm wrong

                              Comment

                              Working...