Onderwater Led Spots

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

    Onderwater Led Spots

    Beste forum leden,

    Voor een klant van mij ben ik opzoek naar onderwater LED spots met een IP rating van 66.

    Tot op heden ben ik met speurwerk nog niet verder gekomen dan IP65 lampen en dat zal niet werken!
    Reden? Ze moeten in de zee gemonteerd worden gericht naar het strand....
    Zout water en veel zon hier op Aruba!

    Iemand een idee?

    Alvast bedankt!

    Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]
  • DeMennooos
    • Aug 2000
    • 1416

    #2
    SpaceCannon heeft IP67 en IP68 spots. En de i-Pix BB4 head is IP67.

    Voor vaste installatie en zeker in zee is IP68 misschien een betere oplossing.
    Greetz,

    DeMennooos

    Stagehands are the infantry of show business

    Comment

    • Elmo
      • Jun 2006
      • 208

      #3
      in zee? dan denk ik aan zilte lucht, zilt water, en direct daarna aan roest.

      zal als ik jou was opzoek gaan naar een RVS spotje, welke dat dan zou kunnen zijn? geen idee, maar vrees dat je anders elke 3 maand nieuwe lampjes nodig bent.

      anders sowiezo op een paal monteren dat ze in elk geval niet IN de zee , maar er iets uitsteken. Dat scheelt al een hoop, toch denk ik dat je opzoek moet naar iets van RVS.

      Comment

      • salsa
        • Jan 2007
        • 1315

        #4
        Originally posted by DeMennooos
        SpaceCannon heeft IP67 en IP68 spots. En de i-Pix BB4 head is IP67.

        Voor vaste installatie en zeker in zee is IP68 misschien een betere oplossing.

        Dit is een top idee!
        Ik ga ze een e-mail sturen!

        Bedankt!

        Dave.

        (By the way, deze klant heeft het zelfde principe al toegepast bij z'n resort in Spanje, dus het bestaat wel!)
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

        Comment

        • J.S. Coolen
          • May 2008
          • 254

          #5
          misschien is het dan ook wel de moeite waard om eens uit te zoeken wat de klant in spanje heeft gebruikt.
          Account niet meer actief.

          Comment

          • Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

            #6


            Lampen voor zwembaden. die kunnen er tegen..
            Par 56 300Watt 12V t/m RGB led versies.

            Rvs 316 of kunststof uitvoeringen.

            deze zijn verkrijgbaar bij vele zwembadboeren en ondertekende.



            Groetjes Ron
            Last edited by moderator; 06-08-08, 14:13.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              let op dat als je dat soort lampen vastmaakt dat je dan voor schroeven en beugels dus ook rvs 316 (A4 kwaliteit) moet gebruiken.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • AJB
                • Jul 2003
                • 2289

                #8
                Interessant onderwerp, aangezien dit een moeilijk geheel is.

                Even in het kort: (als tip wil ik je snel nog even Anolis aanraden trouwens)

                RVS = Roest VAST Staal, niet roest vrij. In water (zeker binnen) heb je te maken met een bepaalde oplossing (bijv. zwembaden). Hierbij heb je te maken met natrium hypochloriet, dat zorgt voor een bepaalde zoutoplossing. Om het water weer geschikt te maken voor menselijk gebruik voegt men zoutzuur toe om de pH waarde goed te krijgen.

                Feit is dat aarding van een waterbassin altijd moeilijk is en de kans op een electrolyse niet onderschat mag worden. Voor je lampen betekent dit direct een extra aantasting en binnen 3 maanden extra corrosie.

                Als je in water een electrolyse krijgt, zet het Fe3 (ijzer) zich af in het water en zal zich mogelijk hechten aan je lampje. Deze kan nog zo goed gekeurd zijn, roest op de lamp vreet zich prima door en sloopt je apparatuur.

                Zout is dus een belangrijke boosdoener en vergeet niet om goed na te denken over de oplossing alvorens de vertrouwen op de IP normen. Deze zijn in de praktijk volkomen waardeloos als je waterconditie niet goed is.

                De groeten,

                Arvid
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

                Comment

                • salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

                  #9
                  Beste forumleden,

                  iedereen enorm bedankt tot nu toe voor alle reakties!

                  Het gaat hierom,

                  Onze klant heeft een strand bar met voor de deur een mooi strand en zee.
                  Op Aruba is het water mooi helder dus onze klant wil graag 's avonds het water voor de kust mooi verlicht hebben onder water.

