Waterscherm bouwen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jork
    • Jan 2007
    • 12

    Waterscherm bouwen

    Dit jaar willen wij voor ons evenement een waterscherm bouwen. Dit over de afstand van een meter of 20 en 4 meter hoog. Huren is geen optie aangezien dat niemand verhuurt in België. Heeft iemand hier ervaring mee hoe we hieraan zouden moeten beginnen? De aanvoer en afvoer van water is geen probleem maar het pompsysteem en buizensysteem is ons een raadsel. Kan iemand ons helpen?

    alvast bedankt
  • jerre
    • Jun 2003
    • 286

    #2
    oh nee ?!?
    Wij hebben het simpel opgelost met een stevige dompelpomp en wat pvc leidingen. werkt perfect.
    nu gij en dan ikke weer

    Comment

    • TLAproductions
      • Jan 2006
      • 98

      #3
      zoiets is wel te huur hoor in belgië !

      is het als decoratie of om ook op te projecteren ?

      Comment

      • Jork
        • Jan 2007
        • 12

        #4
        Originally posted by TLAproductions
        zoiets is wel te huur hoor in belgië !

        is het als decoratie of om ook op te projecteren ?
        dan is het niet te vinden met google Eigenlijk voor alletwee, evenement dit jaar is City in the City the H²O Edition dus we zoeken eigenlijk zoveel mogelijk watereffecten

        Comment

        • DJ_matthias
          • Jun 2005
          • 620

          #5
          Originally posted by Jork
          dan is het niet te vinden met google Eigenlijk voor alletwee, evenement dit jaar is City in the City the H²O Edition dus we zoeken eigenlijk zoveel mogelijk watereffecten
          belletje naar Rieu dat ie met zn fonteinen komt of missch wil de plaatselijke brandweer zijn steentje bijdragen?

          nee alle gekheid op n stokkje

          het aspibal hier in st-antonius/zoersel had ook een watergordijn (voor laserprojecties). was ook met dompelpomp en slangen... werd geplaatst door LSB-rent uit brecht denk ik
          Last edited by DJ_matthias; 23-02-11, 17:13.
          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

          Comment

          • Verheyen
            • Jan 2007
            • 65

            #6
            Wij hebben 10 meter watergordijn.
            Met een dompelpomp stelt het niet veel voor.
            Bij ons steekt er best een stevige pomp achter.
            Het water spuit er uit als het moet.
            Debiet is netjes regelbaar.
            Er steekt enorm veel tijd in om dit zelf te maken. De gaatjes moeten redelijk dicht op elkaar staan en recht geboord zijn, anders spuit het water naar alle kanten.
            De waterval van lsb-rent is peanuts vergeleken met de onze.

            Ohja, voor 20 meter ga je toch een serieuze pomp moeten hebben hoor. En dat zijn er die een pak meer dan 500 euro kosten om je maar een idee te geven.

            Comment

            • kewa
              • Nov 2005
              • 43

              #7
              Aantal jaar terug moeten schuiven op een festival in Alphen, Noord Brabant, en er was ook een scherm aanwezig. Heette de Dektse Band/Dance Night http://www.dektsedancenight.nl/ Misschien dat ze daar nog info hebben.

              Comment

              • jerre
                • Jun 2003
                • 286

                #8
                Originally posted by DJ_matthias

                het aspibal hier in st-antonius/zoersel had ook een watergordijn (voor laserprojecties). was ook met dompelpomp en slangen... werd geplaatst door LSB-rent uit brecht denk ik
                Yep, waren wij, allez, ik bedoel dan idd lsbrent, waar ik dan geregeld voor werk.

                ps: als je veel rondom water moet hebben, als ik me nog goed herriner zwerft hier ook nog iemand rond met dnasende fontijnen (ik dacht wssoundexperience of iets in die aard)
                nu gij en dan ikke weer

                Comment

                • BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

                  #9
                  Van wat ik gezien heb op de PLS in Frankfurt gebruikten ze onderaan de waterschermen een schuimsoort waarop het water niet niet spetterde maar er mooi doorheen gleed. Scheelde hoogte in de opvangbak. Het leek verdacht veel op het type schuim wat ook in de gemiddelde vijverpomp zit om vuil tegen te houden. Maar misschien kunnen de gebruikers van die schermen hier op het forum meer over vertellen.

                  Comment

                  • Bart Wilems
                    • May 2006
                    • 32

                    #10
                    Wij hebben zoals "Verheyen" al zei, ook een watergordijn in bezit.
                    Om het gordijn zelf te bouwen om dan maar 1 editiete gebruiken, dat vindt ik een beetje zonde van je tijd.
                    Ik heb toch een dikke 20 uren bezig geweest aan een gordijn van 10 meter dus tel zelf maar hoe lang je bezig bent aan een van 20 meter.

                    Ik heb enkel een paar wazige foto's van ons gordijn in actie op klaar lichte dag.
                    Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

                    Stuur me anders maar een PM, dan spreken we eens af en bekijken we het even

                    Comment

                    • chippie
                      • Jul 2006
                      • 528

                      #11
                      Foto misschien wel wazig maar idee is best leuk. Bart kunnen we eens afspreken?
                      IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

                      Comment

                      • beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

                        #12
                        Wel schoon water gebruiken he?!
                        Niet uit een brandslang tappen wat al maanden niet doorgespoelt is, ivm legionella preventie !

                        Ik vond de tip van de brandweer niet eens zo slecht, ze zouden bijvoorbeeld een pomp ter beschikking kunnen stellen, dan hoef je alleen nog maar wat pvc pijp aan te schaffen....
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                        Comment

                        • tijgertje
                          • Aug 2008
                          • 3

                          #13
                          Waterscherm

                          ALE light & sound in tilburg heeft er een. Best een goede. Zelf ontwikkeld en gebouwd, dus ze weten precies hoe en wat.

                          Video @ Springbreak Party 2008
                          site van het bedrijf @ ALE Light & Sound

                          Comment

                          • Bart Wilems
                            • May 2006
                            • 32

                            #14
                            Nu we het even over water en de brandweer hebben,
                            Bij ons hier in de kempen (Noord België) wil de brandweer het zwembad dat ter gelegenheid van een evenement wordt geplaatst zelfs niet meer komen vullen met water. Dus een pomp uitlenen zal er ook niet meer inzitten denk ik.

                            Ik vrees dus dat de optie brandweer met water en pomp niet haalbaar is.
                            Last edited by moderator; 18-08-08, 09:30.

                            Comment

                            • laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

                              #15
                              Bij ons hier op het evenement (ook België) hadden wij gevraagd aan de brandweer om het riool uit te komen spuiten omdat dit verstopt zat door alle troep uit de WC-wagen. Helaas wilden zij ook niet komen omdat dat eigenlijk niet hun taak was: dat was geen openbaar probleem of een ramp.
                              Ik vrees dat je dus met je zelfgebouwd waterscherm hetzelfde zult te horen krijgen.
                              Wij hebben het simpel opgelost: wij hebben de pijp uit het riool gelicht waardoor alle troep over de ganse straatbreedte spoot en nu was het wel een openbaar probleem
                              De brandweer kwam en loste het met plezier op. Het ligt niet aan die mensen hoor maar ook zij moeten zich aan de regels houden.
                              Een pomp lenen lijkt mij niet direct een optie omdat de grootte van je gaten in je pijpen toch overeenkomt met een bepaalde pompdruk en te veel of te weinig druk zal een invloed hebben op je stralen.
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                              Comment

                              Working...