                  Wij zijn opzoek naar LED armaturen RGB die zee water bestendig zijn en zullen op een betonnen sokkel op 1 tot 1.5 meter diep in de zee gemonteerd worden.
                  Deze betonnen sokkels zullen ongeveer 50x50 cm vierkant worden, en zullen vanaf een boot afgezonken worden met de armaturen er op gemonteerd.
                  Tevens zijn we opzoek naar zeewater bestendige voedings kabels.

                  Dave.
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                  Comment

                  • Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

                    #10
                    Arvid heeft daar een punt. Ip condities zijn bedoeld onder redelijke watercondities en dus geen zuur, extreem zout enz water. houdt dit in de gaten.

                    wat ik weet van deze zwembadlampen is dat ze gebruikt worden (ook door mij) in zoutwaterbassins. dit betekend dat het water zo zout is als de dode zee waardoor je blijft drijven.
                    hoe zout het water op Aruba precies is durf ik niet te zeggen maar minder zout dan de baden die hier in kuuroorden worden toegepast.
                    er zijn dus oplossingen voor jou klus, kunst is even de beste te vinden
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                    Comment

                    • Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

                      #11
                      Zeewater bestendige kabel koop ik meestal van Lapp.
                      Uit mijn hoofd gezegd moet je de 540P hebben.
                      Beetje prijzig, maar da's beter dan niet te koop. (ohja, het is ontzettend GEEL!)

                      Comment

                      • Robert H
                        • Jan 2006
                        • 378

                        #12
                        Originally posted by Carl
                        Zeewater bestendige kabel koop ik meestal van Lapp.
                        Ik ben zó benieuwd naar wat voor werk jij doet!

                        Comment

                        • AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

                          #13
                          Originally posted by Robert H
                          Ik ben zó benieuwd naar wat voor werk jij doet!
                          Als het veel met licht op zee is, lijkt me de keuze beperkt. Carl is vuurtorenwachter of doet iets met verlichte boeien...
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

                          Comment

                          • Martijn de Groot
                            • Mar 2005
                            • 189

                            #14
                            nog een toevoeging waar iedereen iets aan heeft;

                            IP ratings zijn te vinden op: IP Ratings
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial]spot om over na te denken:[/FONT]
                            [FONT=Arial][/FONT]
                            [FONT=Arial]DecaLED® Color Beam 36


                            De nieuwe DecaLED® Color Beam 36 is ontworpen voor verzonken toepassingen of zeer vochtige omgevingen. Met 36 1W Luxeon LEDs en een IP68 certificering is dit een krachtig verlichtingsproduct voor buiten.
                            Dankzij zijn degelijke behuizing, hoge lichtopbrengst en bestendigheid tegen stof en water, kan de DecaLED® Color Beam 36 worden ingezet voor de verlichting van gebouwen, fonteinen, waterpartijen en zwembaden.
                            De DecaLED® Color Beam 36 kan stand-alone gebruikt worden of kan op afstand bestuurd worden, met behulp van de DecaLED® High Power DMX Controller TV. De combinatie met een LagoLED® bedieningspaneel vormt een perfecte aanpak voor kleurrijke resultaten. Door het gebruik van meerdere kleuren creëert u snel een sfeer en door de toevoeging van een bedieningspaneel kunt u ook werken met (geautomatiseerde) kleur- en sfeerveranderingen.
                            Met het bijgeleverde omhulsel kunt u de DecaLED® Color Beam 36 monteren in vloeren of wanden. U dient daartoe de bevestigingsbeugel te verwijderen, die met enkele schroeven vast zit. Deze eigenschappen maken de DecaLED® Color Beam 36 bijzonder geschikt voor vele partijen die op zoek zijn naar gekleurde verlichting met een hoge IP-certificering.
                            [/FONT]
                            Last edited by Martijn de Groot; 03-10-08, 21:03.
                            wat beweegt mensen die licht bewegen?

                            Comment

                            • Carl
                              • Nov 2000
                              • 907

                              #15
                              Ik ben zó benieuwd naar wat voor werk jij doet!
                              Als het veel met licht op zee is, lijkt me de keuze beperkt. Carl is vuurtorenwachter of doet iets met verlichte boeien...
                              Nee joh.. Stratemaker op zee natuurlijk!

                              Comment

                              Working...